Söker jurist/försvarsadvokat i stockholm med specialitet inom trafikmål

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Ptjaa, vet några som köpt de mallar för överklagande etc som han marknadsför via hemsidan men ingen som sett honom in action.

Då jag antar att Du avser att nyttja någon form av rättskyddförsäkring tror jag Du, för att förlora så lite tid som möjligt, ska författa ett mail med bakgrund till händelsen samt vilket mål Du har med Ditt agerande och skicka till ett par kandidater. Be dem återkomma med synpunkter på Din inställning och, om de inte kan åta sig Ditt ärende själva, förslag på andra lämpliga företrädare.

Vrak2005

Z800
Gick med
22 Mar 2005
Hoj
Z800 -14
Det ingår väl rättsskydd i delkaskoförsäkringen. Skall du använda den är det nog bra att stämma av med ditt försäkringsbolag vilken jurist du får anlita. Ditt försäkringsbolag borde väl ha någon jurist du kan snacka med. De kan ju inte heller vara intresserade av att ersätta skadan du inte är vållande till.

Bearing

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 May 2004
Hoj
R1100S, XS400
Om du inte är medlem i SMC är det nog bara att gå med och sedan använda deras hjälp meddetsamma . Du behöver alltså inte känna att du inte har rätt till detta, om du inte varit medlem innan. Dom har nog både erfarenhet och kontaktuppgifter till jurister att dela med sig av. Tror att dom vill att motorcykel-relaterade mål ska gå via dem, så att de får lite bättre koll på vad som händer i sådana rättsmål.

Gick med
16 Oct 2007
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
En användbar jurist kostar ca 4000:-/h.
skall man ta strid så måste men vara väldigt säker på att vinna.

Handlar det om skadestånd och liknande kan det vara lönt med jurister om de kan få till en bra förlikning.

Av dina inlägg, så tror jag inte att du är oskyldig som ett nyfött barn....
Diskutera inte med leasingbolaget, låt ditt försäkringsbolag sköta det

VFRippe

Medlem
Gick med
26 Sep 2005
Hoj
CBR600RR -10, Fazer 800 -13
Detta står på SMC:s hemsida:

Rådgivning
SMC kan ge dig tips och råd i olika frågor som rör dig och din motorcykel. Det kan handla om råd från oss på kansliet eller från någon av våra samarbetsjurister. Alla SMC-medlemmar får 15 minuters gratis rådgivning. Innan den tiden är slut ska ombudet kunna säga om det finns något att göra, vad det kommer att kosta, om någon försäkring täcker detta eller om rättshjälp utgår.

Mer finns här:
http://www.svmc.se/smc/Medlemsformaner/Juridisk_radgivning/

Lycka till.

Ankan1

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2011
Pendlar i Skåne mellan storstaden och landet.
Hoj
Suzuki Hayabusa / Honda Super Blackbird
Du har väl fordonet försäkrat i ett eget försäkringsbolag som kan ta strid för dig mot detta leasingföretag utan att behöva skaffa dyra advokater.Låter ju aningen dyrt att välja en advokat som tar flera tusen i timmen jämfört med att betala en självrisk.

stylengrace-fzx

here i come
Gick med
7 Oct 2008
Hoj
1991 yamaha fzx + XJR 1300 99 + piaggio ciao
Nu hann jag inte läsa igenom hela tråden. Men det första man skall göra. Såvida man är i skick för det är att dokumwntera med mobil kameran fota o filma. Skador,omgivning, bromsapår allt som behövs vid bevisning. Tyvärr fular sig väldigt många. I dessa fall. Så glöm inte fram med kameran innan du börjar dividera. Fota dukumentera.

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Blev påkörd snett bakifrån i en rondell där motparten inte såg mig, i sin skaderapport hävdade att jag kört in i sidan på honom, hans FB bökade i början tills dom fick all fotodokumentation jag tagit på olycksplatsen.

Tom skaderegleraren borde ha sett på fordonens skador hur det gick till men FB försöker givetvis minimera sina kostnader på alla vis.

