Söka jobb tråd (OT till tusen)

Henkka

Med fingrarna djupt i syltburken
Gick med
18 Jan 2004
Hoj
suzuki + ktm
Hejsan på er i UaRR

Detta har ju inte det minsta med hoj körninga att göra (förutom att pengarna går främst till hojen) men jag har hela hösten och vintern sökt diverse jobb i våran stad, men överallt får man höra samma kommentarer: "Chefen är borta" (alla dagar?? :va ), "Vi hör av oss" eller "Vi vill ha någon med mer arbetserfarenhet" (till att grilla brugare?? :va )...

... Har tassat förbi Max, Biltema, Micro mm och allt vad det heter, men har nu drabbats av idébrist... Någon här inne som vet något ställe där en 17årig gymnasie-studerande grabb kan få anställning på helger och lov....??? (Kanske rent av är egenföretagare mm och behöver plockhjälp eller springhjälp.. :) )

Står inte ut en sommar till utan extra flis i fickan...

Tips mottages vänligen... /henke

kortstubina

Rörkens egen Kioskis
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
spätta på en blackbird
Inte för att jag vill ta musten ur dig, men försök få ett jobb under 18-år om det inte är sommar jobb det tror jag kan vara ganska svårt?!
Men jag hoppas någon här i bland oss har någon god idé.
Jag lovar att hålla tummarna för dig iaf!!!

Ugluk

Spritmoralens okrönte Pochahontas
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa GPZ900T
Bit ihop och kolla med städfirmor. Det är iaf pengar i fickan och en merit.

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Bensinmackar brukar behöva extra folk. Å såna finns det ju några stycken i stan....

Henkka

Gick med
18 Jan 2004
Hoj
suzuki + ktm
Jo, jag har märkt att 18-års frågan är stor... (till min myndiga kusin kör dom också med att dom vill ha någon äldre med arbets erfarenhet, så de fortsätter även efter 18års dagen tydligen..)

Någon som har tips på bra sommarjobb då?? (med vettig lön) Det där med bensin-mack lät bra, ska höra där...

Måste ju ha råd med "stor" hoj i höst... :tuttar

Tweety

Tweety är gud!
Gick med
23 Aug 2003
Hoj
Yamaha Thundercat
Natt jobb på posten.... (skit jobb men pengar. Ledig varannan vecka...)

Henkka

Gick med
18 Jan 2004
Hoj
suzuki + ktm
Tweety skrev:
Natt jobb på posten.... (skit jobb men pengar. Ledig varannan vecka...)

Synd att det var på natten, jobbigt att orka med skolan då... :gnissla

Helg, sommar eller möjligtvis kvällsjobb är nog mer passande....

Tweety

Tweety är gud!
Gick med
23 Aug 2003
Hoj
Yamaha Thundercat
de har allt!! Tänkte att man får ju mest pengar på natten.. De jobbar både dagar kvällar och helger...

Henkka

Gick med
18 Jan 2004
Hoj
suzuki + ktm
Tweety skrev:
de har allt!! Tänkte att man får ju mest pengar på natten.. De jobbar både dagar kvällar och helger...

Låter ju intressant på helger... Känner/vet du någon man kan snacka med på posten??

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Kontakter är bra! Familj eller vänner som jobbar på ställen eller känner folk som kan erbjuda något. Nästan enda sättet att ta sig in i vissa branscher.

Pertan

ESTJ
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Aprilia Mille 2K
Glöm natt jobb du är för ung, gå på folk du känner och be dem kolla möjligheterna på sin arbetsplats, jag kan inte direkt komma på något, vad pluggar du för något? Vad vill du göra?

Jag brukade använda gula sidorna när jag var i din ålder och ringde allt som var av intressant kategori.

Henkka

Gick med
18 Jan 2004
Hoj
suzuki + ktm
TomK skrev:
Kontakter är bra! Familj eller vänner som jobbar på ställen eller känner folk som kan erbjuda något. Nästan enda sättet att ta sig in i vissa branscher.

Jag har redan kollat upp dom möjligheterna, men känner bara folk på ställen där det krävs utbildning eller så var alla jobb upptagna...

Henkka

Gick med
18 Jan 2004
Hoj
suzuki + ktm
Pertan skrev:
Glöm natt jobb du är för ung, gå på folk du känner och be dem kolla möjligheterna på sin arbetsplats, jag kan inte direkt komma på något, vad pluggar du för något? Vad vill du göra?

Jag brukade använda gula sidorna när jag var i din ålder och ringde allt som var av intressant kategori.

Jo, jag vet att jag är ung.. :gnissla Men har i princip redan gått igenom mina kontakter....
jag läser maskinteknik på fyris, men teknik realaterade jobb utan utbildning och arbetserfarenhet är ju bara att glömma...

