Den gillar jag, fast jag inte gillar den alls egentligen.
Sant är att Ducati höll väldigt dålig kvalitét. Höll, dvs förr. Dåtid.
Idag är de inte speciellt mycket mankemang med kvalitén, det är mest något folk som aldrig ägt en fått för sig då de hört från "någon som vet".
Klart att det fortfarande finns hojar från Bologna som råkar ut för haverier, precis som alla andra märken. Känns lite som de som har haft problem med duccar senare byter till något japanskt och sedan skriver trådar om runddragna oljepluggar och rasade kamkedjor. Men japanskt är ju alltid bra ju...
Sköter man sina hojar så håller de, oavsett fabrikat och bortsett måndagsex, det är de mina hojåkande år lärt mig.
Personligen har jag haft mest problem med Suzuki, både egen och kompisars. Men inte fan springer jag runt och hat-lipar om det märket i tid och otid.
Sen vibrerar en ducatimotor ja. Klart den gör, det är ju en V-twin. Det gör en KTM-, Aprilla-, HD-twin också. Motorkonstruktionen är sådan. Vissa gillar, andra inte.
Skramlar gör de för de hade (finns inga nyproducerade duccar med detta 2014) torrkoppling. De flesta öppnar kopplingskorgen för att de gillar detta. Återigen, smaksak.
Sen vibrerar kanske grejer loss. Jag har kört ungeför 7000 mil på olika ducatimodeller. Jag har blivit av med en kåpskruv en gång 2011 och en skruv till hälskyddet i kolfiber på ett eftermarknadssystem av märket QD på Rudskogen i år. Så saker ramlar av ja...
Så, nu har jag "bitchat" av mig lite efter en skitdag på jobbet. Peace!