Söker den perfekta allroundhojen

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
För ett år sen letade jag också efter den perfekta allround-hojjen. Testade en massa och läste ännu mer.

Till slut blev det en F650 Dakar -02. Sen dess har jag hunnit med att ta ut den i spenaten (ingen väg alls), grusväg, touring med tjejjen (ingen av oss är speciellt liten) osv osv. Har funkat mycket bra till allt och man sitter bra. Även om man är två. Billig att äga dessutom.

Du kan få köpa min billigt när jag kommer hem från Asien ;)

Olsson

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2003
Hoj
Yamaha Tracer 07
Ok. Jag ska som sagt iväg till Euroeheels i morgon och testa en TDM. De har en jäkla massa kul hojar inne ser det ut som, bl a BMW F650 ST. Jag får testa mig trött helt enkelt.

HasseS

Ny medlem
Gick med
21 Nov 2004
Hoj
yamaha TDM
Köpte en hoj på euroweels förra våren dom var bra att ha och göra med..
Köpte en Tdm till tanten i år. Är det för man är miljöskaddad eller för det är en jäkla trevlig hoj som gör att vi har två exact lika hojar i famlijen med 4 serie nr mellan bara :)

Olsson

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2003
Hoj
Yamaha Tracer 07
HasseS skrev:
2273147 Köpte en hoj på euroweels förra våren dom var bra att ha och göra med..
Köpte en Tdm till tanten i år. Är det för man är miljöskaddad eller för det är en jäkla trevlig hoj som gör att vi har två exact lika hojar i famlijen med 4 serie nr mellan bara :)

Jag börjar tro att det är någon sorts avancerad hjärntvätt som pågår på SH av TDM ligan. Jag har aldrig sett, än mindre kört en TDM i verkligheten men är ändå övertygad om att det är världens bästa kompromiss.

Jag är nu bara tvungen att testa denna skapelse.

Olsson

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2003
Hoj
Yamaha Tracer 07
Efter en runda till Eurowheels är det bara att inse. Det blir en TDM. Jag testade en sådan av 96 års modell, samt en Hornet.

Jag satt så bra på TDMen, motorn var ljuvlig att dra från lägsta till högsta varv. Den kändes som en 125a storleksmässigt men med en motor som orkar vad som helst. Med rätt däck tror jag att det går att klara de flesta underlag.

Nu var väl inte den TDM som Eurowheels hade i bästa skick, men sicken ful hoj det är. Jag antar att man alltid kan blunda när man närmar sig hojen, kliva upp på den och öppna ögonen. För detta är hojen det blir.

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
Olsson skrev:
2275044Nu var väl inte den TDM som Eurowheels hade i bästa skick, men sicken ful hoj det är. Jag antar att man alltid kan blunda när man närmar sig hojen, kliva upp på den och öppna ögonen. För detta är hojen det blir.

Hoppas du köper en 900. :tummenupp

Olsson

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2003
Hoj
Yamaha Tracer 07
Vilken årsmodell det blir är en ekonomisk fråga. Jag vill inte lägga allt för mycket så jag hoppas på att få en sen 90-talare för rätt pris, 50' eller mindre.

Flyer

...?
Gick med
10 Mar 2004
Hoj
Ducati Multistrada -03, Cagiva Elefant ie GT-91
Du kan få en -01 Caponord med bara 1280 mil på mätaren för bara obetydligt lite till... då får du mer av allt på köpet... :tummenupp

Olsson

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2003
Hoj
Yamaha Tracer 07
Flyer skrev:
2275068 Du kan få en -01 Caponord med bara 1280 mil på mätaren för bara obetydligt lite till... då får du mer av allt på köpet... :tummenupp

Nja, tack för erbjudandet men 50' är absolut maxgräns. Kan man lita på en Italienare förresten? :D

Flyer

...?
Gick med
10 Mar 2004
Hoj
Ducati Multistrada -03, Cagiva Elefant ie GT-91
Olsson skrev:
2275075 Nja, tack för erbjudandet men 50' är absolut maxgräns. Kan man lita på en Italienare förresten? :D

Det är alltid bra att ha en (eller flera) i reserv... :tungan

Olsson

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2003
Hoj
Yamaha Tracer 07
Bushojjen skrev:
2275098 Om inte BMW var så groteskt fula så hade dom varit ngt att ha...

Jag tittade på några BMW när tjejen var med. En snabb blick på henne och jag fick svaret; "ville du inte ha mig med sa du? Jag sätter aldrig frivilligt på en sån där." Synd för motorerna är ruggigt sköna.

Nicotin

Guest
Olsson skrev:
2276049 Jag tittade på några BMW när tjejen var med. En snabb blick på henne och jag fick svaret; "ville du inte ha mig med sa du? Jag sätter aldrig frivilligt på en sån där." Synd för motorerna är ruggigt sköna.

Hmm ungefär så resonerar min tant...

Fast hon vägrar sporthojj, ska vara HD el liknande pråm...

Så hon får helt enkelt fixa sin egen hoj.. :yoparty

Får man själv köra singelsits ! :yoparty

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...