Sådan bil sådan man... blocket.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Plåtniklas skrev:
Hade han haft boots och Stetson skulle stereotypen varit fulländad. :D

du såg väl att det var/är samuelsson va? han behöver inga boots, han kan vikariera som HIAB-kran!

Mr J

:-)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX1000R 07
hmm... tror nog en hel del kommer ringa bara för att det är Magnus Samuelsson som säljer, utan intresse för bilen. För korta jeans dock :D

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
loser skrev:
Han kanske behöver köpa en större bil att träna vältning med?

Jag tror han är trött på den lilla cummins-6:an. Han siktar nog på en Ford med international 7.3l diesel V8:a.

b-man

VFHC Member
Gick med
11 Jun 2003
Hoj
KTM Superduke
Tydligen är bilen vattentät dessutom, efter som den var med i tidningen Four Wheel DIVE.......

Zormin

Aldrig under 10.000 rpm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX-10R
Måste bara berätta. När jag var ute och körde förra sommaren så var jag förbi Kisa och tankade. Precis när jag gick in för att betala så kom det in en jevvligt stor bil på macken (bilen i annonsen). Jag hinner se att föraren är minst lika stor som bilen men tänkte inte direkt på vem det var. Killen med den stora bilen hann tanka klart och ställa sig bakom mig i kön när jag kom fram till kassan. Eftersom jag var enda hojen på macken så sa jag bara "Jag har tankat lite" och räcker fram kortet. "Jaha..?" Säger expediten och kollar ut lite förvirrat. "Den som har tankat 20 liter är jag, höhö" säger den store killen bakom. Både expiditen och jag börjar flina och jag vänder mig om för att kolla på komikern. Jag menar, han hade ju säkert tankat några kubik. Jag får då se att det är herr Samuelsson.

Den killen är ruggigt stor när man är så nära. Satan asså!

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojuppehåll
När jag stod och tankade knarren utanför McD här vid mig i sommras så kom gladiator-Atlas och klädde av sig sin Jeep Cherokee och klev in för att troligen dra i sig några plusmenyer. Han är inte lång, men 140 kg är rätt mycket.....

Tjoffe

Luspudlar
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
..
OLJEKYLD GSXR skrev:
När jag stod och tankade knarren utanför McD här vid mig i sommras så kom gladiator-Atlas och klädde av sig sin Jeep Cherokee och klev in för att troligen dra i sig några plusmenyer. Han är inte lång, men 140 kg är rätt mycket.....

Jo det var rätt intressant att se honom slita i vikterna på gymmet ute på Berga. :va :Bugar

Förövrigt är/var han ubåtsofficer av alla yrken.

Vastrix

Påställd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
VFR800
OLJEKYLD GSXR skrev:

Han kör ju faktiskt hoj, tyvärr en VTX1800 men ingen är ju perfekt :rolleyes:

Conrad

Troligen sporthoj.com medlem
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
cbr600
Vastrix skrev:
Han kör ju faktiskt hoj, tyvärr en VTX1800 men ingen är ju perfekt :rolleyes:

En vässad vtx 1800 med över 100 Bhp som går loss på de första växlarna av bara gaspådrag...

Det är väl godkänt i alla fall. :tummenupp

BMW R90s

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GS
Får väl ta en historia från Kisa.
En elektriker var ute på Magnus Samuelssons gård för att installera
en elekrisk motor, problemet var att den skulle lyftas upp några meter.
Elkillen frågar Magnus om dom ska använda traktorn för att lyfta motorn.
Det tyckte Magnus var onödigt, tog tag i motorn och lyfte den på plats!

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
Altas Roger

OLJEKYLD GSXR skrev:

Atlas Roger Zapfe är rätt stor biff det där.Han kommer från samma stad som jag bor i,Trelleborg så det är lite titt som tätt man sett honom.Även varit på föredrag o lyssnat om kosthållning osv.
Lång? jo han är väl ca 190 cm eller strax över det....är väl långt?

Last edited:

CalleE

C is for cookie
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ER6N -06 "Elaka getingen"
Tjoffe skrev:
Jo det var rätt intressant att se honom slita i vikterna på gymmet ute på Berga. :va :Bugar

Förövrigt är/var han ubåtsofficer av alla yrken.

Japp, han har man träffat några gånger där på väg till båtarna, och även haft som föreläsare på någon lektion i nått vill jag minnas. Inte den man vill mucka med, men jämfört med Samuelsson vetetusan, han stod i någon monter på någon motormässa, jag blev livrädd när jag såg att berget rörde på sig! :7peta

raceman_peps

I år med fälgstripes!!
Gick med
3 Dec 2003
Bortom Nykil i 240 m2 verkstad och 110 m2 bostad!!
Hoj
Yamaha YZF600R Thundercat. Husqvarna 250TE, Honda TRX500 Fourman hydrostatik. Cresent Tarfek sport 7v, SISU LYX universal 3vxl!
Corbalin skrev:
Vad fan e HIAB? JOAB heter det :fatta!

Beror väl på vad man menar för typ av kran och vad man ska lyfta...

JOAB gör lastväxlare till lastbilar.... http://www.joab.se/

HIAB gör kranar till lastbilar......http://www.hiab.se/

Och jag yttrar mig endast eftersom jag också är ifrån Kisa :banana och faktiskt har serverat Magnus på hans bröllop....
(Har serverat kungafamiljen med... men det var i ett tidigare liv... men ja.. Madelene är snyggast! :tungan )

Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...