Söder om Landsvägen TOUR 2007 MCK Vilse!!!

BeBe

Full fart spar tid...
Gick med
20 Sep 2006
Hoj
Ducati MTS1200, Husaberg FE450.
Stort tack till alla glada människor, likasinnade mc-fanatiker, "lekande barn", rajse lajters o sist men inte minst My wingman... Maverick, för en helt strålande dag!

En runda på kännda vägar får en att vara som hemma o okännda som Columbus på busiga upptäckfärder. "Vad finnes bakom nästa krön mån tro..." :rolleyes: En Fasan kanske?
37 mil pekade mätaren på när jag väl parkerade i HBG ikväll. Håller med JK... "Jag vill köra mer!!!" :D

Äntligen hemma.. efter första långturen på hoj, efter min olycka.

ont.... ont.... ont......tror jag kommer att slockna på soffan som en 85 årig gubbe efter bingolotto

Ah, lite ömmhet fixar ett bad, ett eller två glas whisky o en god natts sömn :D Skönt att du ändå har kunnat få kört en del denna sommaren efter det rälia mötet m bambi...

....trodde det skulle gå lite mer undan. Fast det är nog bara jag som har blivit skadad av att köra med R.OH grabbarna:yoparty
Å så byter du ner dig från en raket till en suka... :confused: Visst går det fort... Kunde gått lite fortare i mitt tycke med men, som R.O.H vet...
"Du kör ju faktiskt 50 genom byarna" :D -Mavercik.

Och jag vill tacka alla medåkarna i min grupp, ett speciellt tack till BeBe som agerade alldeles utmärkt .....

Bockar o bugar! Efter lite övning m ögonkontakten satt körningen som en smäck! Bra ledning brukar smitta av sig nedåt, eller... bakåt :D
Ps. Inget fel på Tingelings rumpa. Ds. :tungan

säkert lika kul som vi hade på *host* willy's :rolleyes:
Men va fan... Vi lovade ju att inte berätta!!! :fatta!

Tack för en trevlig tur. Mave snygg guidening av willys parkering.
Men..... :fatta!

Amen små nissar!
Era tvitakt klarar väl att hålla 100?...
Nu skall du vara snäll o föregå m gott exempel som gammal farbror... :mattias
De skötte ju sig ypperligt på NDR...

Last edited:

ridgeback

En Dansk skalle sitter aldrig fel!
Gick med
8 Mar 2007
Hoj
snart så ..
Young asses of tahitian island

kl 00.00 TV1000 .. är det den ni jiddrar om ? :hihi

HannesH

Ja fiiiifan!
Gick med
11 Sep 2005
Hoj
KTM 625 SMC ¤ KTM 250 SX-F ¤ KTM 125 SX ¤ Ch-Racing WSM & en liten söt Ten7
3189816 du får både skaffa glasögon och hörapparat för vi har fortfarande inte 2t :D

och det där med 5 mil visst jag ger mig för det är 2,9 ;)
hur fan ska han hålla reda på det?

Både Ted och Fredde kör ju tvåtakt;) så 50%:mattias

Last edited:

EricMetal

aka Snickarn
Gick med
13 Apr 2005
Hoj
VTR Fajerstårm
Nu skall vi ej skäfta om att det tar 20 eller 30 min till Eslöv. Jag kan garantera att till stockamöllan kan måste man hinna lätt på en timme från Staffanstorp. Om det ej står någon i Eslöv då jag passerar mellan 12.30-1240 så far jag direkt vidare till Stockamöllan.

jag har kört klippan-staffanstorp på under en timme med marginal så det SKA man klara. hade kul imorrn, kör fort o försiktigt

Tack alla som gjorde min dag, skitkul att det blev så stor uppslutning även att det va lite trist väder i morse.