Vad tror ni om fastighets förvaltnings bolag?? tex: klippa gräs och måla plank...
Ingen som vill ha sin gamla moppe/gräsklippare renoverad eller nått sånt?? :hihi

Nike

Ny medlem
Gick med
21 Aug 2003
Hoj
Kawasaki ZX-9R 2002
Varför inte dela ut tidningar på helgerna, UNT söker ofta folk...krävs att du är morgonpigg förstås :rolleyes:

Olzki

Veritas hermetica
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
R1...såklart
KvalitetsMiffo skrev:
Jo, jag vet att jag är ung.. :gnissla Men har i princip redan gått igenom mina kontakter....
jag läser maskinteknik på fyris, men teknik realaterade jobb utan utbildning och arbetserfarenhet är ju bara att glömma...

Vad tror ni om fastighets förvaltnings bolag?? tex: klippa gräs och måla plank...
Ingen som vill ha sin gamla moppe/gräsklippare renoverad eller nått sånt?? :hihi

Jag skulle höra med halvstora butiker i kategorin Biltema, Rusta, Bauhaus mfl som ligger i boländerna i Uppsala. De brukar kunna erbjuda personer under 18 butiksjobb i kategorin plocka varor, lagerhantering, lite kassajobb mm. Har själv erfarenhet av liknande arbetsuppgifter från ett av ovan nämnda företag.

Schysst att du pluggar på Fyris :) Har jag me gjort en gång i tiden, visserligen kemiteknik men bra skola då i alla fall. :tummenupp

Pank

Försöker ta mig tillbaka,,
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
gixxer 750-94*såld* gixxer 750-99*Crashad* XR600*såld* KTM 690 SMC -08*såld* KLR 650-2014 Kawasaki Cabra 175-1981
KvalitetsMiffo skrev:
Hejsan på er i UaRR

Detta har ju inte det minsta med hoj körninga att göra (förutom att pengarna går främst till hojen) men jag har hela hösten och vintern sökt diverse jobb i våran stad, men överallt får man höra samma kommentarer: "Chefen är borta" (alla dagar?? :va ), "Vi hör av oss" eller "Vi vill ha någon med mer arbetserfarenhet" (till att grilla brugare?? :va )...

... Har tassat förbi Max, Biltema, Micro mm och allt vad det heter, men har nu drabbats av idébrist... Någon här inne som vet något ställe där en 17årig gymnasie-studerande grabb kan få anställning på helger och lov....??? (Kanske rent av är egenföretagare mm och behöver plockhjälp eller springhjälp.. :) )

satsa på matbutikerna i stan, där är det inget regelverk som förbjuder dig att jobba där när du är under 18.

sälj dig som ett paket, erbjud dom att du kan starta på direkten med kvällar och helger, att du hoppas att få jobba hos dom hela sommaren och att även fortsätta jobba kvällar, helger, lov, efter sommaren.
det brukar vara ett +.

gå dit personligen, tala om vad det gäller och be att få tala med chefen.

mackar går under transports avtal vilket innebär kass ob ersättning, vilket handels inte har.
100% ob hela söndagar
100% ob lördagar efter 12
50% vardagar efter 18
70% vardagar efter 21

tror jag att det är iallafall...

lycka till!

///P

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*såld*
Precis som flera skriver ovan. Dela ut tidningar, dela ut reklam, jobba i kassa, bensimackar, städjob, kvälsreceptionsjobb, klippa gräs etc etc.
Servicesektorn är nog den möjlighet du har med tanke på din ålder.

Lycka till

gladh

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
.......
KvalitetsMiffo skrev:
Hejsan på er i UaRR

Lelles söker väl personal fortfarande. Helger, kvällar allt möjligt.

På det stället är det omöjligt att ha för lite arbetserfarenhet

Pertan

ESTJ
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Aprilia Mille 2K
WestW skrev:
Lelles söker väl personal fortfarande. Helger, kvällar allt möjligt.

På det stället är det omöjligt att ha för lite arbetserfarenhet

:tummenupp Där kan du bli platschef med dina meriter!!!
Men ide´n är bra se till att få anställningspapper bara!

Henkka

Gick med
18 Jan 2004
Hoj
suzuki + ktm
Nu har jag tillbringat eftermiddagen att cykla runt i snålblåsten och söka jobb... Provade lite tips som jag hade fått och jag fick några posetiva svar!! :tummenupp

Som vanligt så säger dom att det inte är bestämt än det där med vilka platser dom ska ha till sommaren, men att det ser ljust ut... :)

Ska bara skriva ihop en "jobbansökan" och lämna in till dom ställen som ville ha papper på ansökan...

Men men, med en 4-5 ställen på stort G så måste man ju få jobb någonstanns...

Har också noterat folks olika sätt att säga nej på, tex på ett ställe fick jag bara ett "NEJ" skriket rakt i ansiktet och sen en sur blick när jag gick ut... Men på några andra ställen så sa dom bara "tyvärr, alla platser är fullsatta... men det är bra att du försöker, kom tillbaka nästa år" mm Det är ju mycket trevligare så, jag har ju bara frågat lite stillsamt... Dom som svarade på grinigt sätt kan ju glömma att jag kommer att handla där i fortsättningen...

Tack för dom tipsen jag har fått... Blir ny jobb jakt på onsdag...
/henke

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...