Söker tips inför uppkörning i Örebro

HondaGilbert

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2022
Hoj
2016 Honda CBR125R
Hejsan jag har en uppkörning i Örebro den 4e maj för A1 och undrade ifall det finns något speciellt att tänka på, typ klassiskt kuggområde med dolda utfarter och luriga placeringar av vägmärken osv? Skulle gärna behöva tips angående manöverbanan också.

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Det enda som kommer att hjälpa din uppkörning för A1 är - mer körning och träning. Det ska sitta i ryggmärgen vad som skall ske och inte i minnet att "där finns en skylt". Lämpligt område att sulla omkring och träna på är väl runt Elektroskandia Lindvallsgatan där det är sparsamt med trafik efter 16:00

Felix83

Never trust a fart on a motorcycle
Gick med
18 Jan 2022
Hoj
2017 Street Triple RS, 2006 CBF1000A
Jag ställde exakt samma fråga när jag gjorde riskettan (har uppkörning i augusti) och fick tips om Kåvivägen och vägen ut mot Fellingsbro (antar Glanshammarsvägen). Och förstås gatorna kring Trafikverket/Reimes.
Tydligen så är lågfartsbanan vid Täby inte inhägnad heller, så där kan det ju vara värt att reka lite.
Lycka till med uppkörningen!

Niklas99

Medlem
Gick med
19 Feb 2021
Hoj
Triumph Tiger 850
Rondeller och av/påfarter vid Eurostop är tydligen gaska vanligt att man hamnar i. Till exempel gjorde jag det förra året med instruktion att följa skyltar. Som nämnts i tråden så är det viktiga såklart att verkligen ha kört tillräckligt med bra återkoppling från instruktör. Men såklart känns det skönt att känna igen vägarna.
Lycka till.

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...