Södertäljefolk som vill köra!!

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Ort
Södertälje
Hoj
Trajja TT600 -00
Trodde i min enfald att mitt svar var klockrent men Förtydligande
Svar JA du kan boka innan..... men till din födelsedag, förutsatt fortfarande att körproven startat för säsongen.
När fyller du år?

När du ställer frågan om teori förutsätter jag att du menar om B kort. Då gäller att först klara av teorin och göra halkbana/riskutbilning innan du får köra upp.

@ FreddeH Man måste bara göra körprov mellan A1 och A, nu i detta fall till A-begränsat.

Mer frågor // Körläraren:hihi

Jasså du är körlärare, då är du ju perfekt att fråga om sånt här :tummenupp

Jag fyller den 23 feb. Så jag vet inte om jag kan boka tid då. Kanske lite tidigt, men undra om det kommer komma någon snö och isf om den ligger kvar den 23 feb.

Helt rätt där på teorin, den är för B kortet.

Sorry att man är lite långsam. Man blir seg i huvudet av att börja plugget igen :3freak
 

Heli

eller var det Trasi
Gick med
22 May 2004
Ort
Södertälje
Hoj
GSX-R 750 Y
Jasså du är körlärare, då är du ju perfekt att fråga om sånt här :tummenupp

Jag fyller den 23 feb. Så jag vet inte om jag kan boka tid då. Kanske lite tidigt, men undra om det kommer komma någon snö och isf om den ligger kvar den 23 feb.

Helt rätt där på teorin, den är för B kortet.

Sorry att man är lite långsam. Man blir seg i huvudet av att börja plugget igen :3freak

Du kommer inte kunna köra upp på din födelsedag mc körprovs säsongen har INTE startat ännu vid tidpunkten. Har inte exakt datum i huvudet men generellt brukar säsongen sträcka sig från april-okt.
Har du andra frågor om det kan du ta det via pm så slipper man spamma här. //Heli
 

svampe

Arlanda TT för Ezzo
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Södertälje
Hoj
CBR600RR -08, GSX-R750 -00
Rengjorde och fixade med stället idag. Då kan man ju inte låta bli att prova och det var ju inte så skoj. Julbordet bestod ju inte direkt av laxermedel.
Plats fick jag men det var inte så mycket mer. Har lite att göra mao.:huvet
 

Arne_Duck

Fuck a duck... please!
Gick med
31 May 2005
Ort
Södertälje
Hoj
ZX10r -04, ZX6r -98
Rengjorde och fixade med stället idag. Då kan man ju inte låta bli att prova och det var ju inte så skoj. Julbordet bestod ju inte direkt av laxermedel.
Plats fick jag men det var inte så mycket mer. Har lite att göra mao.:huvet

Vi kan byta ställ..... Så slipper du banta :tungan
 

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Ort
Södertälje
Hoj
Trajja TT600 -00
Du kommer inte kunna köra upp på din födelsedag mc körprovs säsongen har INTE startat ännu vid tidpunkten. Har inte exakt datum i huvudet men generellt brukar säsongen sträcka sig från april-okt.
Har du andra frågor om det kan du ta det via pm så slipper man spamma här. //Heli

Det har du rätt i men jag har fått svar på de flesta av mina frågor. Kommer jag på fler skickar jag PM.

Förlåt de som känner sig spammade :)
 

FreddeH

La Famiglia aprilia Svezia
Gick med
13 Jun 2003
Ort
NewMill
Hoj
Tuono 1127 R och en Mille
Rengjorde och fixade med stället idag. Då kan man ju inte låta bli att prova och det var ju inte så skoj. Julbordet bestod ju inte direkt av laxermedel.
Plats fick jag men det var inte så mycket mer. Har lite att göra mao.:huvet

Har du köpt samma ställ som Lännström? Han klagade också på att det krympt under vinterförvaringen... :va Du kanske använde för varmt vatten när du rengjorde det? :gnissla


@ FreddeH Man måste bara göra körprov mellan A1 och A, nu i detta fall till A-begränsat.

Jag vet... tänkte bara inte på att han hade A1... :tomten

Jag hoppas jag får möjlighet att åka med telge gänget någon gång kommande säsong:yoparty

Klart du ska med när du har en så fiiin hoj! :tummenupp
Bara att hålla koll här i tråden eller åka till Slussen (i S-tälje) och haka på. Nästan alla åkningar startar där.
 
