Söker oberoende forum

crall_b

Ny medlem
Gick med
15 Feb 2005
Hoj
DM Brutale -04
bumper skrev:
Hej igen.

Varför inte?

Därför att man inte kan disskutera annat än sånt som minis säljer och era annonsörer.

Enligt norberts så fick inte jag skriva om vårt forum hos er för att jag snodde era medlemmar.
Mvh
Crall

bumper

Ny medlem
Gick med
21 Aug 2004
Hoj
CBR600RR -03, Zimini 988RR
crall_b skrev:
Därför att man inte kan disskutera annat än sånt som minis säljer och era annonsörer.

Enligt norberts så fick inte jag skriva om vårt forum hos er för att jag snodde era medlemmar.
Mvh
Crall

Hej igen.

Nu yrar du väl i nattmössan? Från FAQ:

14. Det är tillåtet att diskutera olika företags produkter.

Sedan kan jag förstå att om man har ett forum för pocketbikes och inte tillåter folk att göra reklam för andra konkurrerande forum.

/bumper

7an

www.v-man-racing.se
Gick med
11 Feb 2005
Hoj
GSX1400 K6´a, RSV Mille -01
bumper skrev:
Hej igen.

Varför inte?

Du skrev ju precis själv att man inte fick lägga in "smygreklam" !!! På ett oberoende kan du skriva om vad faan du vill, om produkter och andra företag m.m

/7an

bumper

Ny medlem
Gick med
21 Aug 2004
Hoj
7an skrev:
Du skrev ju precis själv att man inte fick lägga in "smygreklam" !!! På ett oberoende kan du skriva om vad faan du vill, om produkter och andra företag m.m

/7an

Hej.

Svär inte. :D

Det kan vara ett oberoende fast man har regler. Anledningen till just den regeln är väl att företag ska betala för annonsering och inte göra gratisreklam i forumet.

Men nu tror jag vi iaf har rett ut detta. Du kanske inte tycket det är ett oberoende forum medans jag tycket det. Alla får tycka olika. :yoparty

/bumper

7an

www.v-man-racing.se
Gick med
11 Feb 2005
Hoj
bumper skrev:
Hej.

Svär inte. :D

Det kan vara ett oberoende fast man har regler. Anledningen till just den regeln är väl att företag ska betala för annonsering och inte göra gratisreklam i forumet.

Men nu tror jag vi iaf har rett ut detta. Du kanske inte tycket det är ett oberoende forum medans jag tycket det. Alla får tycka olika. :yoparty

/bumper

:huvet Men man kan ju inte ens tipsa om nån produkt eller nämna nån annan sida utan att inlägget tas bort. Skit sak samma, tycker du att det är ett oberoende så får du tycka det.

Åver änd aut

/7an

crall_b

Ny medlem
Gick med
15 Feb 2005
Hoj
DM Brutale -04
får ta och hålla med 7:an, det är rent skitsnack att ni skulle vara ett oberoede forum där man kan skriva om andra produkter mm.

Klippt från era regler:

13. Det är inte tillåtet att göra reklam på forumet. Detta gäller ej näringsidkare som betalt för annonsering. Dock får detta endast ske på annonseringsdelen på forumet.
14. Det är tillåtet att diskutera olika företags produkter
.

Mina påståenden står fast! NI ÄR INTE ETT OBEROENDE FORUM.
1. Ni har inga annonsörer, så då gäller bara minis.se sortiment eller?
2. hur skall man kunna prata om en produkt utan att nämna tillverkare eller försäljare.
3. Det står inte i era regler att andra forum inte får nämnas!!!!!!! Vi säljer inget så då borde det vara regelrätt att få skriva på er forum om vårt!

Mvh Crall

bumper

Ny medlem
Gick med
21 Aug 2004
Hoj
crall_b skrev:
får ta och hålla med 7:an, det är rent skitsnack att ni skulle vara ett oberoede forum där man kan skriva om andra produkter mm.

Klippt från era regler:

13. Det är inte tillåtet att göra reklam på forumet. Detta gäller ej näringsidkare som betalt för annonsering. Dock får detta endast ske på annonseringsdelen på forumet.
14. Det är tillåtet att diskutera olika företags produkter
.

Mina påståenden står fast! NI ÄR INTE ETT OBEROENDE FORUM.
1. Ni har inga annonsörer, så då gäller bara minis.se sortiment eller?
2. hur skall man kunna prata om en produkt utan att nämna tillverkare eller försäljare.
3. Det står inte i era regler att andra forum inte får nämnas!!!!!!! Vi säljer inget så då borde det vara regelrätt att få skriva på er forum om vårt!

