Såhär ser det ut

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
i garaget..

styrlager.jpg

Nu till saken, ska man bara ta en stor mejsel och bända bort lagerbanorna? Byter alltså styrlager.

:)

DJM

on the other side
Gick med
18 Feb 2004
Hoj
r1 -00
Knacka ur dom!! Ta en stor mejsel och knacka, du kan också värma lite så är de större säkerhet.

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Nu när hojen är såpass strippad kan jag lika gärna kolla hur YPVSen är inställd. Effektpuckeln kommer vid 6000 varv, vilket verkar lågt.
Kan någon beskriva hur det går till? Min sketna verkstadshandbok är inte mkt att hänga i granen. Japp, jag har sökt ;)

Biifer

gemigettvettigtjobb.nu
Gick med
14 Jun 2003
Hoj
Suzuki TL1000R
cRoC skrev:
Nu när hojen är såpass strippad kan jag lika gärna kolla hur YPVSen är inställd. Effektpuckeln kommer vid 6000 varv, vilket verkar lågt.
Kan någon beskriva hur det går till? Min sketna verkstadshandbok är inte mkt att hänga i granen. Japp, jag har sökt ;)
Det är i princip bara att åka ut och pröva sig fram. På så sätt kommer du fram till den inställning om är bäst för just din hoj. Men om du tar av YPVSlocket så ser du hur den ska vara ställd ifrån början. Det finns ett litet hål på den svarta brickan som ska vara precis över hålet i cyllen (eller rakt upp bara) om det är rätt ihopsatt så är det ganska nära perfekt.

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Okej. Med locket menar du alltså på cylinderns vänstra sida, eller högra? Finns väl ett lock på vare?

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
Jobbigt läge att ha hojen nerplockad när du fortfarande övningskör.

:(

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Ändå skitväder.. ska beställa lager imorgon.

edit. Tänkte testa addemoto nu när dom ligger nära, har nån handlat där?

Last edited:

^XceeD^

Drive it like you stole it!
Gick med
10 Feb 2004
Hoj
Ingen hoj för tillfället, Cagiva Mito -97 (7 speed) *såld* plus en sketen Yamaha Virago 535 -97 *såld*
cRoC skrev:
Ändå skitväder.. ska beställa lager imorgon.

edit. Tänkte testa addemoto nu när dom ligger nära, har nån handlat där?

Addemoto e rätt bra...dom har en massa grejor...men dom har dock inte allt som står katalogen...handla där senast igår ;)...dock grejor till moppen..men ändå :p

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
^XceeD^ skrev:
Addemoto e rätt bra...dom har en massa grejor...men dom har dock inte allt som står katalogen...handla där senast igår ;)...dock grejor till moppen..men ändå :p

Har hört med addemoto. Dom hade inga lager och kunde inte ta hem. :kocko
Trode dom var Yamahaåterförsäljare? Nae, nu har jag fått nog, beställer från Beviks i Linköping.

^XceeD^

Drive it like you stole it!
Gick med
10 Feb 2004
Hoj
Ingen hoj för tillfället, Cagiva Mito -97 (7 speed) *såld* plus en sketen Yamaha Virago 535 -97 *såld*
cRoC skrev:
Har hört med addemoto. Dom hade inga lager och kunde inte ta hem. :kocko
Trode dom var Yamahaåterförsäljare? Nae, nu har jag fått nog, beställer från Beviks i Linköping.

hmm...dom e lite skumma :tungan ...men men...snart ska min lilla sak bli stylat me inflyttad reggskylt, miniblinkers o lite annat godis...förresten...offtopic men ändå..ngn som kört minimoto? ska köra d på fredag...ska spöa farsan o hans polare

Last edited:

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
^XceeD^ skrev:
hmm...dom e lite skumma :tungan ...men men...snart ska min lilla sak bli stylat me inflyttad reggskylt, miniblinkers o lite annat godis...förresten...offtopic men ändå..ngn som kört minimoto? ska köra d på fredag...ska spöa farsan o hans polare

Jag ska kanske snart in och köra i Malmö.

Lär vara riktigt kul!

:tummenupp

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...