Söker IT-leverantör i Stockholm

fart freak

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Hoj
VTR Firestorm
Ska byta IT-leverantör på vårt företag i Stockholm (vi är missnöjda med nuvarande leverantör), är det någon som kan rekommendera ett bra företag att ta in offert ifrån - kanske är ni nöjda med er leverantör?

Vi är 35 pers, i pc-miljö, vill ha full support+service på hw och sw, backup, osv. Ska inte vara för dyra. Vi finns i norra vasastan.

Tacksam för tips eller förslag.

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX750EF -84, GSXR 1100 -87 med Vance & Bröööl, GSXR 750 -96, R1 -99 Touring, Högruta & Handtagsvärmare, R1 -00 med Yoshi Tri-Oval
Helt klart "page up data" http://www.pageupdata.se/finnsvi/ffinnsvi.htm

Ser inte så märkvärdigt ut men mkt bra är dom.

Fråga efter Ulf Krook. Om det finns möjlighet efter ett tag så kan du hälsa från mig.

Ulf Stenberg / Piteå

PS: Dom gör egentligen ett eget program åt företag, från bokföring till "lager program" och allt där mitt emellan. Men sysslar med annat oxå

Last edited:

supergirl

she's unstoppable, unpredictable ...
Gick med
17 Aug 2006
Hoj
Honda CBR 600rr -03
De vi har funkar kanon: http://www.degea.se/

Ser inte heller så märkvärdigt ut men att bygga hemsidor ärju knappast deras core business.

Om ni kontaktar dem ska ni prata med Erik Dannstedt

fart freak

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Hoj
VTR Firestorm
Behöver ni en leverantör eller någon som har hand om allt från support till leverantör av SW / HW?

Vi söker ett företag om driftar rubbet (servrar, backup, mail och konto admin, ger support, uppgraderar, installerar, sköter licenser, mm, mm). Alltså inte att anställa en person. Har du några tips, skulle jag vara tacksam!

Speep3

Ny medlem
Gick med
28 Feb 2004
Hoj
Triumph Speed Triple
Vi söker ett företag om driftar rubbet (servrar, backup, mail och konto admin, ger support, uppgraderar, installerar, sköter licenser, mm, mm). Alltså inte att anställa en person. Har du några tips, skulle jag vara tacksam!

Här har du några:
DGC: www.dgc.se
Dom har allt, eget fibernät, drift, support mm. kan vara något dyra. Vi använder dom idag.

Telecomputing: www.telecomputing.se
Jag hade dom på mitt förra jobb, kändes sämre än DGC. Segare och med sämre support. Fast det kan ha berott på att jag sade upp avtalet med dom och tog hem driften.

Q-bransch: www.qbranch.se
Jag har ingen koll på hur dom är som IT-leverantör men som konsulter har jag fått ett bra intryck av dom.

Systeam: www.systeam.se
Ingen koll på dem.

Lanassistans: www.lanassistans.se
Ingen koll på dem.

Begär offert och se vad du får av dessa samt ta referenser och kolla upp dem.
Jag tror att dom är ganska lika och att du får vad du betalar för.
Nu vet jag inte om du vill ha en tekniker på plats eller bara ha remote-support? Outsoursar du allt så kommer ni troligtvis att köra en citrixlösning, (terminal server med remote desktop) Alla system kommaer att vara hos leverantören som då tar backup och sköter uppdateringar mm.

/Andreas

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...