Södertäljefolk som vill köra!!

Conseal

På avstånd är allt vackert
Gick med
19 Mar 2007
Hoj
Honda VFR800 -02
En liten berättelse:

Jag och frugan skulle ta en sväng till huddinge . åker lungt över klaffbron och ställer oss i kön som de pensionärer vi är.

Se baken på en cykel mellan filerna som ser bekant ut .. är det inte lillebror (wassup) ..... Det slår om till grönt och den misstänkta lillebrorn drar i väg .. upp med framhjulet .. brööööl .. hörs långt bak i kön .... Asch då bryr vi oss inte om att åka ikapp för att vinka ..

Kommer upp till kyrkogården ... vad möter oss där .. 5 polisbilar, laserpicka och en lillebror som tar av sig hjälmen ....

Arne_Duck

Fuck a duck... please!
Gick med
31 May 2005
Hoj
ZX10r -04, ZX6r -98
En liten berättelse:
...........................

Kommer upp till kyrkogården ... vad möter oss där .. 5 polisbilar, laserpicka och en lillebror som tar av sig hjälmen ....

Aj, aj. Jag skulle ha stoppat honom när han körde förbi Tidermans då... då hade han kanske klarat sig.....

Heli

eller var det Trasi
Gick med
22 May 2004
Hoj
GSX-R 750 Y
En liten berättelse:

Jag och frugan skulle ta en sväng till huddinge . åker lungt över klaffbron och ställer oss i kön som de pensionärer vi är.

Se baken på en cykel mellan filerna som ser bekant ut .. är det inte lillebror (wassup) ..... Det slår om till grönt och den misstänkta lillebrorn drar i väg .. upp med framhjulet .. brööööl .. hörs långt bak i kön .... Asch då bryr vi oss inte om att åka ikapp för att vinka ..

Vad var det farbror svampe sa i en film från förra sommaren "ta det lugnt".

Tommy-L

Allt e relativt
Gick med
19 May 2004
Hoj
Ktm 950 SM SvarT!
ja ja då e livet slut detta år:huvet :huvet :mad: :gråta .

farbor svante mena inte hjulningen i filmen (han mena att jag inte skulle överprestera nu när jag skulle filma). men men det e en helt annan historia.

mitt liv e iaf över nu dom närmaste månaderna:gråta
tack vare trafikpolisen skulle stå där med laser.
iaf så tyckte jag inte att det va någon bakjulsåkning
framhjulet lätta bara lite så det räknas knappt.

men dom få km*host* host* över lagligt kunde dom inte stryka iaf.
aja fan helvete och en jävla massa svordomar.

nu kommer jag få sitta och lyssna på när alla andra e ute och åker i 5 månader lr nått sånt.

fick inte vårdlöshet i trafik iaf. men tyckte det va löjligt det va helt tomt på bilar förutom poliserna vid kyrkan.

Last edited:

Sixx

...
Gick med
10 May 2006
Hoj
Aprilia Tuono V4
fyfan...jag lider med dig! :(

Ta det lugnt nu på dagarna, vet om 3 stora poliskontroller bara idag i tälje. I backen på sthlmsvägen, vid scaniarinken och statoil järnagatan....vid verkstadsvägen igår. dom är på hugget nu.. :mad:

Klabbe

Ny medlem
Gick med
20 Sep 2005
Hoj
SP1'a -01, XR 650R SM, Minimoto 14e (Leopard Streetfighter Edition)

Ta det lugnt nu på dagarna, vet om 3 stora poliskontroller bara idag i tälje. I backen på sthlmsvägen, vid scaniarinken och statoil järnagatan....vid verkstadsvägen igår. dom är på hugget nu.. :mad:

Det som vanligt! Helt galna i en eller två månader och sen ser man inte skymten av dom på hela sommarn...

Tommy-L

Allt e relativt
Gick med
19 May 2004
Hoj
Ktm 950 SM SvarT!

mmm har inget annat val än att ta det lungt nu på dagarna.