Mvh Crall

Hej igen.

Varför så upprörd? Man ska kunna föra en saklig diskussion utan att tappa behärskningen.

1 - Nej, det är inte bara minis.se sortiment som gäller. Tidigare har det varit det, men inte längre.

2 - Man får prata om en produkt eller annan tillverkare / näringsidkare.

3 - Japps, det tycker jag så länge man inte gör reklam och försöker ragga nya medlemma via forumet.

/bumper

Last edited:

7an

www.v-man-racing.se
Gick med
11 Feb 2005
Hoj
bumper skrev:
Hej igen.

Varför så upprörd? Man ska kunna föra en saklig diskussion utan att tappa behärskningen.

1 - Nej, det är inte bara minis.se sortiment som gäller. Tidigare har det varit det, men inte längre.

2 - Man får prata om en produkt eller annan tillverkare / näringsidkare.

3 - Japps, det tycker jag så länge man inte gör reklam och försöker ragga nya medlemma via forumet.

/bumper

En sista fråga bara. Jobbar du själv på det forumet eller gissar du fram dina svar?

7an

www.v-man-racing.se
Gick med
11 Feb 2005
Hoj
bumper skrev:
Hej igen.

Jag sitter som Moderator där.

/bumper

Ok, men jag hänger fortfarande inte med eftersom man inte kan nämna nått annat företag :va .
Det var en kille som hade en fråga om snabbgas handtag. Jag skrev ett svar och la till en länk till ett företag som han kunde ta kontakt med ang hans fråga. Mitt svar försvann inom 2 minuter så du säger ju emot dig själv... Sorry men jag köper tyvärr inte det som du skriver :( .
Det hade varit kanon med fler forum där man kan prata fritt.

Det känns som om du snackar med dom andra Moderatorerna så har ni olika uppfattningar i så fall.

Hojta gärna till när man kan skriva lite mer fritt på ert forum så kommer det automatiskt fler folk dit, inkl mig själv.

Mvh 7:an

bumper

Ny medlem
Gick med
21 Aug 2004
Hoj
7an skrev:
Ok, men jag hänger fortfarande inte med eftersom man inte kan nämna nått annat företag :va .
Det var en kille som hade en fråga om snabbgas handtag. Jag skrev ett svar och la till en länk till ett företag som han kunde ta kontakt med ang hans fråga. Mitt svar försvann inom 2 minuter så du säger ju emot dig själv... Sorry men jag köper tyvärr inte det som du skriver :( .
Det hade varit kanon med fler forum där man kan prata fritt.

Det känns som om du snackar med dom andra Moderatorerna så har ni olika uppfattningar i så fall.

Hojta gärna till när man kan skriva lite mer fritt på ert forum så kommer det automatiskt fler folk dit, inkl mig själv.

Mvh 7:an

Hej igen.

Jag har ingen förklaring till varför inlägget raderades. Eftersom forumet nyligen blivit "oberoende" så kanske det blev en miss bara av gammal vana.

Men, för ett par timmar sedan gick vi ut med erbjudande om bannerannonsering till andra (minimoto/fiddy) företag och redan har 3 bokat upp sig.

Så största steget mot ett oberoende forum är taget iom dessa annonsörer.

/bumper

crall_b

Ny medlem
Gick med
15 Feb 2005
Hoj
DM Brutale -04
bumper skrev:
Hej igen.

Jag har ingen förklaring till varför inlägget raderades. Eftersom forumet nyligen blivit "oberoende" så kanske det blev en miss bara av gammal vana.

Men, för ett par timmar sedan gick vi ut med erbjudande om bannerannonsering till andra (minimoto/fiddy) företag och redan har 3 bokat upp sig.

Så största steget mot ett oberoende forum är taget iom dessa annonsörer.

/bumper

Jag vidhåller fortfarande att ni inte är oberoende, då ni låser er till dessa annonsörer, om man vill nämna andra importörer/forums så går detta fortfarande inte. Sen så har 99% av alla forum registreringskrav så jag kan skriva om vårt forum hos er om jag enbart riktar mig till redan reggade medlemmar hos oss, eller har jag fel?

i ett oberoende forum skall man kunna skriva om alla impotörer och försäljare, enligt mig iaf.

