Söker mag-träningsprogram inför sommaren...

loser

Född förlorare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 950 SM
Bikerbitch skrev:
Jag vill veta hur man får motivation till att träna.
Man har gett sig fan på att man ska göra det men sen drar man alltid någon ursäkt för sig själv o pysslar med något annat..

För mig var det enkelt. En sport som man höll på med för ca 10 år sedan var Ju-jutsu, och man var väl hyffsad. Skulle upp i SM och toktränade ca 1 år innan, men bröt en tå sista träningsmatchen innan serien startade. Lade av med allt vad kampsport heter och flöt på med lite innebandy och löpning. Gick ca 4 år då jag blev inbjuden att komma och träna med ett gäng gamla polare. Hmmm, kul att kliva upp på en matta och upptäcka att hjärnan ville så mycket mer (och snabbare) än vad kroppen hann med. Noll timing samt en urusel kondis. Åker hem ställer sig framför spegeln och inser vad som har hänt. Vikten var väl ungefär densamma som för 4 år sedan, men man hade det mesta runt magen helt plötsligt. Lustigt nog kändes det som om fettet inte hade suttit där tidigare, utan måste ha kommit just den dagen. Efter det fick man sig en tankeställare som håller i sig än.

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Bikerbitch skrev:
Jag vill veta hur man får motivation till att träna.
Man har gett sig fan på att man ska göra det men sen drar man alltid någon ursäkt för sig själv o pysslar med något annat..

Nej precis.. allrahelst när de e fint väder, då vill man ut å börna istället..
För några månader sen mådde jag skit och gick ner från 75(! :rodnar ) till 67. Men då fanns inte heller någon motivation. Varken till träning eller annat :(

Hornet

Poserpotatis
Gick med
28 Apr 2003
Hoj
R1 och R6 plus en KTM
Fan jag har tränat 5 gånger i veckan i 8 år man e inte alltid moteverad, man det e bara att gå ner till gymet en då! :fakta
Fick höra av läkeren att jag klarade av min krach ganska bra bara för att jag var välltränad så gå ner det kan vara nyttigt också :tummenupp

gixxermixxer

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*
vill man bränna fett ska man skaffa sej ett par inlines o dundra runt några mil i veckan på, magentränas bäst av crunches, raka o sneda, thats it

Henken

Guest
Drick mycket vätska (öl) och gå,spring,cykla. Köp gymkort o bit ihop

ambulans

Ambulans
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen för tillfället
Vill ni ha motivation så börja jobba med de ja sysslar med...
den som inte tränar får ett diskbråck som ett brev på posten :fakta

Men magrutor.. nja, träna för att må bra.. o inte för att visa nån annan nåra rutor.

Acrid

600
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kona CC 04
Gustav skrev:
sedan så räcker det ju inte med att bara träna magmusklerna för att rutorna ska träda fram, minst lika viktigt är det att bränna bort det fett som ligger utanför musklerna.
Sittups tränar musklerna men bränner inget fett.

Därför, skippa hamburgarna och ta en 30 minuters prommenad varje morgon innan frukost. Funkar! :rock

En övning som funkar fint är vanliga situps där du har en hantel på mellan 20-40kg på bröstkorgen. Tar som satan.

Men som Gustav säger så spelar det knappast ngn roll hur många situps du än gör för det är fettet som spelar huvudrollen, när det kommer t magrutor. Du får rent av bredare midja om du tränar magmusklerna (utan konditionsträning).

Sen kan du öka promenanderna till ca 60 min.

Good luck n happy "growing" ;)

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...