Så var det dags att "gömma" hojjen igen:(

MadAx

Fort och fel
Gick med
28 Aug 2005
Hoj
Triumph 675
En bygel som man bultar i marken lr garage som man sätter kettingen i och ett larm med puttsensor är no det bästa

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Dreggels recept:
2st skivbromslås varav ett med larm, styrlås, kätting med hänglås, köksfönstermonterad kulspruta.

Bring it on, motherfukkers!!! :yoparty

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Vi kan väl undvika lägga ut namnet/personuppgifter på personen här på SH så att Swedie slipper problem med publicering av dessa.
Vi vill ju undvika att tråden måste raderas.

Fast länka till en annan sida är ju ok.
Så kolla in denna intressanta bild jag hittade:
http://bayimg.com/MAEKIaABP

Hittar ni fler intressanta bilder på andra sidor så dela med er av länkarna.

h_ÅK_an

***HOJ***
Gick med
10 May 2006
Hoj
Gixxer 750
klart det finns burar, vet ej priset men om intresse finns kan jag kolla upp det:tummenupp

Bifogat

• bur10.jpg
    bur10.jpg
    35.4 KB · Visningar: 138

[- sNaIjK -]

Sporthojsnörd
Gick med
7 Sep 2004
Hoj
Stulen
Bor du nära där du parkerar hojen så skaffa tvåvägslarm. När den jävlen tänker sno din hoj så ut med spikklubban!

lelleman

Be careful out there...
Gick med
27 Apr 2007
Hoj
Hayabusa -08
jaa, det var min första tanke när jag fick reda på var han bor...men det tar väl 5 min så har han en ny bil och ytterliggare en oskyldig som drabbats:(

Men 4-hjulspunka kanske?:)

Ge honom av hans egna medicin! Åk hem till han en natt och sno hans bil! :tummenupp

Jasså, typ var i h-sten bor du?
Vad är ett " tvåvägslarm? Nån länk? pris?:)
Tack!

/Lelle

Jag monterade tvåvägslarm på min hoj för en dryg vecka sedan. I lördags natt vaknade jag vid halv sex av att nyckelknippan började pipa. Jag for ut på balkongen och såg en lirare smita iväg genom buskarna från min hoj.
Larmet verkar ha avskräckt den här gången iaf...

Så det kan väl vara ett tips om du inte vill sitta uppe och titta ut genom fönstret hela natten. Det larmar redan när nån försöker ta av kapellet.

Bor i hägerstensområdet själv.

(Fler fordonstjuvar borde ta lärdom av introscenen till American History X)

ha,ha...jag ser hojen från balkongen så en balkongmonterad kulspruta vore nice :D :yoparty
har en FET kätting..men hur säker e dom?:(

Dreggels recept:
2st skivbromslås varav ett med larm, styrlås, kätting med hänglås, köksfönstermonterad kulspruta.

Bring it on, motherfukkers!!! :yoparty

Last edited:

karl_magnum

Amatör
Gick med
24 May 2006
Hoj
Polka r1 1998
Ett tips är att införskaffa en trackingdevice. Kostar en smula (efter viss efterforskning har jag hittat nån för 5000 spänn). De är inte större än en snusdosa, och du kan följa din hoj, bil, båt via satellit. Bara att ringa snuten och berätta vart fordonet är, så kan de gripa gärningsmannen på bar gärning. Sändaren är flyttbar, så du kan flytta med den överallt.

Hett tips är att köpa sig en liten "kontantkortstelefon" med telia refill, slå på friendfinder (bara telia som har denna funktion). Släng in telefonen på lämpligt ställe på hojjen och koppla på en 12v-laddare som du i sin tur har satt en strömbrytare på så kan du ladda batteriet varje gång du är ute och kör! Friendfinder är en sorts sökfunktion som ger en exakt adress vart telefonen du söker befinner sig förutsatt att bägge telefonerna är telia-lurar!
Inte testat detta men borde ju funka i praktiken?:confused:

elias

Heaven and Hell
Gick med
10 Jan 2007
Hoj
Honda VFR
Ett tips!

Teknikmagasinet kommer snart börja sälja en smart pryl.. Liten låda som innehåller GPS och mobiltelefon. Dvs, du kan hålla koll på din mc/bil/båt genom SMS eller GPRS (då den skickar kordinater till ett PC-program). För enkelheten slår du in dessa kordinater i Google Earth och viola så ser du vart iaf lådan står. Som vanligt på en mc så gäller det bara att kunna gömma den effektivt.

Pris är inte satt än och kommer bara säljas via hemsidan till att börja med.
Jag har själv fått en liten smygkik på den så om ni har några frågor så skicka gärna ett PM.

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
Ett tips!

Teknikmagasinet kommer snart börja sälja en smart pryl.. Liten låda som innehåller GPS och mobiltelefon. Dvs, du kan hålla koll på din mc/bil/båt genom SMS eller GPRS (då den skickar kordinater till ett PC-program). För enkelheten slår du in dessa kordinater i Google Earth och viola så ser du vart iaf lådan står. Som vanligt på en mc så gäller det bara att kunna gömma den effektivt.

