Söker intensivt efter en Yamaha XT600z Ténéré!

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Ja verkligen. Jag gillar ju att bränna grusväg så det blir nog en del sånt. Får hålla tummarna att man inte sätter tanken i backen :D Har tagit bort de fula dekalerna nu, ser riktigt fint ut!

Har du koll på varför 83-84 modellen heter 34L? Jag fick för mig att det va en 34liters tank men läste nyss att det va 30 även på den.
O ja, bucklar man den tanken, då sitter man med kulorna i råttfällan! 😧

Har du köpt dekaler redan? Annars är de här bra att handla från:

Nej, ofattbart. De har ju valt ett namn som är som gjort för missuppfattningar. Jag trodde också att det hade med tankvolymen att göra - trots att jag visste att tanken rymde 30 liter. Förvirrande!

Strobeck

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2024
Hoj
Yamaha xt600z Tenere 55w 1985
O ja, bucklar man den tanken, då sitter man med kulorna i råttfällan! 😧

Har du köpt dekaler redan? Annars är de här bra att handla från:

Nej, ofattbart. De har ju valt ett namn som är som gjort för missuppfattningar. Jag trodde också att det hade med tankvolymen att göra - trots att jag visste att tanken rymde 30 liter. Förvirrande!
Aa jag köpte från Moowstick.com tror jag det hette. Supertrevliga, en tjej och hennes pojkvän som har sidan. Drog ut på det någon vecka när jag beställde så fick runt 10 dakar inspirerade dekaler på köpet!

Strobeck

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2024
Hoj
@laidback Du jag tror att min tank kanske är från en 34l, vad tror du? dekalerna passar inte riktigt och läste att tankarna är lite olika i formen.

Om det nu råkar vara så är ju frågan om man ska gilla läget eller köpa 34l märken istället? 😅

Bifogat

• IMG_5818.jpeg
    IMG_5818.jpeg
    3.4 MB · Visningar: 9
  • IMG_5817.jpeg
    IMG_5817.jpeg
    2.8 MB · Visningar: 9
  • IMG_5680.jpeg
    IMG_5680.jpeg
    2.8 MB · Visningar: 9
  • IMG_5681.jpeg
    IMG_5681.jpeg
    3.5 MB · Visningar: 8
  • IMG_5679.jpeg
    IMG_5679.jpeg
    3.4 MB · Visningar: 9

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
@laidback Du jag tror att min tank kanske är från en 34l, vad tror du? dekalerna passar inte riktigt och läste att tankarna är lite olika i formen.

Om det nu råkar vara så är ju frågan om man ska gilla läget eller köpa 34l märken istället? 😅
Oj, ingen aning. Det är första gången jag hör, trodde det var samma. Men kolla om de 55w-klibbor du beställde har annat art.nr än de till 34l. Det är det bästa jag kan komma på. Hos CMS får jag ingen träff på 34l öht, har du försökt där?

Strobeck

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2024
Hoj
Oj, ingen aning. Det är första gången jag hör, trodde det var samma. Men kolla om de 55w-klibbor du beställde har annat art.nr än de till 34l. Det är det bästa jag kan komma på. Hos CMS får jag ingen träff på 34l öht, har du försökt där?
Haha trodde jag med, frågade i tenere forumet, dom sa också det va samma. Så jag har väl drömt om att jag läst det någonstans! 😅.. kanske bara jag som är dålig på att sätta dekaler rätt 🥲

notrightrider

Be spontaneous. Disappear for days.
Gick med
17 Sep 2012
Hoj
Pick a number.
Haha trodde jag med, frågade i tenere forumet, dom sa också det va samma. Så jag har väl drömt om att jag läst det någonstans! 😅.. kanske bara jag som är dålig på att sätta dekaler rätt 🥲

34 L och 55 W skiljer i detaljer.
Långsadeln och skydd över bromsskivan är det man först ser.

Men även tankdekoren skiljer något.

Udo Ingo vet besked!

Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...