//Crall

bumper

Ny medlem
Gick med
21 Aug 2004
Hoj
crall_b skrev:
Jag vidhåller fortfarande att ni inte är oberoende, då ni låser er till dessa annonsörer, om man vill nämna andra importörer/forums så går detta fortfarande inte. Sen så har 99% av alla forum registreringskrav så jag kan skriva om vårt forum hos er om jag enbart riktar mig till redan reggade medlemmar hos oss, eller har jag fel?

i ett oberoende forum skall man kunna skriva om alla impotörer och försäljare, enligt mig iaf.

//Crall

Hej igen.

Man får nämna andra importörer / företag. Även diskutera de. Man får även diskutera produkter från andra importörer osv.

Anledningen till att det är registreringskrav är att få det lite mer seriösare.

Man kan tolka detta med oberoende på olika sätt. Inget forum vill väl att någon ska göra reklam för liknande / konkurrerande forum?

/bumper

crall_b

Ny medlem
Gick med
15 Feb 2005
Hoj
DM Brutale -04
Quote crall

Quote Bumper

Quote Bumper
Anledningen till att det är registreringskrav är att få det lite mer seriösare.

Man kan tolka detta med oberoende på olika sätt. Inget forum vill väl att någon ska göra reklam för liknande / konkurrerande forum?

Försöker bara få lite klarhet i det hela här, Jag får skriva om vårat forum hos er men jag får inte göra reklam för det /ragga nya medlemmar för att det är ett liknande forum. Så jag får skriva om det men inte länka, har jag förstått dig rätt då?

//Crall

Filip RR

Ny medlem
Gick med
7 Sep 2005
Hoj
Koenig pro-mod lowboy
Att ni orkar...
Hur ni än vrider och vänder på det så är Hellriders forum HELT oberoende
och har alltid varit, färdigdiskuterat!!! :tummenupp

NicoRacing

Ny medlem
Gick med
18 Aug 2005
Hoj
14E Med en V-kyld Polini motor:)
Hej!

FRÅN PB.se

Vi tänkte bara meddela att vi har släppt forumet "fritt". Pocketbike.nu är härmed ett oberoende forum för alla Pocketbike/Minimoto/Dirtbike/ATV etc killar och tjejer.

Anledningen är enkel. Vi vill att detta ska bli ett diskussionsforum för alla, inte enbart Minis.se kunder.

Idag är Pocketbike.nu Sveriges största forum för pocketbikes och vi vill inte hämma utvecklingen utan siktar på att bli ännu större och bättre.

Eftersom detta har varit Minis.se forum så får vi acceptera att det diskuteras mest om Minis produkter nu i början, men med tiden så kommer det att ändras och bli mer neutralt.

Vi kommer inom kort att lägga upp en del nya banners med länkar till andra företag, även konkurrenter. Men vi hoppas naturligtvis att våra trogna samt nya kunder väljer oss även i fortsättningen.

Det är fortfarande inte tillåtet att göra reklam för företag här. Dessa hänvisas till att göra reklam via bannern. Men det är tillåtet att diskutera andra företag och deras produkter.

Vi tror att detta kommer att gynna forumet och användarna här och hoppas att vi i fortsättningen kan hålla klass på forumet, även med våra nya medlemmar.

Mvh

Norbert & Edvard
www.minis.se

Daniel B

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2003
Hoj
RSV mille-00,DM GP1-06
NicoRacing skrev:
Hej!

FRÅN PB.se

Vi tänkte bara meddela att vi har släppt forumet "fritt". Pocketbike.nu är härmed ett oberoende forum för alla Pocketbike/Minimoto/Dirtbike/ATV etc killar och tjejer.

Anledningen är enkel. Vi vill att detta ska bli ett diskussionsforum för alla, inte enbart Minis.se kunder.

Idag är Pocketbike.nu Sveriges största forum för pocketbikes och vi vill inte hämma utvecklingen utan siktar på att bli ännu större och bättre.

Eftersom detta har varit Minis.se forum så får vi acceptera att det diskuteras mest om Minis produkter nu i början, men med tiden så kommer det att ändras och bli mer neutralt.

Vi kommer inom kort att lägga upp en del nya banners med länkar till andra företag, även konkurrenter. Men vi hoppas naturligtvis att våra trogna samt nya kunder väljer oss även i fortsättningen.

Det är fortfarande inte tillåtet att göra reklam för företag här. Dessa hänvisas till att göra reklam via bannern. Men det är tillåtet att diskutera andra företag och deras produkter.

Vi tror att detta kommer att gynna forumet och användarna här och hoppas att vi i fortsättningen kan hålla klass på forumet, även med våra nya medlemmar.

Mvh

Norbert & Edvard
www.minis.se

Mycket bra alternativ!!
Kul att dom väljer att göra detta

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...