Iceman1975 skrev:2442981Ha så kul nu..
SENSEI skrev:2449583Just hemkommen från Gälleråsen efter helgens tävlingar.
Tråkigt att inte fler passade på att besöka Karlskoga och se vår mästare från Södertälje. Men jag lovar en bra och rolig tävling på Falkenberg om 14 dagar.. Hoppas vi ses där...
Grattis Jimmy
//Ezzo
Vi kände oss rätt säkra på att det skulle bli Guld i SM. Fast det saknades ju några poäng och det återstod två tävlingar... Dvs allt kan ju hända...
I Nordic Superbike så hade Jimmy en ledning med 18p före Ims inför tävlingen i helgen. Spänningen låg på topp.. Vi trodde inte efter Ims visat under tidigare tävlingar i år att han skulle bli sämre än tvåa. Utan räknade med lite kul racing där.
Första kvalet: Jimmy klämmer till med 1:06:6 Nytt banrekord (inofficiellt)
Andra kvalet: Vi känner oss ganska säkra på pol inför racet så vi bestämmer oss för att testa lite inställningar för att leta förbättringar.. Det vi testar ger resultat och Jimmy upplever hojen som bättre... och kör en låg 1:07 tid trots störande trafik.
Tävling: Jimmy startar från pol.. kommer ut som 2a efter nya tröset. Ims tar ledningen. Ims, Jimmy och Kim krigar i några varv. Efter några varv går Jimmy om och tar ledningen. Bakom ligger Kim och Ims och byter platser några gånger... Medans Jimmy drar upp ett betryggande ledning. Nr 8 (Finne) tar sig slutligen förbi Ims och petar ner han på 4e plats. Kim Jensen gör ett bra race där han de 3 sista varven börjar ta in på Jimmy som dock då kör "safe".
Slutresultat: Jimmy tar sitt första SM tecken. Och iom Ims 4e plats så är även NM säkrat. Det blev en kul avslutning på helgen.... Men kanongod smörgåsttårta,,.Champange mm..
Tråkigt att inte fler passade på att besöka Karlskoga och se vår mästare från Södertälje. Men jag lovar en bra och rolig tävling på Falkenberg om 14 dagar.. Hoppas vi ses där...
Grattis Jimmy
//Ezzo
Jag körde kinamoto.Heli skrev:2449247Vad kul vi har haft på Monzta/Älvdalen i tre dagar
kanonkul bana, fint väder ,trevligt sällskap
Jag körde på 1,14 och svampe på 2,23.
svampe skrev:2457191http://www.blocket.se/vi/8837921.htm?ca=11_s
Min gamla.
Även FreddeH's gamla.
Återuppstånden från de döda!
Jag gillar att sving och fälg har blivit 5 år nyare och motorn har fått ca 25 hk till när det troligen inte blivit något gjort.FreddeH skrev:2463167Den e fiiin den!
Man kanske skulle köpa tillbaka den, är ju en raritet!
Undrar hur kort den gått nu. Sist jag såg annons på den hade den gått 5 k kortare än när jag sålde den...
Så den bör närma sig 18-20 nu... konstigt att den lever.
svampe skrev:2463728Jag gillar att sving och fälg har blivit 5 år nyare och motorn har fått ca 25 hk till när det troligen inte blivit något gjort.
FreddeH skrev:2465725Jepp, den är som ett årgångsvin. Den blir bara finare med åren!
Minimorran skrev:2466738Precis som jag!
Wassup skrev:2467874någon som vet nån som kan svetsa soppatank??
2 små hål.
Förlåt.. lite okoncentrerad för tillfället.. körde nästan fel i Järna också..FreddeH skrev:2466760
Men inte ser du att du möter en heller...
Minimorran skrev:2469217Förlåt.. lite okoncentrerad för tillfället.. körde nästan fel i Järna också..
FreddeH skrev:2469376Förstår det...
men du kan ju skylla på att jag har ny hjälm också!
Det trodde inte jag heller...Jonny trajja skrev:2469407hmmm inte kan man väl köra fel i järna????
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|