Söker ställ som matchar hojen..

repan

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 May 2004
Hoj
Kawasaki
Lite OnTopic:

Matchande ställ kan man få genom Mitonga i Malmö så säljer Gimoto ställ. Dessa ställ kan man själva färglägga och ställen är av ytterst kvalite. Bla Papunen körde med ett Gimoto ställ förra året. Även Mat Mladin (AMA) körde med ställ som var uppsydda av Gimoto.

Rekommenderar starkt :tummenupp

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
EBS skrev:
Nej, dom får x antal miljoner om året för att åka runt och se ut så.

Ännu värre, då är dom alltså både gay och prostituerade då? :hihi

Allvarligt talat, jag åker i dom färger jag gör för att jag fick låna grejorna gratis, och nu har grejorna övergått i min ägo, fortfarande gratis, ÅAS så är dom svarta med små röda fält, och förra ägarens hoj var röd, min nuvarande hoj är röd och mina kommande hojar kommar förmodligen att ha antingen rött eller svart någonstans, så det känns rätt safe ändå...

Clara

you get no glory if you've got no balls
Gick med
17 May 2005
Hoj
Yamaha SRX-6 -89'a
brinckis skrev:
Lite OnTopic:

Matchande ställ kan man få genom Mitonga i Malmö så säljer Gimoto ställ. Dessa ställ kan man själva färglägga och ställen är av ytterst kvalite. Bla Papunen körde med ett Gimoto ställ förra året. Även Mat Mladin (AMA) körde med ställ som var uppsydda av Gimoto.

Rekommenderar starkt :tummenupp

ungefär hur mycket kostar de, vet du det?

repan

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 May 2004
Hoj
Kawasaki
Clara skrev:
ungefär hur mycket kostar de, vet du det?
det varierar lite pga vilket lullull man väljer till. Det finns olika modeller, skinnkvalite, innertyg, puckel osv. Men polaren skaffa deras värsta ställ men i koskinn ... han betalade 12' om jag inte missminner mig och då var stället skräddarsytt och skickat från Italien. Passformen var :tummenupp

Ring till Mitonga(.se) och hör efter.

repan

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 May 2004
Hoj
Kawasaki
hållundan skrev:
För många gör det det... Därför försöker dom(TM) att kompensera genom att se hefftig ut.
Så om man inte kör som rossi så får man inte se häftig ut? Jag som trodde detta var ett fritt land där man fick klä sig som man ville, men icke. Vem vill inte se snygg/häftig ut? Sen att många har olika definitioner om vad som är snyggt/häftigt gör ju det hela bara roligare.

Jag tycker jag ser ut som värsta kurvsmiskare men är det inte ÄN, men jag jobbar på det, väldigt hårt. Banhoj är på ingående så träning ger färdighet. Ja du ... jag skall köpa nytt ställ som "matchar" banhojen (svart-svart) :7peta hjälm också :tungan

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
brinckis skrev:
Så om man inte kör som rossi så får man inte se häftig ut? Jag som trodde detta var ett fritt land där man fick klä sig som man ville, men icke. Vem vill inte se snygg/häftig ut? Sen att många har olika definitioner om vad som är snyggt/häftigt gör ju det hela bara roligare.

Jag tycker jag ser ut som värsta kurvsmiskare men är det inte ÄN, men jag jobbar på det, väldigt hårt. Banhoj är på ingående så träning ger färdighet. Ja du ... jag skall köpa nytt ställ som "matchar" banhojen (svart-svart) :7peta hjälm också :tungan
Jag har absolut inte sagt huruvida man SKA eller FÅR se ut. Det är dock som sådant att många verkar (iofs helt genom eget intresse) vilja se jävligt snabba ut istället för att utvecklas som hojförare osv. Se bara på sådana saker som att folk köper skrapade knäpuckar begagnat? Vad fan liknar det? Det är väl bara ge det en eftermiddag eller hur lång tid det kan tänkas ta för en oinvigd individ att börja lära sig skrapa knäet i backen.

