Söka jobb tråd (OT till tusen)

Pank

Försöker ta mig tillbaka,,
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
gixxer 750-94*såld* gixxer 750-99*Crashad* XR600*såld* KTM 690 SMC -08*såld* KLR 650-2014 Kawasaki Cabra 175-1981
KvalitetsMiffo skrev:
Nu har jag tillbringat eftermiddagen att cykla runt i snålblåsten och söka jobb... Provade lite tips som jag hade fått och jag fick några posetiva svar!! :tummenupp

Som vanligt så säger dom att det inte är bestämt än det där med vilka platser dom ska ha till sommaren, men att det ser ljust ut... :)

Ska bara skriva ihop en "jobbansökan" och lämna in till dom ställen som ville ha papper på ansökan...

Men men, med en 4-5 ställen på stort G så måste man ju få jobb någonstanns...

Har också noterat folks olika sätt att säga nej på, tex på ett ställe fick jag bara ett "NEJ" skriket rakt i ansiktet och sen en sur blick när jag gick ut... Men på några andra ställen så sa dom bara "tyvärr, alla platser är fullsatta... men det är bra att du försöker, kom tillbaka nästa år" mm Det är ju mycket trevligare så, jag har ju bara frågat lite stillsamt... Dom som svarade på grinigt sätt kan ju glömma att jag kommer att handla där i fortsättningen...

Tack för dom tipsen jag har fått... Blir ny jobb jakt på onsdag...
/henke

ett hett tips är ju att ha alla papper klara i handen, så om man får ett halv positivt svar bara kan stoppa pappren i handen på dom o säga, kolla va jävla bra jag är!
ni behöver mig!

///P

Henkka

Med fingrarna djupt i syltburken
Gick med
18 Jan 2004
Hoj
suzuki + ktm
Pank skrev:
ett hett tips är ju att ha alla papper klara i handen, så om man får ett halv positivt svar bara kan stoppa pappren i handen på dom o säga, kolla va jävla bra jag är!
ni behöver mig!

///P

Jo jag vet... Hade skrivit ett papper men glömde det när jag åkte iväg, sen tillräckligt långt hemifrån kom jag på det men orkade inte vända å trampa hemmåt då...

Men ska skriva ett nytt som låter "mer" seriöst istället...

Simba

Uppsala RoadRunners
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille -Såld
Uppföljning är viktigt

KvalitetsMiffo skrev:
Nu har jag tillbringat eftermiddagen att cykla runt i snålblåsten och söka jobb... Provade lite tips som jag hade fått och jag fick några posetiva svar!! :tummenupp

Tack för dom tipsen jag har fått... Blir ny jobb jakt på onsdag...
/henke

Tänk på att följa upp de "possitiva" svaren, ge dem max två veckor innan du går dit igen och visar upp dig och frågar hur det går med valet av anställda. Du visar på detta sätt upp att du är seriöst intresserad. Glöm inte hela och rena kläder samt en possitiv attityd, det ökar dina chanser.

Henkka

Gick med
18 Jan 2004
Hoj
suzuki + ktm
Simba skrev:
Tänk på att följa upp de "possitiva" svaren, ge dem max två veckor innan du går dit igen och visar upp dig och frågar hur det går med valet av anställda. Du visar på detta sätt upp att du är seriöst intresserad. Glöm inte hela och rena kläder samt en possitiv attityd, det ökar dina chanser.

Fick lite olika svar på den fronten, allt från vi hör av oss i april när jobben delas ut till hör av dig i slutet av mars... Men dom ska inte tro att dom slipper mig.... mohahaha

Hela och rena kläder?? vad är det... funkar det inte med fiat-overall, odal-keps och leriga stövlar menar du?? :va

Henkka

Gick med
18 Jan 2004
Hoj
suzuki + ktm
Tackar för tipsen mm...

Jag fick sommarjobb så nu är bankkontot snart fett å grönt! :Bugar

Ruggigt skönt att veta att jag nu kommer att ha råd med en bil (mc?? :gnissla ) i höst... :Bugar

/henke

Henkka

Gick med
18 Jan 2004
Hoj
suzuki + ktm
JoS skrev:
Vad blev det för jobb då?

Fastighetsskötseljobb på Ecuro. Kanske inte det bästa jobbet men man får iallafall vara ute å så får man ju betalt!

:fyllisar

Deadmetal

NU i ett rött hus på landet :)
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
Nu 4 hjul och ett styre..
Henkka skrev:
Fastighetsskötseljobb på Ecuro. Kanske inte det bästa jobbet men man får iallafall vara ute å så får man ju betalt!

Hehe, då lär du ha å göra i sommar.

Kratta löv, sopa gångar, rensa avlopp, byta packningar i kranar osv, osv

Hojåkning lär du inte orka med när du kommer hem, du lär vara helt färdig när dagen är slut. :D

Henkka

Gick med
18 Jan 2004
Hoj
suzuki + ktm
Deadmetal skrev:
Hehe, då lär du ha å göra i sommar.

Kratta löv, sopa gångar, rensa avlopp, byta packningar i kranar osv, osv

Hojåkning lär du inte orka med när du kommer hem, du lär vara helt färdig när dagen är slut. :D

ähhh.. Jag är van, har jobbat med liknande jobb sen jag var liten :hihi

Jobbade faktiskt som vaktmästare en sommar på ett ålderdomshem (där du "Dödplåt" snart kommer bo :D ) riktigt roligt jobb och omväxlande...

hocke

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Honda SP1 (TL1000S - Såld)
Grattis då! Hoppas du får massor med pengar att handla MC för sen i höst :)

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Henkka skrev:

Hmmm var det inte Stig Helmer som sa: Men man får ju vara ute i friska luften! Efter ha fått sparken från brödrost firman? :lol

Henkka

Gick med
18 Jan 2004
Hoj
suzuki + ktm
Kamikaze kid skrev:
Hmmm var det inte Stig Helmer som sa: Men man får ju vara ute i friska luften! Efter ha fått sparken från brödrost firman? :lol

Likheten är slående! :tummenupp

Men har man suttit ett helt år bakom en skolbänk så kan det vara kul att jobba lite... Lite omväxling i tillvaron.

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...