Söka på Google i USA

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Hoj
R1 2007
Finns det någon här som vet hur man på enklast sätt kan söka på Google i USA och få "deras" träffar?

Jag har provat att gå via proxyservrar i USA vilket har fungerat bra förutom att dessa servrar oftast är sega eller överbelastade.

Så tips på bra proxiservrar eller något annat alternativ för att lyckas mottages gärna

/Santo

Perris

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2005
Hoj
Honda plastraket a´la nittiotal!
Men är det inte bara att välja att bara få sökresultat från sidor i USA då i advanced search?

Med reservation för att jag missförstått allting.

/perris

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Hoj
R1 2007
Men är det inte bara att välja att bara få sökresultat från sidor i USA då i advanced search?

Med reservation för att jag missförstått allting.

/perris

Nej det är bara vilket språk du ska söka på. Engelska är ju ganska så vida spritt :)

Gör en sökning på google.com via en proxy så ser du skillnaden.

Jag har inga problem att köra via en proxy, men då vill jag ha tag på en som inte är skitslö eller överbelastad.

Perris

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2005
Hoj
Honda plastraket a´la nittiotal!
Nej det är bara vilket språk du ska söka på. Engelska är ju ganska så vida spritt :)

Gör en sökning på google.com via en proxy så ser du skillnaden.

Jag har inga problem att köra via en proxy, men då vill jag ha tag på en som inte är skitslö eller överbelastad.
Med risk för att jag gör bort mig, men jag menade att man väljer att enbart söka på sidor som är lokaliserade i USA (inte sidor som är skrivna på engelska), eller blir det samma effekt alltså fast det är olika val? http://www.google.com/language_tools?hl=en

/perris

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Hoj
R1 2007
Med risk för att jag gör bort mig, men jag menade att man väljer att enbart söka på sidor som är lokaliserade i USA (inte sidor som är skrivna på engelska), eller blir det samma effekt alltså fast det är olika val? http://www.google.com/language_tools?hl=en

/perris

Nja resultatet blir delvis lika med en viktig skillnad. Kolla rödmarkerinen för google.com via proxy (första bilden) och google.com mha Googels Språkverktyg där man söker på "område" (andra bilden) :)

Bifogat

• us.jpg
    us.jpg
    84.1 KB · Visningar: 110
  • swe.jpg
    swe.jpg
    95.2 KB · Visningar: 117

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Nja resultatet blir delvis lika med en viktig skillnad. Kolla rödmarkerinen för google.com via proxy (första bilden) och google.com mha Googels Språkverktyg där man söker på "område" (andra bilden) :)

Är det den amerikanska reklamen du vill åt? Sökträffarna verkar ju ganska lika annars...

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...