Söker garageplats Malmö

billtheone

Ny medlem
Gick med
5 Feb 2013
Ort
Malmö
Hoj
2005, Yamaha R1
Hej jag söker garageplats i Malmö, gärna nära Rönnblomsgatan. Går bra att dela med andra men även separat utrymme av intresse.
Hör gärna av er om ni vet något eller vet någon som vet någon.
 
Last edited:

kogi04

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2011
Ort
Blentarp
Hoj
Yamaha MT-07 -14, Suzuki SV650S -00
Jag har plats i ett delat MKB underjordsgarage i Malmö, trots att jag bor i HSB. Du kan kolla deras utbud på deras hemsida om denna typen av parkeringsplats är av intresse.
 

:KiM

U MAD BRO?!
Gick med
28 Jan 2013
Ort
Malmö
Hoj
Banhoj: Ducati 999/848 2005/2010 Gathoj: Bobber VT600
I Västra hamnen där jag bor hyr Q-Park ut platser i garagen.
Dom har på flera platser i stan, ring och hör med dom.
 

billtheone

Ny medlem
Gick med
5 Feb 2013
Ort
Malmö
Hoj
2005, Yamaha R1
Jag har plats i ett delat MKB underjordsgarage i Malmö, trots att jag bor i HSB. Du kan kolla deras utbud på deras hemsida om denna typen av parkeringsplats är av intresse.

Jag bor i MKB-fastighet och har sökt ett antal garagplatser via deras hemsida men inte fått någon respons överhuvudtaget!
 

kogi04

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2011
Ort
Blentarp
Hoj
Yamaha MT-07 -14, Suzuki SV650S -00
Jag bor i MKB-fastighet och har sökt ett antal garagplatser via deras hemsida men inte fått någon respons överhuvudtaget!

Skumt...
Jag gick ner till deras lokalkontor här i Segevång och pratade med dem direkt. Eftersom de har en del tomma platser i deras olika underjordsgarage här så ser de nog hellre att de blir uthyrda överhuvudtaget, än att de står tomma och går miste om $$$. Även om jag då inte bor i en MKB-lägenhet.

Du kanske får bättre svar om du faktiskt går ner och pratar med kontoret i fråga istället för att försöka göra det via internet.
 

billtheone

Ny medlem
Gick med
5 Feb 2013
Ort
Malmö
Hoj
2005, Yamaha R1
Jag har varit nere i receptionen i mitt hyreshus och dom sa att dom inte hade något där. Men det finns kanske något "huvudkontor" man kan vända sig till. Vet du någon adress hade det varit uppskattat!
 

kogi04

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2011
Ort
Blentarp
Hoj
Yamaha MT-07 -14, Suzuki SV650S -00
billtheone> Nej egentligen inte. Jag har väl lite tur att jag har ett lokalt kontor här som faktiskt har öppettider med någon där, även om det bara är några få timmar på förmiddagen. Jag misstänker att det borde finnas fler sådana här lokala kontor i Malmö man kan vända sig till?

http://www.mkbfastighet.se/templates/ParkingStartPage.aspx?id=64132

Alla får hyra parkering hos oss – även om du inte är vår hyresgäst. P-platserna hyrs i första hand ut till kunder och i mån av plats erbjuds de till övriga intresserade. Vänligen vänd dig till BoGalleriet för mer information. Bor du inte på området där du hyr parkeringsplats tillkommer moms på priset.

Ring deras växelnummer annars och förklara situationen, fråga vem du kan vända dig till. Var ihärdig :)
 

wests

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2012
Ort
Malmö
Hoj
Kawasaki ER6-N 2007
Lånar tråden.. Jagar garageplats jag med. Bor längst ut i Västra Hamnen, och ser ut att vara fullt i vårt garage. Tips någon?

Är det ok att dela med någon granne som hyr bilplats?!
 

:KiM

U MAD BRO?!
Gick med
28 Jan 2013
Ort
Malmö
Hoj
Banhoj: Ducati 999/848 2005/2010 Gathoj: Bobber VT600
Lånar tråden.. Jagar garageplats jag med. Bor längst ut i Västra Hamnen, och ser ut att vara fullt i vårt garage. Tips någon?

Är det ok att dela med någon granne som hyr bilplats?!

Var i hamnen bor du?
Mitt garage längst ner på Västra Varvsgatan finns lediga platser i.
Jag har haft två hojar + en bil på min plats och det har inte varit några problem.
 

wests

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2012
Ort
Malmö
Hoj
Kawasaki ER6-N 2007
Var i hamnen bor du?
Mitt garage längst ner på Västra Varvsgatan finns lediga platser i.
Jag har haft två hojar + en bil på min plats och det har inte varit några problem.

Riggaregatan bor jag på.. Okej, vilka förvaltar det garaget?
 

:KiM

U MAD BRO?!
Gick med
28 Jan 2013
Ort
Malmö
Hoj
Banhoj: Ducati 999/848 2005/2010 Gathoj: Bobber VT600
Riggaregatan bor jag på.. Okej, vilka förvaltar det garaget?

okej då har du nära, jag bor på Flöjelgatan.
Det ligger ett garage om man går upp på flöjelgatan efter första huset på väster sida med.
Dock vet jag inte vem som förvaltar det.

Q-Park förvaltar mitt garaget, garaget ligger på adressen Västra Varvsgatan 45.

Telenummer till Q-Park: 0771-96 90 00
 

wests

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2012
Ort
Malmö
Hoj
Kawasaki ER6-N 2007
okej då har du nära, jag bor på Flöjelgatan.
Det ligger ett garage om man går upp på flöjelgatan efter första huset på väster sida med.
Dock vet jag inte vem som förvaltar det.

Q-Park förvaltar mitt garaget, garaget ligger på adressen Västra Varvsgatan 45.

Telenummer till Q-Park: 0771-96 90 00

Alright. Ja det är det garaget som tydligen bara har en p-plats vad jag nu förstår. Lyckas inte förstå vilka som har garaget på fregattgatan 8.. Såg porten vid flöjelgatan nu ikväll, men såg ingen skylt eller något :/

**EDIT**
Har nu fått parkering i huset, som dessutom delas med en granne. Löste sig finfint ;) Tack för hjälpen!
 
Last edited:
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top