Jag gillar hojkörning, att se ball ut kan man väl också göra. Min förstaprioritet är dock att bemästra hojen mer än att se frän ut inför polarna vid korvmojen.

von reisen

Snacka går ju...
Gick med
29 Nov 2003
Hoj
Husqvarna 250 CR -03
hållundan skrev:
Jag har absolut inte sagt huruvida man SKA eller FÅR se ut. Det är dock som sådant att många verkar (iofs helt genom eget intresse) vilja se jävligt snabba ut istället för att utvecklas som hojförare osv. Se bara på sådana saker som att folk köper skrapade knäpuckar begagnat? Vad fan liknar det? Det är väl bara ge det en eftermiddag eller hur lång tid det kan tänkas ta för en oinvigd individ att börja lära sig skrapa knäet i backen.

Jag gillar hojkörning, att se ball ut kan man väl också göra. Min förstaprioritet är dock att bemästra hojen mer än att se frän ut inför polarna vid korvmojen.

Håller med. Har sett liknande fenomen inom sportdykning där folk som är nya bara måste ha matchande prylar och neonfärger innan det går att dyka. Folk som hållt på ett tag har slitna prylar som varit med om en del... :Bugar

repan

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 May 2004
Hoj
Kawasaki
hållundan skrev:
Jag har absolut inte sagt ... korvmojen.
:hihi

Jag håller fullständigt med dig :tummenupp

Men jag vill ha både bitarna. Jag vill se cool/snabb ut för det är mitt mål (att bli snabb förstås). Det är också roligt när folk får förutfattade meningar om en :hihi . Men jag vill också utveckla min körning. Bli bättre på kurvor, inbromsningar osv, gärna lite knäskrap. Som sagt så är en banhoj på ingående, så snart kommer jag köra lika snabbt som jag ser ut :yoparty

GO KAWA!!!

repan

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 May 2004
Hoj
Kawasaki
von reisen skrev:
Håller med. Har sett liknande fenomen inom sportdykning där folk som är nya bara måste ha matchande prylar och neonfärger innan det går att dyka. Folk som hållt på ett tag har slitna prylar som varit med om en del... :Bugar
Jag förstår vad ni menar men det låter bara så roligt. :hihi

Bara för man har "nya" "fina" grejor så behöver man inte vara dålig. Det finns säkert folk som kör hoj bara för att se coola ut men det finns också dem som vill se coola ut men älskar att köra hoj. Varför kan man inte få båda delarna? Man måste inte köpa de billigaste ställen (mitt var iofs sketabilligt) för att vara sann hojälskare. :7peta

Så länge man har roligt så är det bra. Om man tycker om att köra bana eller putsa är väl upp till var och en :tungan Varför inte putsa en banhoj? :3freak

von reisen

Snacka går ju...
Gick med
29 Nov 2003
Hoj
Husqvarna 250 CR -03
brinckis skrev:
Jag förstår vad ni menar men det låter bara så roligt. :hihi

Bara för man har "nya" "fina" grejor så behöver man inte vara dålig. Det finns säkert folk som kör hoj bara för att se coola ut men det finns också dem som vill se coola ut men älskar att köra hoj. Varför kan man inte få båda delarna? Man måste inte köpa de billigaste ställen (mitt var iofs sketabilligt) för att vara sann hojälskare. :7peta

Så länge man har roligt så är det bra. Om man tycker om att köra bana eller putsa är väl upp till var och en :tungan Varför inte putsa en banhoj? :3freak

Visst kombinationen cool pyjamas och duktig förare är inget hinder. :) Om någon köper cool pyjamas+sporthoj+banracer så tycker jag det visar på seriöst intresse :Bugar .

No Brakes

KTM Beroende
Gick med
27 Aug 2003
Hoj
KTM sxf 250
Kör utan ställ för tilfället.. Vilket inte känns så bra.. Size 52 om ni har ett billigt över :)

ThomasN

Guest
sandstream skrev:
De som säger att färgmatching är gay är de som inte har råd att göra det själva :hihi
De käkar makaroner för att ha råd med en ny hoj och då finns inga slantar kvar till ny hjälm, nya handskar osv.

Haha :klappar Så sant som det var sagt.

Jag har blå/svart/vitt ställ. Blå/svart hoj, blå/svart/vita handskar och svart/vita stövlar och jag känner mig helmysig o rätt i den kombon, inte alls gay. :rofl

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Spritt ny
Det enda som är mer gay än normal färgmatchning är folk med spritt ny hoj + spritt ny, färgmatchad utrustning. det ser så där härligt nybörjargay ut.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024