Lite kul var det att vi körde fel innan vi kommit ur eslöv i cels grupp.. men det är man absolut inte ledsen för, satte snarare ett leende på läpparna som hängde med hela turen.. jag hade skitkul med mycket trevliga mäniskor..

cs på vägarna:yoparty

Last edited:

BeBe

Full fart spar tid...
Gick med
20 Sep 2006
Hoj
Ducati MTS1200, Husaberg FE450.
Ja o ikväll hade jag en bil som hakade på på hemvägen... Den körde jag fan inte ifrån..... En vanlig Mustang trodde jag...

Rondell.... 160.. han e med.... GASA... 200, han e fortfarande i bakspegeln... GAAAS.... 250... HAN E KVAR !!!... 260.... HAN E KVAR !!!...

A va fan.... taggade ner då det var bilar ivägen... Vet att det ligger en kontrollplats längre fram. Tecknade åt föraren o blinkade.. jo han hakar på in...

-De va ju jevelen vilken bil te o gå!... Va e de för en Mustang?
Ja de e en specialare... Shelby Cobra..... -07.
-Hur många pållar e de i denna.... ?
Dryga 500 hk. Den gör väl strax över 300....
*gulp*...
Lite dumt o göra cabbe... kör bara ifrån M5 mm på rakorna då...
*ler*.... Ja min hoj gör nästan... den hastigheten.....

O så pratar vi lite o tack o adjö.....

Så, Ser ni en svart Mustang cabbe i 042 m omnejd... DEN DRAR NI INTE...
Annat än i accet isf... :D

Fresh Blade

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
CBR1000RR -08
Vurpan på vilseturen idag

sen pissade det glykol..

och lite småsaker som backspegel, blinkers osv:)

Hej alla,

Jag är hemma med brutet nyckelben. Gör ont som f-n när jag rör mig men det fixar väl sig. Tack för den fina hjälpen av alla som stannade, det känns skönt att veta att vi hojåkare är så trevliga människor ;-)

pannkyss på er allihopa

Tewdie

Medlem
Gick med
19 Nov 2006
Hoj
Kawa 636 -03
Last edited:

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
Hej alla,

Jag är hemma med brutet nyckelben. Gör ont som f-n när jag rör mig men det fixar väl sig. Tack för den fina hjälpen av alla som stannade, det känns skönt att veta att vi hojåkare är så trevliga människor ;-)

pannkyss på er allihopa

Shii... Fasen oxo. Det kändes lite....soft när jag kände på nyckelbenet :gnissla Hoppas att du kryar på dig fort och att vi får se dig till våren igen. :pannkyss

Fahrer

SMC BKK/SHK Instruktör
Gick med
24 Apr 2005
Hoj
GSXR750 SRAD ratbike
FAN OCKSÅ :mad:

Jag tog fel på dagarna och var helt säker på att det var imorgon söndag turen skulle bli av.

Upptäckte inte det hela förrens en ROH:are ringde mig och undrade varför jag inte körde idag.

Riktigt fint väder har ni haft också.... :huvet :huvet :huvet

Fresh Blade

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
CBR1000RR -08
Shii... Fasen oxo. Det kändes lite....soft när jag kände på nyckelbenet :gnissla Hoppas att du kryar på dig fort och att vi får se dig till våren igen. :pannkyss

Jo det blir säkert åka nästa sommar, övning ger ju färdighet ;-)
Vet någon var min hoj hamnade till slut?
En bra beskrivning av var olyckan inträffade vore också bra för F-bolagskontakten.

ha de

Amras

y'all want a single... Fuck That
Gick med
22 Feb 2005
Hoj
660, KTM SMC
Tack mavve för en fin fin tur !! Skönt att köra efter dej, känns säkert, synd bara att jag hade chuka framför med sitt brölande :D

och krya på dej freshblade !

vi ses nästa gång!!

m.v.h

Mike

sajklan

speedy gonzales nu med två raketer
Gick med
6 Jun 2007
Hoj
Honda CB1000RA -09 gata, Honda CBR600RR -08 Bana
Hej alla,

pannkyss på er allihopa

Glad att det inte var värre, om man nu kan säga så, men det kunde gått riktigt illa...
Krya på dig o vila upp dig under vinterdvalan, sen är det ut på vägarna igen....

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024