Söka jobb i annan stad (Östersund)?

tigrro

O rly?
Gick med
8 Oct 2005
Hoj
Supermotarrrrd
Nu har det kommit sig så att jag letar mig uppåt landet. Tänkte bosätta mig i Jämtland, denna härliga republik. :tummenupp

Hur går jag tillväga med arbete? Har jobbat på samma lager här nere i Malmö i strax över 3 år nu. Har även erfarenhet av kundkontakt och kassahantering. ÄR riktigt driftig och ordentlig! :)
Finns det några jobb i Östersund eller däromkring?

Hur gör jag annars? Fungerar akassa vart jag än bor? Alltså kan jag flytta om jag skulle råka hamna att leva på akassa?

Alla tips och tankar mottages tacksamt! :)

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Klart du ska flytta upp hit! Arbeten är det tyvärr rätt klent om just nu men det är väl samma över hela landet skulle jag tro, varenda firma varslar nu känns det som...

BioCenter

Förvirrad
Gick med
26 Jul 2007
Hoj
Aprilia RSV Mille
Gör som mig;
Jag vill flytta norr, men vägrar flytt innan jag fått jobb. Alltså: Sök allt som du kan hitta. Får du jobbet så flytta och sök sen vidare efter ditt dröm jobb. Men som folk säger, det är en del nedskärningar i landet just nu och norra delen känns ganska utsatt tyvärr. Hoppas att det ändrar sig snart så att folk som du och jag kan få våra drömmar uppfyllda.

tigrro

O rly?
Gick med
8 Oct 2005
Hoj
Supermotarrrrd
Klart du ska flytta upp hit! Arbeten är det tyvärr rätt klent om just nu men det är väl samma över hela landet skulle jag tro, varenda firma varslar nu känns det som...

Självklart ska jag göra det! ^^
Men ett jobb är ga högt önskat. Hade underlättat väldigt!

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono
Lager arbete, är det vad du är ute efter?

tigrro

O rly?
Gick med
8 Oct 2005
Hoj
Supermotarrrrd
Lager arbete, är det vad du är ute efter?

Jao. I första hand. Det är vad jag är mest van vid och jag tycker att det funkar bra. Är öppen för lite vad som. Men är man 24, snart 25, och har varit på samma ställe i 3 år så har man inte samlat på sig så många olika erfarenheter. Hihi.. Lager, avloppsrensning/montering och en runda på McDonken är vad jag har hunnit med. :)

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Som redan har nämnts så är det lite kärv arbetsmarknad här i stan just nu. Och det är lite kärvt på bostadsmarknaden också om man vill ha hyresrätt (rekordet ligger på ca 850 intresseanmälningar på en trea centralt har jag för mig).

Men det är ju långt ifrån omöjligt att få jobb. Prova att ringa runt till olika företag och höra om de har någon ledig tjänst. Det kan ju hända att det finns något ledigt även om det inte finns på Platsbanken. Eller att de har någon som är på väg att sluta men att de inte har hunnit annonsera ut den tjänsten än. Bara att beta av telefonkatalogen:
* Servera
* Servicegruppen
* Svensk Cater
etc

tigrro

O rly?
Gick med
8 Oct 2005
Hoj
Supermotarrrrd
Som redan har nämnts så är det lite kärv arbetsmarknad här i stan just nu. Och det är lite kärvt på bostadsmarknaden också om man vill ha hyresrätt (rekordet ligger på ca 850 intresseanmälningar på en trea centralt har jag för mig).

Men det är ju långt ifrån omöjligt att få jobb. Prova att ringa runt till olika företag och höra om de har någon ledig tjänst. Det kan ju hända att det finns något ledigt även om det inte finns på Platsbanken. Eller att de har någon som är på väg att sluta men att de inte har hunnit annonsera ut den tjänsten än. Bara att beta av telefonkatalogen:
* Servera
* Servicegruppen
* Svensk Cater
etc

Får bli att göra så. Först ska bostad ordnas. Det är på gång, men går trögt med dessa köer! Jag gillar grejen att man går ut och säger att man byggt för lite dom senaste åren. Ärligt och rakt, precis som så mycket annat i Jämtland. Jag står i bostadskö här nere också. Sedan två år tillbaka. På en lägenhet jag söker nu finns det 1300 intresseanmälningar. Tufft läge. :p

BioCenter

Förvirrad
Gick med
26 Jul 2007
Hoj
Aprilia RSV Mille
Jag håller tummarna för dig. Jag är låst härnere tills slutet på augusti pga sommarjobb. Men sen ska jag jävlar ta mig lyckas komma iväg.

Nickeshake

Hårdrockare
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
Hornet 900
Kan rekommendera att du säker bostad i någon av "förorterna" jag bor ute i Torvalla och här betalar jag bra mycket mindre hyra och det var lättare att få tag på en vettig lägenhet. Det finns så pass bra bussförbindelser att det knappast spelar någon roll.

Angående jobb så har jag aldrig haft problem att hitta något. Vanliga jobb bland "ungdomar" är 118118, 118100, Aditro (diverse kundtjänster m.m.), McDonalds, Max samt i princip alla butiker.

EDIT: Höll på att glömma, Svenska Dagbladet (säljare). Där FÅR man jobb. Lönen är bara baserad på provision dock.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...