Sökes: Bild på upplastning av MC på släp.

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
Jag har gjort en ramp i alu och ett stöd att sätta framhjulet i, det tar mej max 2 minuter att lasta en hoj om jag är själv. Kan ställa 2 hojar jämte varandra, då tar det 4 minuter att lasta :)

sportarn

Team Gasar tills det rasar!
Gick med
20 Apr 2004
Hoj
Yamaha R1-00 *såld*
Färnbo skrev:
Har du nogrant tänkt igenom vilka eventuella köpare som skulle vara aktuella, jag menar du lastar och spänner fast en cross/enduro hoj på ca 2 minuter.
Som alla andra projekt inom skolan så ska ju inte detta säljas utan visa vad de har lärt sig så om det är säljbart eller inte är inte så viktigt.

Grrrooov

Medlem
Gick med
5 Apr 2003
Hoj
GSX-R 1000 -06
FUBAR skrev:
Herregud, e du en sådan åsna att du inte kan tåla ett skämt, jisses. :kocko

Jag tål skämt i väldigt stora omfattningar men det där var inget som gick att tolka som ett skämt och inte heller Åsan.

I verkligheten är en femma hur man uttrycker sig men skämtar man på internet med text så ska man visa sin ironi på något vis. Det gör varken du eller honom och i detta fall är det då allvar.

Det är ju inte den som säger det som tar illa upp utan den det är riktat till som avgör vad det är.

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Grrrooov skrev:
I verkligheten är en femma hur man uttrycker sig men skämtar man på internet med text så ska man visa sin ironi på något vis.
För alla utom internetanalfabeter är det väldigt tydligt att han är ironisk. Ser du inte hans smajlisar?

lassnig skrev:
Han ville nog inte se stöld in action, utan mer hur en hederlig person lastar på sin mtorcykel på en släpkärra. Men tack ändå... :tungan :hihi

Vapor

Hojgalen
Gick med
23 Jun 2003
Hoj
R1 -06, KTM525sx-03, Yamaha XS400se -82
Grrrooov skrev:
Jag tål skämt i väldigt stora omfattningar men det där var inget som gick att tolka som ett skämt och inte heller Åsan.

I verkligheten är en femma hur man uttrycker sig men skämtar man på internet med text så ska man visa sin ironi på något vis. Det gör varken du eller honom och i detta fall är det då allvar.

Det är ju inte den som säger det som tar illa upp utan den det är riktat till som avgör vad det är.

Jaha, så du är en mc-tjuv eftersom du tar åt dig så mycket av det han säger?! :va

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Färnbo skrev:
Har du nogrant tänkt igenom vilka eventuella köpare som skulle vara aktuella, jag menar du lastar och spänner fast en cross/enduro hoj på ca 2 minuter.
Jo, "noggranna" undersökningar är genomförda och responsen verkar relativt bra. Vår produkt riktar in sig på personer som transporterar motorcyklar "relativt" ofta på släp. I detta fallet på vanliga konventionella släp. Visst, många har byggt egna insatser och finurliga lösningar men det finns ingen kommersiell produkt som motsvarar vår. Det är även tänkt i arbetet att produkten kommer lanseras till företag som hyr ut släp, a'la bensinmackar eller andra verksamheter som tillhandahåller släp. För ett litet tilläg kan kunden få med insatsen om denne tenderar att köra en hoj på släp. Likaså är MC-handlare en tänkbar potentiell kund.

Givetvis kan vi inte nå ut till den stora massa roadracingförare då många har mycket bra transportmedel i form av rejsbussar, lastbilar eller annat. Vi hoppas dock att den kan få sådan genomslagskraft i och med dess nytänkande och med dess positiva aspekter som produkten har, att den har en plats på marknaden.

Nr:18 skrev:
Jag har gjort en ramp i alu och ett stöd att sätta framhjulet i, det tar mej max 2 minuter att lasta en hoj om jag är själv. Kan ställa 2 hojar jämte varandra, då tar det 4 minuter att lasta :)
Precis, det är absolut en möjlighet. Vår undersökning tyder dock på att fler personer inte har eller har haft tillgång till liknande produkter.

sportarn skrev:
Som alla andra projekt inom skolan så ska ju inte detta säljas utan visa vad de har lärt sig så om det är säljbart eller inte är inte så viktigt.
Det håller jag inte med om. Självklart utgår vi ifrån i största möjliga mån att förverkliga produkten på marknaden. Självfallet betygsätts mycket av vilka metoder man nyttjat i arbetet och hur man kommit fram till den färdiga produkten. Men kan man dessutom sälja den färdiga produkten "på riktigt" tas detta med i betyget på ett bra och rättvist sätt. Redan från början har alla projektgrupper och dess handledare tillsett att produkten som tillverkas eller som ska utformas kommer att generera i något "riktigt" i slutändan.

Det är som sagt rätt seriösa projekt som pågår under lång tid, hos oss Utvecklingsingenjörer. :) Snackade med Ammie häromdagen och hos IT-ekonomerna är det mest glass och ballong för hela slanten. :tungan

Grrrooov skrev:

Nu hade ju inte er diskussion speciellt mycket att göra med min tråd ändå, så vänligen fortsätt någon annanstans.

Grrrooov

Medlem
Gick med
5 Apr 2003
Hoj
GSX-R 1000 -06
Vapor skrev:
Jaha, så du är en mc-tjuv eftersom du tar åt dig så mycket av det han säger?! :va

Nej det är ju det jag inte är eftersom jag det är kränkande att bli kallad för något man inte är.