Pris är inte satt än och kommer bara säljas via hemsidan till att börja med.
Jag har själv fått en liten smygkik på den så om ni har några frågor så skicka gärna ett PM.

låter som en bra produkt men T-M förknippar jag inte direkt med seriösa å hållbara produkter eller har jag fel? får alltid kännslan av billigt å plastigt.

elias

Heaven and Hell
Gick med
10 Jan 2007
Hoj
Honda VFR
låter som en bra produkt men T-M förknippar jag inte direkt med seriösa å hållbara produkter eller har jag fel? får alltid kännslan av billigt å plastigt.

Mjo, kanske det. Får man bara möjligheten att känna på det innan man köper så tycker jag det är ok.

JohanRocker

Du Är Bara Avundsjuk
Gick med
24 Sep 2006
Hoj
streetfigheter Vit/Svart
tråkigt att folk inte låter saker vara! finns många som e ute efter o tjäna pengar o förstöra! dödstraff på att sno hoj!

elias

Heaven and Hell
Gick med
10 Jan 2007
Hoj
Honda VFR
Jag tror de bara har tatt hem en liten beställning på dessa, o vet inte vad TM brukar köra för marginaler på dessa... men ... om man kan utgå från normala prissättningar efter tullar och annan skit .... runt 3 000 - 3 000:-.

OBS, bara en uppskattning/gissning. Beror nog mer på vad de fick betala för enheterna och vilken modell de väljer.
Skulle jag som privatperson ta hem dem skulle de nog hamla på 4 000:- eller så. Antar att de får bättre priser. :rolleyes:

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Verkar vara en till bil som kollar in hojar.
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=163033
"Fick ringa polisen tidigt i morse på skum filur i mörk(brun?) BMW 520 regnr ORU 135 som varit och tafsat, kollat låsen, på hojarna. BMW:n (som lät och gick rätt illa) var helt tydligt ute och rekognocerade bilar, mc och annat begärligt."
"Enligt polisen är nog föraren och ägaren till BMWn inte samma person men troligen släkt. Bilen och namnet är inte obekant för polisen, utan har ett flertal noteringar på sig."

Och eftersom man inte bör publisera personuppgifter här på SH så kommer här istället en intressant bild:
http://bayimg.com/iAffCAabD

Bilen i fråga är mörkröd BMW 520 från 1989. Den är oförsäkrad men skattad, besiktigad och påställd.
Den oförsäkrade perioden inleddes 2007-04-14, så med andra ord vill nog staten ha en bra summa i trafikförsäkring från ägaren.
Ägaren är född 1935 så det är med stor sannolikhet inte han som kör omkring med bilen längre.

AnteF

Gubbjävel
Gick med
3 Aug 2007
Hoj
BMW K1300S + Tesla P85D
Jag tror de bara har tatt hem en liten beställning på dessa, o vet inte vad TM brukar köra för marginaler på dessa... men ... om man kan utgå från normala prissättningar efter tullar och annan skit .... runt 3 000 - 3 000:-. :

http://www.teknikmagasinet.se/nydb/...ink_product.html&link=Produktsok&artnr=590193

Är det den här du menar? Lite synd att den inte har sladd till en extern liten antenn. Jag är tveksam till hur bra den där fungerar om man inte har antennen i en position där hela burken tyvärr blir synlig. 2500 bagis är dock inte så farligt för det där. Någon som köpt och installerat?

TukTuk

Fullända
Gick med
16 Mar 2005
Hoj
Hornet 606
http://www.teknikmagasinet.se/nydb/...ink_product.html&link=Produktsok&artnr=590193

Är det den här du menar? Lite synd att den inte har sladd till en extern liten antenn. Jag är tveksam till hur bra den där fungerar om man inte har antennen i en position där hela burken tyvärr blir synlig. 2500 bagis är dock inte så farligt för det där. Någon som köpt och installerat?

Klart intressant för det priset. Tyvärr tycker jag den är lite för stor för att effektivt kunna gömmas på en MC. Å andra sidan så kanske inte så många bryter upp sadeln o kollar? Vad vet jag...

AnteF

Gubbjävel
Gick med
3 Aug 2007
Hoj
BMW K1300S + Tesla P85D
Klart intressant för det priset. Tyvärr tycker jag den är lite för stor för att effektivt kunna gömmas på en MC. Å andra sidan så kanske inte så många bryter upp sadeln o kollar? Vad vet jag...

Frågan är om man kan ha den under sadeln. GPS-antennen är känslig. Därför vore det perfekt om burken hade en lös gps-mottagare med sladd istället så att man kunde installera den snyggt. Kunde man koppla in en sån här http://www.teknikmagasinet.se/nydb/db.pl?template_file=db_product.html&artnr=590175 till den där burken skulle jag köpa direkt. :tummenupp

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0