Ge honom av hans egna medicin! Åk hem till han en natt och sno hans bil!
Jag monterade tvåvägslarm på min hoj för en dryg vecka sedan. I lördags natt vaknade jag vid halv sex av att nyckelknippan började pipa. Jag for ut på balkongen och såg en lirare smita iväg genom buskarna från min hoj.
Larmet verkar ha avskräckt den här gången iaf...
Så det kan väl vara ett tips om du inte vill sitta uppe och titta ut genom fönstret hela natten. Det larmar redan när nån försöker ta av kapellet.
Bor i hägerstensområdet själv.
(Fler fordonstjuvar borde ta lärdom av introscenen till American History X)
Dreggels recept:
2st skivbromslås varav ett med larm, styrlås, kätting med hänglås, köksfönstermonterad kulspruta.
Bring it on, motherfukkers!!!
Ett tips är att införskaffa en trackingdevice. Kostar en smula (efter viss efterforskning har jag hittat nån för 5000 spänn). De är inte större än en snusdosa, och du kan följa din hoj, bil, båt via satellit. Bara att ringa snuten och berätta vart fordonet är, så kan de gripa gärningsmannen på bar gärning. Sändaren är flyttbar, så du kan flytta med den överallt.
Ett tips!
Teknikmagasinet kommer snart börja sälja en smart pryl.. Liten låda som innehåller GPS och mobiltelefon. Dvs, du kan hålla koll på din mc/bil/båt genom SMS eller GPRS (då den skickar kordinater till ett PC-program). För enkelheten slår du in dessa kordinater i Google Earth och viola så ser du vart iaf lådan står. Som vanligt på en mc så gäller det bara att kunna gömma den effektivt.
Pris är inte satt än och kommer bara säljas via hemsidan till att börja med.
Jag har själv fått en liten smygkik på den så om ni har några frågor så skicka gärna ett PM.
Men 4-hjulspunka kanske?
låter som en bra produkt men T-M förknippar jag inte direkt med seriösa å hållbara produkter eller har jag fel? får alltid kännslan av billigt å plastigt.
Mjo, kanske det. Får man bara möjligheten att känna på det innan man köper så tycker jag det är ok.
Är det bara jag som inte får upp ett foto? Eller är det infon som är "bilden"??
Jag tror de bara har tatt hem en liten beställning på dessa, o vet inte vad TM brukar köra för marginaler på dessa... men ... om man kan utgå från normala prissättningar efter tullar och annan skit .... runt 3 000 - 3 000:-. :
http://www.teknikmagasinet.se/nydb/...ink_product.html&link=Produktsok&artnr=590193
Är det den här du menar? Lite synd att den inte har sladd till en extern liten antenn. Jag är tveksam till hur bra den där fungerar om man inte har antennen i en position där hela burken tyvärr blir synlig. 2500 bagis är dock inte så farligt för det där. Någon som köpt och installerat?
Klart intressant för det priset. Tyvärr tycker jag den är lite för stor för att effektivt kunna gömmas på en MC. Å andra sidan så kanske inte så många bryter upp sadeln o kollar? Vad vet jag...
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|