Hur tar du åt dig om jag kallar dig hora och ber dig hålla dig utanför för du har inte med saken att göra. Grabben bad om ursäkt. Jag tyckte det var ok. Sen var det färdigt. Nu kommer ett helt gäng och blandar sig i detta också.

Men det är den vanliga gången här på SH tycker jag. Gäng gäng gäng. Gör en person något dumt och en svarar tillbaka så kan det aldrig stå 1-1. Utan hela laget måste börja tjabba en massa skit. Vad har detta ens med tråden att göra? Jag lade upp en bild åt killen som frågade. Han kommenterade det inte ens. Ni andra bara klagar. Gör något nytta istället för att gnälla på vanliga snälla människor som försöker vara hjälpsamma.

hållundan skrev:
Nu hade ju inte er diskussion speciellt mycket att göra med min tråd ändå, så vänligen fortsätt någon annanstans.

Tackar. Där kom det jag väntade på.

Linusp3

Ride me like you stole me!
Gick med
22 Aug 2005
Hoj
Honda XRV 750
Kan inte hålla mig... jag bara måååste... aaghhh... nu kommer det;

4ca9d170.jpg

:hihi ( <--notera ironin)

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
hållundan skrev:
Det håller jag inte med om. Självklart utgår vi ifrån i största möjliga mån att förverkliga produkten på marknaden. Självfallet betygsätts mycket av vilka metoder man nyttjat i arbetet och hur man kommit fram till den färdiga produkten. Men kan man dessutom sälja den färdiga produkten "på riktigt" tas detta med i betyget på ett bra och rättvist sätt. Redan från början har alla projektgrupper och dess handledare tillsett att produkten som tillverkas eller som ska utformas kommer att generera i något "riktigt" i slutändan.
Ska bli kul att se färdig produkt sen. Många mc firmor kommer nog köpa 1-2 då de oftar hämtar/kör ut hojjar vid tex inbyten m.m. samt för rr förare.
Akta dig så inte biltema gör en kopia och säljer för 399:- :hihi

Grrrooov

Medlem
Gick med
5 Apr 2003
Hoj
GSX-R 1000 -06
Linusp3 skrev:
Kan inte hålla mig... jag bara måååste... aaghhh... nu kommer det;

:hihi ( <--notera ironin)

Ironin ser jag mycket väl. :tummenupp Jag bråkar inte. Jag bara avreagerade mig en gång. :fatta!

Hur har han det med bilderna? Fått fram något vettigt?

Däremot att resten av befolkningen inte kan hålla fingrarna i styr det rår inte jag för.

Nu blir jag säkert påhoppad av någon rackare ytterligare som stör sig. Så jag säger bara_: STÖR ER VIDARE. :arsele

God jul :tomten :fyllisar

sportarn

Team Gasar tills det rasar!
Gick med
20 Apr 2004
Hoj
Yamaha R1-00 *såld*
hållundan skrev:
Det håller jag inte med om. Självklart utgår vi ifrån i största möjliga mån att förverkliga produkten på marknaden. Självfallet betygsätts mycket av vilka metoder man nyttjat i arbetet och hur man kommit fram till den färdiga produkten. Men kan man dessutom sälja den färdiga produkten "på riktigt" tas detta med i betyget på ett bra och rättvist sätt. Redan från början har alla projektgrupper och dess handledare tillsett att produkten som tillverkas eller som ska utformas kommer att generera i något "riktigt" i slutändan..
Nu vet jag inte exakt hur ni jobbar på U, men antar att ni har något företag i bakgrunden. Skolans normer på hur man ska jobba med dessa saker är ganska hårda då det inte ligger i skolans natur att utveckla produkter eller utföra tjänster åt företag. Det som är det viktiga ur skolans synvinkel är att se hur mycket en student lärt sig. Sen varför företag vill att man ska hitta på nya roliga lösningar eller projekt är för att det är billig arbetskraft.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Har inget med det du vill veta eller ha men den är grym, Penguin tog den på Gelleråsen i år. :hihi

Bifogat

• 2.jpg
    2.jpg
    126.6 KB · Visningar: 276

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Googlade lite efter loading motorcycle on trailer.
100_0216.jpg

OPEN_FOR_LOADING.jpg

trailerdecal.jpg
trailerdecal2.jpg

Cycles5.jpg

Cycles6.jpg

Cycles7.jpg

Cycles8.jpg

Det verkar mest vara jänkarna som vill dra hojen efter en bil. Alla andra hojägare är nog mera intresserade av att köra hoj. :hihi

BTW: Jag gjorde som specialarbete på gymnasiet en produkt för att underlätta lastning av motorcyklar på släpvagn.

Tjet

Med lem
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
XR600R SM -94
Fick napp efter en timma av idogt letande. Den här kanske kan vara något?
Denna var den mest originaliga släpkärran jag hittade med en hoj på, alla andra verkar vara hojanpassade redan.

edit: jaaa, bilden fastnade inte i virusfiltret! :banana

Bifogat

• motorcycle_trailer_rearview.jpg
    motorcycle_trailer_rearview.jpg
    28.1 KB · Visningar: 279
  • motorcycle_trailer_sideview.jpg
    motorcycle_trailer_sideview.jpg
    27.8 KB · Visningar: 78
Last edited:

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Tack för era bidrag!

Det är dock inget som passar speciellt bra, då ovanstående lastningar sker på "vettiga" vis, med speciella hjälpmedel. Jag söker en lastning, a'la "Svensson". Sporthoj, tre personer (gärna fler), flaksläp, planka, gärna lite blött och typiskt svenskt...

Bonus om det ser riktigt farligt ut.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...