Söker ett citat här ang Ducati

Yzf R1

R_is_for_Respect
Gick med
29 Dec 2012
Hoj
YZF-R1
Nu kör ju jag japanskt och tänker fortsätta med det, men tycker ändå ett citat från en kille på en hojträff var rätt kul.

En kille frågade en Ducceåkare varför han körde just det märket eftersom det var så mycket mekande med dem på den tiden (observera att detta var runt 1993-95 då inte kvaliteten/driftssäkerheten på hojarna var lika hög som idag).

Hans svar var så klockrent -

- De som kör Ducati har redan fattat så de behöver ingen förklaring. De som inte kör Ducati behöver en förklaring så de fattar......men jag har inte så mycket tid just nu att jag har lust att göra ett försök.

En skön inställning av en cool Ducceåkare

PS - Sedan är ju jag i och för sig en av de som inte heller förstått !!! men vem vet en dag kanske man gör det :tungan

Lotek

5F(Fortare,fortare, fortare,fan,fel) #82
Gick med
7 Jan 2008
Hoj
En Italiensk drömhoj "Il Duce", Skramlaha 450 och en Italiensk Racehoj.
Nu kör ju han som du citerade britt vilket är strået vassare än både pastakvarnar och japaner:tummenupp

Jag har kört 675:eek:r -09 till -12, men nu kör jag Italienskt istället.. hint hint :7peta

Lotek

5F(Fortare,fortare, fortare,fan,fel) #82
Gick med
7 Jan 2008
Hoj
En Italiensk drömhoj "Il Duce", Skramlaha 450 och en Italiensk Racehoj.
Det här var nyheter för mig. Vad kör herrn för Ducce?
Det sade jag inte att jag gör heller. Läs noga så ser du. Däremot känner jag mig tvungen att lägga mig i och försvara de Italienska färgerna, därför att jag kör Italienskt. Dock inte Ducce. Utan ännu bättre, är jag ju tvungen att tillägga :hihi (För all del står den på verkstad.. men iaf)

Last edited:

Milleducce

Medlem
Gick med
17 Apr 2005
Hoj
Ducati SS1000 DS
Ett annat citat " Nej den är inte trasig , den SKA låta så "
Men nej, jag har inte haft några direkta problem med min Ducce och inte mycket skrammel heller tycker jag .
Däremot ett UNDERBART ljud . Värt varenda krona !

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
Dock förstår jag inte varför folk älskar ljudet hos speciellt Ducati - alla twinnar låter twinnigt, och har det där goa ljudet som en Ducati har.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Dock förstår jag inte varför folk älskar ljudet hos speciellt Ducati - alla twinnar låter twinnigt, och har det där goa ljudet som en Ducati har.

Det är stor skillnad på ljudet mellan olika twinnar.
Inget slår det obekymrade ljudet av en Guzzi som långbent nedkämpar en vägsträcka.

Täppas

Guest

Kolla ducceklubbens eminenta alster "Ducati passions Due" på Spotify och skåda ljuset :tummenupp

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Jag gillar att så många har åsikter om Ducati. Det innebär att det är inte bara jag som har passion.

Last edited:
Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...