Söker mcfolk som jag kan ta en sväng med !

Mika K

mattsvart
Gick med
3 Sep 2003
Hoj
Mattsvart Sak
S-holm mcfolk som jag kan ta en sväng med !

Halloj !

Nyligen inflyttad till haninge söker glatt gäng som man kan haka på och åka i stockholm för det tar en tid att åka o hälsa på i västerås och våra klubb www.lakritsremsan.se hähä :D nu får man nog kommentare typ förrädare av klubben :fatta! men det är juh kul att åka hoj och säsongen är kort nog i sverige :gnissla

Last edited:

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen
Om du bor i haninge så har du inte många sekunder till Slingerbulten. Veeeery gooooood!
Potatoes har öppna körningar ganska ofta (imorgon är nästa) och träffas vid Buellcenter på Drottningholmsvägen.

Mika K

mattsvart
Gick med
3 Sep 2003
Hoj
Mattsvart Sak
Slingerbulten !

Hehe

Joo den har man hunnit avverka men skulle vara roligare att åka med några till o så..... :squid

Mogge70

Rapido MCK
Gick med
12 Jul 2003
Hoj
Honda VTR1000F 2003
Jag kan rekomendera att gå med i en klubb.
Man träffar mycket människor och får många vänner.
I "rätt" klubb så är det mycket aktiviteter, typ dagsturer, fester, resor, banåkningar m.m.
Jag åkte själv tills jag gick med i Rapido MCK, ligger nedanför Gullmarsplan.
Kolla in på www.rapidomck.org
Har varit med i 3 år nu och är helnöjd. :tummenupp

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Mogge70 skrev:
Jag kan rekomendera att gå med i en klubb.
Man träffar mycket människor och får många vänner.
I "rätt" klubb så är det mycket aktiviteter, typ dagsturer, fester, resor, banåkningar m.m.
Jag åkte själv tills jag gick med i Rapido MCK, ligger nedanför Gullmarsplan.
Kolla in på www.rapidomck.org
Har varit med i 3 år nu och är helnöjd. :tummenupp

Är det fortarande förbjudet att köra om den som leder turen? Jag ledsnade fullständigt på de stränga reglerna som man förväntades följa när vi körde och tyckte att de flesta verkade mest intresserade av att dricka kaffe och öl i klubbhuset.

Anneli

Nu på gatan igen!..
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Fireblade
Freppa skrev:
Om du bor i haninge så har du inte många sekunder till Slingerbulten. Veeeery gooooood!
Potatoes har öppna körningar ganska ofta (imorgon är nästa) och träffas vid Buellcenter på Drottningholmsvägen.

Slingerbulten är farlig. De gånger jag vågar leta mig dit tror jag bestämt att den försöker kasta av mig :3freak

Hur hittar man förresten till "Buellcenter på Drottningholmsvägen"? Inte för att jag tror att jag skulle våga vara med på nån av era körningar, men lite nyfiken (och bortkommen i sthlm) är man ju. :rolleyes:

V.ilse

Mika K

mattsvart
Gick med
3 Sep 2003
Hoj
Mattsvart Sak
buellcenter drottningholmsvägen !

Japp !

Får väl se om jag hittar dit jag ska göra ett försöka att haka på imorn när ni ska träffas :tummenupp
öö förseten vilken tid är det som gäller :va

Last edited:

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
Nyteknik skrev:
Är det fortarande förbjudet att köra om den som leder turen? Jag ledsnade fullständigt på de stränga reglerna som man förväntades följa när vi körde och tyckte att de flesta verkade mest intresserade av att dricka kaffe och öl i klubbhuset.

Rapido som klubb håller inte i några rundor, och har givetvis inga regler kring hur medlemmarna kör, utan det är enskilda medlemmar som håller i rundorna, och sätter upp riktlinjerna för sin respektive runda, blir en och annan "hej å hå-runda" då det är mindre grupper med folk som kört tillsammans en hel del...

Men oftast, då det är större grupper, utgår turledarna från dom här körtipsen som kom till efter att det en period var total anarki på rundorna, folk som körde om varandra fult, folk som låg några få cm bakom hojen framför, en hel del dikeskörningar osv. Och, kommer ihåg din irritation över körreglerna, (fast det börjar bli ganska många år sedan), föreslog att du skulle köra först, men det ville du inte. Rundorna fungerar numera rätt hyfsat, värsta fortkörningen sker på bana, men fortfarande en del dikeskörningar pga att folk har väldigt varierande erfarenhet av hojåka, men ändå ganska lugnt med tanke på hur mycket det körs.

