Södertäljefolk som vill köra!!

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Ort
Vårby
Hoj
KTM rc10
Jimmy Svensk Mästare och Nordisk mästare i Superbike

Just hemkommen från Gälleråsen efter helgens tävlingar.
Vi kände oss rätt säkra på att det skulle bli Guld i SM. Fast det saknades ju några poäng och det återstod två tävlingar... Dvs allt kan ju hända...
I Nordic Superbike så hade Jimmy en ledning med 18p före Ims inför tävlingen i helgen. Spänningen låg på topp.. Vi trodde inte efter Ims visat under tidigare tävlingar i år att han skulle bli sämre än tvåa. Utan räknade med lite kul racing där.

Första kvalet: Jimmy klämmer till med 1:06:6 Nytt banrekord (inofficiellt)
Andra kvalet: Vi känner oss ganska säkra på pol inför racet så vi bestämmer oss för att testa lite inställningar för att leta förbättringar.. Det vi testar ger resultat och Jimmy upplever hojen som bättre... och kör en låg 1:07 tid trots störande trafik.

Tävling: Jimmy startar från pol.. kommer ut som 2a efter nya tröset. Ims tar ledningen. Ims, Jimmy och Kim krigar i några varv. Efter några varv går Jimmy om och tar ledningen. Bakom ligger Kim och Ims och byter platser några gånger... Medans Jimmy drar upp ett betryggande ledning. Nr 8 (Finne) tar sig slutligen förbi Ims och petar ner han på 4e plats. Kim Jensen gör ett bra race där han de 3 sista varven börjar ta in på Jimmy som dock då kör "safe".

Slutresultat: Jimmy tar sitt första SM tecken. Och iom Ims 4e plats så är även NM säkrat. Det blev en kul avslutning på helgen.... Men kanongod smörgåsttårta,,.Champange mm..

Tråkigt att inte fler passade på att besöka Karlskoga och se vår mästare från Södertälje. Men jag lovar en bra och rolig tävling på Falkenberg om 14 dagar.. Hoppas vi ses där...

Grattis Jimmy
//Ezzo
 

Arne_Duck

Fuck a duck... please!
Gick med
31 May 2005
Ort
Södertälje
Hoj
ZX10r -04, ZX6r -98
SENSEI skrev:
2449583 Just hemkommen från Gälleråsen efter helgens tävlingar.

Tråkigt att inte fler passade på att besöka Karlskoga och se vår mästare från Södertälje. Men jag lovar en bra och rolig tävling på Falkenberg om 14 dagar.. Hoppas vi ses där...

Grattis Jimmy
//Ezzo

Ja, jag ville gärna åka men måste ha pengarna för att lösaut hojen..... Men jag får la gratulera han i veckan istället.

Örjan
 

Maru

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Street triple, kraschad
SENSEI skrev:
2449583 Just hemkommen från Gälleråsen efter helgens tävlingar.
Vi kände oss rätt säkra på att det skulle bli Guld i SM. Fast det saknades ju några poäng och det återstod två tävlingar... Dvs allt kan ju hända...
I Nordic Superbike så hade Jimmy en ledning med 18p före Ims inför tävlingen i helgen. Spänningen låg på topp.. Vi trodde inte efter Ims visat under tidigare tävlingar i år att han skulle bli sämre än tvåa. Utan räknade med lite kul racing där.

Första kvalet: Jimmy klämmer till med 1:06:6 Nytt banrekord (inofficiellt)
Andra kvalet: Vi känner oss ganska säkra på pol inför racet så vi bestämmer oss för att testa lite inställningar för att leta förbättringar.. Det vi testar ger resultat och Jimmy upplever hojen som bättre... och kör en låg 1:07 tid trots störande trafik.

Tävling: Jimmy startar från pol.. kommer ut som 2a efter nya tröset. Ims tar ledningen. Ims, Jimmy och Kim krigar i några varv. Efter några varv går Jimmy om och tar ledningen. Bakom ligger Kim och Ims och byter platser några gånger... Medans Jimmy drar upp ett betryggande ledning. Nr 8 (Finne) tar sig slutligen förbi Ims och petar ner han på 4e plats. Kim Jensen gör ett bra race där han de 3 sista varven börjar ta in på Jimmy som dock då kör "safe".

