Söker en GSX-R 600/750, tror jag?

John!

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2012
Hoj
GSXR1000 K7
Hej!

Helt ny här på forumet.. Har dock spenderat bra många timmar redan och läst massa gamla trådar :)

Letar efter en första hoj och jag vart redan som barn förälskad i gixxern.
Planen är som så; Har tänkt att lägga runt 20-30 000 kr.

Kollat runt lite och hittat en del intressanta objekt. Men jag kom på att det ända jag kan är att kolla prislapp och bilder egentligen.

Har ingen koll på hur långt dom ska ha gått. Ingen koll på vad exakt jag ska kolla efter. Och sen har vi en jäkla massa extra så som power commander osv. Det har jag hajat att det är någon form av turbo? :)

Direktinsprutning ska tydligen ha kommit 98a. Vad betyder det?

Misstänker att det finns en del kunskap här och jag är extremt tacksam för hjälp!

Kryckan

Twintorsk!
Gick med
19 Nov 2007
Hoj
KTM SD990
No offense, men utifrån det du skrev och frågade så ska du inte ha en GSX-R.

John!

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2012
Hoj
GSXR1000 K7
Nu när jag läser vad jag har skrivit så inser jag hur det ser ut.
Räkna bort körteknik. Söker egentligen nån som har bra koll på äldre gsxr modeller. Kända fel osv.

moy807

Ny medlem
Gick med
15 Oct 2005
Hoj
ktm 690 smc -10 gsx-r 750 -07
frågan är!! hur mkt hojvana har du??
du ska kanske kicka på en cb 600 hornet....inga kåper=billig i försäkring men endå helt ok med hk!!! mkt trevlig kurv maskin och du hittr nog en 04-06 för 29-35 tusen!!! har haft en själv för ett par år sen och var mkt nöjd!!
åker nu på en gsx-r 750 07 som är fantastisk på banan...(5 år erfarenhet med bankörning)och bemestrar nästan alla 150 hk!? så lycka till med hoj köpet!!
:tummenupp

Coolz1000

Snart är det vår igen!
Gick med
9 Jul 2007
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -99
Jag har själv en GSX-R 750 -99 och jag är nöjd med den. Rent estetiskt så är hojarna från -00 o framåt mycket snyggare eftersom dom där fula stängerna som stadgar upp frontkåpan är borta och hojen är i allmänhet snyggare.

Ang Powercommander så är det en liten box som man kan montera på motorcyklar som har insprutning för att optimera prestandan kan man väl enkelt säga, tex om du byter avgassystem till nåt annat än orginal så är det klokt att installera en PC för att optimera insprutningen.

En 750 är en lagom hoj, men jag kan till viss del hålla med om att det inte är den bästa första hojen eftersom sporthojar har smala/vinklade styren, medans tex Hornet har ett brett styre och lättare att köra, fast haka inte upp dig på det för är en gixxer 750 nåt du vill ha så ska du så klart köpa en sån :)

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024