Så... vill man åka på rundor där det är OK att alla ständigt kör om alla, så är Rapido antagligen inte rätt klubb, men vill man hänga med på rundor där det går undan riktigt hyfsat, men disciplinerat, (man byter plats i ledet antingen vid stopp eller på rakor) och där man ganska omgående lär sig vilket sitt eget tempo är i jämförelse med andra, om man hänger med på några rundor, och då kan hitta "sin plats" i ledet, samt även vill hänga med på bankörningar, hojträffar mm, så kan Rapido vara ett alternativ. Är lite av generationsskifte nu, så gott om plats för nya åksugna och kul om det ramlar in en massa nytt folk i sommar!

/B

Last edited:

Mille-R

www.rapido.se
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Daytona 675 -07 banhoj, BMW R1200GSA -16
Anneli skrev:
Hur hittar man förresten till "Buellcenter på Drottningholmsvägen"? Inte för att jag tror att jag skulle våga vara med på nån av era körningar, men lite nyfiken (och bortkommen i sthlm) är man ju. :rolleyes:

V.ilse
Det var där du höll på o komma bort i våras men jag fånga in dig :)
Sen tog dom ett smygfoto på oss om du kommer ihåg.

Itacha75

V.I.F. min älskade vän Norton
Gick med
23 Nov 2003
Hoj
R1 '16, SV 650 S '03
Var i Haninge bor du?
Själv bor man i Jordbro... eller som vissa säger... Schordbro.

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen
Anneli skrev:
V.ilse

Åk från stan mot Bromma flygplats. Då åker du på Drottningholmsvägen. Istället för att vika av mot Bromma fortsätter du rakt fram. Buellcenter ligger på höger sida innan Brommarondellen. Eller så säger du till när du vill ha personlig guide ut dit (om nu inte Mattias är din personliga mentor i alla lägen)

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Näe
benkar skrev:
Så... vill man åka på rundor där det är OK att alla ständigt kör om alla, så är Rapido antagligen inte rätt klubb, men vill man hänga med på rundor där det går undan riktigt hyfsat, men disciplinerat, (man byter plats i ledet antingen vid stopp eller på rakor) och där man ganska omgående lär sig vilket sitt eget tempo är i jämförelse med andra, om man hänger med på några rundor, och då kan hitta "sin plats" i ledet, samt även vill hänga med på bankörningar, hojträffar mm, så kan Rapido vara ett alternativ. Är lite av generationsskifte nu, så gott om plats för nya åksugna och kul om det ramlar in en massa nytt folk i sommar!

/B

För-benkar[t] synd att jag inte bor i Tokholm... ni verkar fått fräs på era åkturer... <<--- Mika, dom där ska du haka på!

mankan

Godis är gott!
Gick med
28 Aug 2003
Hoj
Suzuki DR 650 SE 1999
Mika K skrev:
Halloj !

Nyligen inflyttad till haninge söker glatt gäng som man kan haka på och åka i stockholm för det tar en tid att åka o hälsa på i västerås och våra klubb www.lakritsremsan.se hähä :D nu får man nog kommentare typ förrädare av klubben :fatta! men det är juh kul att åka hoj och säsongen är kort nog i sverige :gnissla

Kolla in www.bossmc.se

Det är mina kolleger som har den klubben. De flesta av dem bor i Haninge eller dess närhet. Mycket trevliga killar :tummenupp

Mika K

mattsvart
Gick med
3 Sep 2003
Hoj
Mattsvart Sak
Hojåkning!

Ålrajt har fått några tips får se om jag hakar på vid buellcenter 18:00

bor i kvarntorp :Rockbanan

Anneli

Nu på gatan igen!..
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Fireblade
Freppa skrev:
Åk från stan mot Bromma flygplats. Då åker du på Drottningholmsvägen. Istället för att vika av mot Bromma fortsätter du rakt fram. Buellcenter ligger på höger sida innan Brommarondellen. Eller så säger du till när du vill ha personlig guide ut dit (om nu inte Mattias är din personliga mentor i alla lägen)

Hmm. Kära Mattias tycker nog kanske (eller förmodligen) att jag är ett hopplöst fall :näsblod . Så jag tror jag är utan mentor(Ja jag saknar honom!). Så vill du guida mig nån gång så är jag bara tacksam. :)
Fast du vet att jag inte kör så fort va?... :rolleyes:

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen
Anneli skrev:
Hmm. Kära Mattias tycker nog kanske (eller förmodligen) att jag är ett hopplöst fall :näsblod . Så jag tror jag är utan mentor(Ja jag saknar honom!). Så vill du guida mig nån gång så är jag bara tacksam. :)
Fast du vet att jag inte kör så fort va?... :rolleyes:

Nemas problemas. Det fixar vi (Du vet att jag inte kör fort heller va?).

Det är bara bita ihop och hänga på. PMC har träffar nästan varje onsdag (annonseras på forumet på www.potatoesmc.com ).

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha