Mattiaz skrev:Läste ovan att de håller på och ska göra en film av boken, de trodde jag ju redan när jag läst första kapitlet.
Men är det någon som sett filmen "National Treasure" med Nicholas Cage?
Jag trodde allvarligt de plankat boken rakt av vid många tillfällen.
Markus skrev:Vad handlar den där boken om? (Upplys en stackare som suttit insnöad i GTA sedan 29/10-2004)
honkiie skrev:för guds skull är du inte klar med gta än? eller satsar du på att ta 100%?
SSB skrev:Alltid lika kul att höra någon som försvarar en bok som säger att det regnar fiskar från himlen hojta om källkritik
SSB skrev:Alltid lika kul att höra någon som försvarar en bok som säger att det regnar fiskar från himlen hojta om källkritik
Raskus skrev:HAR de inte det då?
Jag har sett den och den är ju ett märkligt sammanträffande, milt uttryckt, för att den inte ska vara högst "inspirerad" av Da Vinci-koden.
Läste någonstans att manusförfattaren till filmen hävdar sig ha påbörjat manuset för 7 år sedan. Nåja, rätt underhållande film, oavsett hur det ligger till.
Det är möjligt men den bok han skrivit har ju fått folk som mig att plötsligt börja läsa vilket få andra författare skulle lyckas med.Pebl skrev:Själva idén men storyn är väl ok men en vassare författare kunde nog konstruerat en bättre bok.
sandstream skrev:Det är möjligt men den bok han skrivit har ju fått folk som mig att plötsligt börja läsa vilket få andra författare skulle lyckas med.
Började på Tjuvarnas Marknad av Jan G. och killen borde få ett pris i att skriva trist.
Det händer inte ett skit och han skriver med ett språk som säkert är korrekt men dötrist att läsa.
ulf_lundin skrev:Da Vinci boken är underhållande. Faktiskt svår att lägga ifrån sig innan den
är färdigläst.
Men speciellt djup är den inte. Och att ta den på allvar har man inget för.
Finns en risk att författaren har hittat en formel som han fortsätter med tills
man känner igen stilen och tröttnar vartefter. Men han drar nog in några kronor
på uppföljarna oxå.
Men kul var den att läsa.
/u
Chris Ash skrev:Lustigt att du nämner Guillou då hans Arn-böcker har varit i liknande blåsväder.
Personligen tycker jag att Jan G är en pajas som skriver skitböcker.
Kain skrev:Hadde precis samma inställning om JG men fick alla 4 bökerna om Arn i julklapp och måste säga att jag fortfarande inte tycker om JG så hårt men de böckerna är nog fan de bästa böcker jag har läst.
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|