Sålde en mc fick papper om skatt

Ferspeedboy

Jag har problem
Gick med
27 Mar 2006
Hoj
Komar ZZR 232 1966
Jo det e detta som hänt mig när jag köpte en bil i DEC o hade kollat upp bilen men hitta inte så mycke, förutom brukande förbud men tänkte inte mera på detta, i detta skedet hade föra ägaren skitit att försäkra bilen o den va bes o de sa jag till han att det kommer bli dyrt för han, vet inte om det va 100kr om dagen eller vad det ligger på o han hade haft den i några månader, skatten är på 2246kr o rest skulden är på 2200kr, blir inte billigt för förra ägaren tuvär med skatten + det andra :D själv har jag försäkrat bilen för om den skulle bli stulen för har den o grejar med :) ska byta motor o grejs men allt tar tid.

Nu va min hoj såld för några min sen :D men tycker synd om mitt barn som någon annan har nu :(

Lånar tråden... Jag köpte en avställd bil häromdagen.
När vi skrev ägarpapperna så kryssa jag i "påställning".

Kommer jag få betala skatten nu eller hur fungerar det?

Om det fanns skatt kvar när den stäldes av så fick ju föra ägaren skatten, nu när du är ny ägare så åker du på skatten, väldigt tråkigt detta med skatt :(

Last edited:

Tommy.exe

Guest
Jag vet inte om det har ändrats, det var ett tag sen jag sålde någon hoj/bil, men när ägarbytet har gått igenom har jag alltid fått tillbaka pengarna för överskjutande skatt.

Nej du får tillbaka på försäkringen. Aldrig skatten. Om du inte ställer av fordonet, sen säljer det, DVS.

Nyheter
Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...