Så om man inte är skadad så fram med kameran så fort det bara går och fota i överdrift.

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Hoj
Kawasaki w800 2016
Blev påkörd snett bakifrån i en rondell där motparten inte såg mig, i sin skaderapport hävdade att jag kört in i sidan på honom, hans FB bökade i början tills dom fick all fotodokumentation jag tagit på olycksplatsen.

Tom skaderegleraren borde ha sett på fordonens skador hur det gick till men FB försöker givetvis minimera sina kostnader på alla vis.

Så om man inte är skadad så fram med kameran så fort det bara går och fota i överdrift.

Borde inte en sån lögn kunna rubriceras som försök till försäkringsbedrägeri??

För övrigt undrar jag hur jävla lågt man får sjunka när man gör så.

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Hoj
Par stycken Ktm:er

Frågan är va man kan bevisa, å folk försöker i alla lägen...
Råkade ut för sånt för flera år sen...

Va blötsnö å halt ute, å svängde till höger in på en mindre gata å gled över på andra sidan mot kantstenen... Vart ingen skada för farten va väldigt låg...
Sen kom en bil med fyra personer i mot mig, å alla tittade bakåt för dom hade en polisbil bakom sig å av den anledningen såg ingen min bil... Fick backen å försökte komma bort därifrån jag stod, men hann inte undan för dom åkte in i mig....
Gjorde anmälan till FB å beskrev händelseförloppet... Någon dag efter olyckan fick jag samtal av föraren fru me lättare hot om att de va mitt fel... Lite obehagligt...
Sen kom ett brev från FB att jag var vållande till olyckan å skulle bli av me bonus... Ringde upp å undra hur de kom sig... Utredaren förklara att han ansåg utom all tvivel att jag var vållande p.g.a skador samt att de fanns flera vittnen i den andra bilen som styrkte bevisen.... Säkert enl. utredaren så hade jag en osann historia... Snacka om man vart förbannad...

EVOVII

Medlem
Gick med
19 Feb 2007
Hoj
2012 Yamaha XT660R
Som sagt, om du har en trafikförsäkring, kontakta ditt bolag, de är rimligtvis intresserade av att betala ut så lite som möjligt till motparten.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark

Sådant är svårt, xolk är kapabla att förvränga verkligheten utan att själva inse det.

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Hoj
Kawasaki w800 2016
Frågan är va man kan bevisa, å folk försöker i alla lägen...
Råkade ut för sånt för flera år sen...

Va blötsnö å halt ute, å svängde till höger in på en mindre gata å gled över på andra sidan mot kantstenen... Vart ingen skada för farten va väldigt låg...
Sen kom en bil med fyra personer i mot mig, å alla tittade bakåt för dom hade en polisbil bakom sig å av den anledningen såg ingen min bil... Fick backen å försökte komma bort därifrån jag stod, men hann inte undan för dom åkte in i mig....
Gjorde anmälan till FB å beskrev händelseförloppet... Någon dag efter olyckan fick jag samtal av föraren fru me lättare hot om att de va mitt fel... Lite obehagligt...
Sen kom ett brev från FB att jag var vållande till olyckan å skulle bli av me bonus... Ringde upp å undra hur de kom sig... Utredaren förklara att han ansåg utom all tvivel att jag var vållande p.g.a skador samt att de fanns flera vittnen i den andra bilen som styrkte bevisen.... Säkert enl. utredaren så hade jag en osann historia... Snacka om man vart förbannad...

Trisst :(

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Hoj
Kawasaki w800 2016
Sådant är svårt, xolk är kapabla att förvränga verkligheten utan att själva inse det.

Yes! jag förstår ju att man kan hamna i en gråzon, men många ggr kan det ju vara helt uppenbart vem som är vållande.
Som till exempel om man kör på någon bakifrån i en rondell. att då försöka att ljuga sig ur det tycker jag är skitlågt och inget jag någonsin skulle göra själv.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024