Sixx

...
Gick med
10 May 2006
Hoj
Aprilia Tuono V4
Det som vanligt! Helt galna i en eller två månader och sen ser man inte skymten av dom på hela sommarn...

ja och istället för att ställa sig på en 30-sträcka utanför nån skola där dom verkligen behövs, så står på jävla skitställen där man kan köra hur fort som helst egentligen. Men men, det finns väl mer deg att håva in där..

mmm har inget annat val än att ta det lungt nu på dagarna.

nej fan vad tungt. :( Har du fått tiden bestämd eller, vilken hastighet sköt dom på?

Last edited:

Tommy-L

Allt e relativt
Gick med
19 May 2004
Hoj
Ktm 950 SM SvarT!
håller med käns som om dom skulle göra mer nytta där lr mitt ine i centrum inte vägen ut mot motorvägen där typ ingen passerar.

nej fan vad tungt. :( Har du fått tiden bestämd eller, vilken hastighet sköt dom på?

ja dom drog kortet idag, fick typ 48 timmar att köra på.
så jag väntar tydligen papper från länsstyrelsen. har aldrig blivit av med lappen. inte ens en fortkörningsböter, så jag vet inte riktigt hur det går till.
men hastigheten behövs nog inte nämna. mer än lite mer än 30 för fort iaf:rolleyes:

Last edited:

Sixx

...
Gick med
10 May 2006
Hoj
Aprilia Tuono V4

ja dom drog kortet idag, fick typ 48 timmar att köra på.
så jag väntar tydligen papper från länsstyrelsen. har aldrig blivit av med lappen. inte ens en fortkörningsböter, så jag vet inte riktigt hur det går till.
men hastigheten behövs nog inte nämna. mer än lite mer än 30 för fort iaf:rolleyes:

ja eftersom du eldade på från rödljuset så :näsblod skulle gissa på minst 100+ i alla fall. :rolleyes: det är ju så lätt hänt...enbart otur

Tommy-L

Allt e relativt
Gick med
19 May 2004
Hoj
Ktm 950 SM SvarT!
ska uppdatera senare om hur lång tid jag blir av med kortet.

(jepp det e lätt hänt)

aja film dax.

svampe

Arlanda TT för Ezzo
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR600RR -08, GSX-R750 -00
Aj fan! Trist som fan.
Polisen är på hugget nu.

Håller med Birza, va i helvete står de inte runt skolorna för? Barn ska man vara rädda om. Men många kör som idioter där.
Jag och Heli Åkte till Rosenhill i måndags. Vid Igelsta så fick vi en polis i släptåg som lade sig på ett avstånd som gjorde det svårt att se om det verkligen var en polisbil. När jag tittade bakåt så blinkade bilen höger som om de skulle svänga av. Det litade jag inte på eftersom det inte fanns någon väg eller P-ficka i närheten.
De väntade bara på att vi skulle tro att de inte var med längre så vi skulle öka farten från 70 till lite behagligare.

Sånt retar mig, finns det verkligen inte värre brott än 10-20 för fort på landsvägen?

busz

Killen med oljetryck!
Gick med
17 Feb 2004
Hoj
StreetTriple R -10
Kan bara instämma. Surt! riktigt surt!

@ busz
Åkte du vägen mellan mölnbo och järna runt kl. 17 igår??

Isf mötte jag dig.

Åkte från gnesta mot mölnbo vid 16:30 men svängde av mot vagnhärad så det måste ha varit ett annat grönt monster du mötte :D

Men frukta inte... Det lär komma en dag då vi möts :cdevil

Heli

eller var det Trasi
Gick med
22 May 2004
Hoj
GSX-R 750 Y
ja ja då e livet slut detta år:huvet :huvet :mad: :gråta .

Ja tråkigt bli av med kortet :(
men då får du ta jaga på alla runt dig och försöka få åka på bönpallen, en ny berikande upplevelse och sen sätta betyg på förarna :tungan .....

sen får man försöka se något positivt i misären att du kommer utan tvekan nog ha den mest putsade och pimpade hojen denna sommar eller?
/Heli

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...