Last edited:

gymfrida

Båtflykting
Gick med
25 Jul 2005
Ort
Södertälje
Hoj
FZR 600R och Izh Planeta-62
Rengjorde och fixade med stället idag. Då kan man ju inte låta bli att prova och det var ju inte så skoj. Julbordet bestod ju inte direkt av laxermedel.
Plats fick jag men det var inte så mycket mer. Har lite att göra mao.:huvet

Vikkka problem ni verkar ha!!!!:tungan
 

Iceman1975

Stället krymper
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vagnhärad
Hoj
Honda CB1000RA
Har du köpt samma ställ som Lännström? Han klagade också på att det krympt under vinterförvaringen... :va Du kanske använde för varmt vatten när du rengjorde det? :gnissla
.

Ahh..Stället kommer ju från samma inköpsställe..
Allt är Swampes fel..:rolleyes:

Ja, man undrar ju va de sysslar med.... Själv har jag, som sagt, gått ner ~5kg.... o stället som redan var stort..... Fan! :mad:

Många julbord med firman och släkten.. och det är oartigt att tacka nej.. (Eller gratis är gott):)
 
Last edited:

Tunkur

Crosstyre e tufft
Gick med
3 Jun 2006
Ort
Gnesta
Hoj
Aprilia Tuono 1000R


Klart du ska med när du har en så fiiin hoj! :tummenupp
Bara att hålla koll här i tråden eller åka till Slussen (i S-tälje) och haka på. Nästan alla åkningar startar där.

Jag jobbar ju i tälje så det borde ju kunna funka :)
Nä mer härligt muller och fler Italienska skönheter skadar ju aldrig:yoparty
 

svampe

Arlanda TT för Ezzo
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Södertälje
Hoj
CBR600RR -08, GSX-R750 -00
På söndag är det dax för att köra kinaskroto för dem som har en.
Gokarthallen 17.00-20.30. Miljösoppa köps på K-rauta eller på plats (tror jag).

Vi är iaf 2 som ska åka:kryckor
 
Last edited:

FreddeH

La Famiglia aprilia Svezia
Gick med
13 Jun 2003
Ort
NewMill
Hoj
Tuono 1127 R och en Mille
På söndag är det dax för att köra kinaskroto för dem som har en.
Gokarthallen 17.00-20.30. Miljösoppa köps på K-rauta eller på plats (tror jag).

Vi är iaf 2 som ska åka:kryckor

Hoppas ni hade skoj igår, hade funderingar på att titta förbi, men det kom annat i vägen! men det blir väl fler söndagar! :yoparty
 

svampe

Arlanda TT för Ezzo
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Södertälje
Hoj
CBR600RR -08, GSX-R750 -00
Hoppas ni hade skoj igår, hade funderingar på att titta förbi, men det kom annat i vägen! men det blir väl fler söndagar! :yoparty
Japp. Var askul. Blir körning så många söndagar jag kan. Blir ännu roligare om det är fler med de billigaste kinaskrotosarna. Slipper bli varvad av alla svindyra spagettimoppar och vattenkineser.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Enormt brådis! Kan någon här bistå med en skåpbil? Jag behöver färdas sisådär 150 mil (till danmark) och hämta en hoj. Vore mycket mycket snällt. Det blir alldeles för överdyrt att låna på en Statoil etc.

Brådis!
 

FreddeH

La Famiglia aprilia Svezia
Gick med
13 Jun 2003
Ort
NewMill
Hoj
Tuono 1127 R och en Mille
Japp. Var askul. Blir körning så många söndagar jag kan. Blir ännu roligare om det är fler med de billigaste kinaskrotosarna. Slipper bli varvad av alla svindyra spagettimoppar och vattenkineser.

Grejt! :tummenupp

Hade jag ekonomin så skulle jag köpa en... men sparar hellre till en motard! Hojta gärna till om du hör nåt om en bra/billig motard/enduro. Funderar på Yamaha 426/450 eller liknande. LV-reggad. Med/utan motardkitt.
Ska försöka titta förbi och hämta termostaten nån dag också. Såg att den kommit.:yoparty
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top