Slutresultat: Jimmy tar sitt första SM tecken. Och iom Ims 4e plats så är även NM säkrat. Det blev en kul avslutning på helgen.... Men kanongod smörgåsttårta,,.Champange mm..

Tråkigt att inte fler passade på att besöka Karlskoga och se vår mästare från Södertälje. Men jag lovar en bra och rolig tävling på Falkenberg om 14 dagar.. Hoppas vi ses där...

Grattis Jimmy
//Ezzo

Bara att gratulera till en väl genomförd tävling. :tummenupp

Inte helt omöjligt att vi ses på Falkenberg.....
 

Bifogat

  • kga-sm2006-9437.jpg
    kga-sm2006-9437.jpg
    39.4 KB · Visningar: 55

svampe

Arlanda TT för Ezzo
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Södertälje
Hoj
CBR600RR -08, GSX-R750 -00
Heli skrev:
2449247 Vad kul vi har haft på Monzta/Älvdalen i tre dagar
kanonkul bana, fint väder ,trevligt sällskap :yoparty


Jag körde på 1,14 och svampe på 2,23. :tungan
Jag körde kinamoto.
För att backdäcket var lite visset på söndagsmorgonen.
 

Bifogat

  • 100_0915_1.jpg
    100_0915_1.jpg
    132.2 KB · Visningar: 61
  • slut.jpg
    slut.jpg
    140.9 KB · Visningar: 57
Last edited:

FreddeH

La Famiglia aprilia Svezia
Gick med
13 Jun 2003
Ort
NewMill
Hoj
Tuono 1127 R och en Mille
svampe skrev:
2457191 http://www.blocket.se/vi/8837921.htm?ca=11_s
Min gamla.
Även FreddeH's gamla.

Återuppstånden från de döda!

Den e fiiin den!:yoparty
Man kanske skulle köpa tillbaka den, är ju en raritet!
Undrar hur kort den gått nu. Sist jag såg annons på den hade den gått 5 k kortare än när jag sålde den...:va
Så den bör närma sig 18-20 nu... konstigt att den lever.
 

svampe

Arlanda TT för Ezzo
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Södertälje
Hoj
CBR600RR -08, GSX-R750 -00
FreddeH skrev:
2463167 Den e fiiin den!:yoparty
Man kanske skulle köpa tillbaka den, är ju en raritet!
Undrar hur kort den gått nu. Sist jag såg annons på den hade den gått 5 k kortare än när jag sålde den...:va
Så den bör närma sig 18-20 nu... konstigt att den lever.
Jag gillar att sving och fälg har blivit 5 år nyare och motorn har fått ca 25 hk till när det troligen inte blivit något gjort.
 

FreddeH

La Famiglia aprilia Svezia
Gick med
13 Jun 2003
Ort
NewMill
Hoj
Tuono 1127 R och en Mille
svampe skrev:
2463728 Jag gillar att sving och fälg har blivit 5 år nyare och motorn har fått ca 25 hk till när det troligen inte blivit något gjort.

Jepp, den är som ett årgångsvin. Den blir bara finare med åren! :öl
 

FreddeH

La Famiglia aprilia Svezia
Gick med
13 Jun 2003
Ort
NewMill
Hoj
Tuono 1127 R och en Mille
Minimorran skrev:
2469217 Förlåt.. lite okoncentrerad för tillfället.. körde nästan fel i Järna också..:rolleyes:

Förstår det...

men du kan ju skylla på att jag har ny hjälm också! :hjälm :Rockbanan
 

Minimorran

Blivande miljonär
Gick med
7 May 2004
Ort
Södertälje
Hoj
Kawasaki zzr600
Jonny trajja skrev:
2469407 hmmm inte kan man väl köra fel i järna????:D
Det trodde inte jag heller...:rolleyes:
Fast å andra sidan så gjorde jag ju inte det heller... men jag satt i andra tankar och höll på att missa infarten till brandstationen och fraggelberget..:tungan
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top