Nr:18
Snabbare än Don Queer
Jag har gjort en ramp i alu och ett stöd att sätta framhjulet i, det tar mej max 2 minuter att lasta en hoj om jag är själv. Kan ställa 2 hojar jämte varandra, då tar det 4 minuter att lasta
Som alla andra projekt inom skolan så ska ju inte detta säljas utan visa vad de har lärt sig så om det är säljbart eller inte är inte så viktigt.Färnbo skrev:Har du nogrant tänkt igenom vilka eventuella köpare som skulle vara aktuella, jag menar du lastar och spänner fast en cross/enduro hoj på ca 2 minuter.
FUBAR skrev:Herregud, e du en sådan åsna att du inte kan tåla ett skämt, jisses. :kocko
För alla utom internetanalfabeter är det väldigt tydligt att han är ironisk. Ser du inte hans smajlisar?Grrrooov skrev:I verkligheten är en femma hur man uttrycker sig men skämtar man på internet med text så ska man visa sin ironi på något vis.
lassnig skrev:Han ville nog inte se stöld in action, utan mer hur en hederlig person lastar på sin mtorcykel på en släpkärra. Men tack ändå...
Grrrooov skrev:Jag tål skämt i väldigt stora omfattningar men det där var inget som gick att tolka som ett skämt och inte heller Åsan.
I verkligheten är en femma hur man uttrycker sig men skämtar man på internet med text så ska man visa sin ironi på något vis. Det gör varken du eller honom och i detta fall är det då allvar.
Det är ju inte den som säger det som tar illa upp utan den det är riktat till som avgör vad det är.
Jo, "noggranna" undersökningar är genomförda och responsen verkar relativt bra. Vår produkt riktar in sig på personer som transporterar motorcyklar "relativt" ofta på släp. I detta fallet på vanliga konventionella släp. Visst, många har byggt egna insatser och finurliga lösningar men det finns ingen kommersiell produkt som motsvarar vår. Det är även tänkt i arbetet att produkten kommer lanseras till företag som hyr ut släp, a'la bensinmackar eller andra verksamheter som tillhandahåller släp. För ett litet tilläg kan kunden få med insatsen om denne tenderar att köra en hoj på släp. Likaså är MC-handlare en tänkbar potentiell kund.Färnbo skrev:Har du nogrant tänkt igenom vilka eventuella köpare som skulle vara aktuella, jag menar du lastar och spänner fast en cross/enduro hoj på ca 2 minuter.
Precis, det är absolut en möjlighet. Vår undersökning tyder dock på att fler personer inte har eller har haft tillgång till liknande produkter.Nr:18 skrev:Jag har gjort en ramp i alu och ett stöd att sätta framhjulet i, det tar mej max 2 minuter att lasta en hoj om jag är själv. Kan ställa 2 hojar jämte varandra, då tar det 4 minuter att lasta
Det håller jag inte med om. Självklart utgår vi ifrån i största möjliga mån att förverkliga produkten på marknaden. Självfallet betygsätts mycket av vilka metoder man nyttjat i arbetet och hur man kommit fram till den färdiga produkten. Men kan man dessutom sälja den färdiga produkten "på riktigt" tas detta med i betyget på ett bra och rättvist sätt. Redan från början har alla projektgrupper och dess handledare tillsett att produkten som tillverkas eller som ska utformas kommer att generera i något "riktigt" i slutändan.sportarn skrev:Som alla andra projekt inom skolan så ska ju inte detta säljas utan visa vad de har lärt sig så om det är säljbart eller inte är inte så viktigt.
Nu hade ju inte er diskussion speciellt mycket att göra med min tråd ändå, så vänligen fortsätt någon annanstans.Grrrooov skrev:Jag tål skämt i väldigt stora omfattningar men det där var inget som gick att tolka som ett skämt och inte heller Åsan.
I verkligheten är en femma hur man uttrycker sig men skämtar man på internet med text så ska man visa sin ironi på något vis. Det gör varken du eller honom och i detta fall är det då allvar.
Det är ju inte den som säger det som tar illa upp utan den det är riktat till som avgör vad det är.
Vapor skrev:Jaha, så du är en mc-tjuv eftersom du tar åt dig så mycket av det han säger?!
hållundan skrev:Nu hade ju inte er diskussion speciellt mycket att göra med min tråd ändå, så vänligen fortsätt någon annanstans.
Ska bli kul att se färdig produkt sen. Många mc firmor kommer nog köpa 1-2 då de oftar hämtar/kör ut hojjar vid tex inbyten m.m. samt för rr förare.hållundan skrev:Det håller jag inte med om. Självklart utgår vi ifrån i största möjliga mån att förverkliga produkten på marknaden. Självfallet betygsätts mycket av vilka metoder man nyttjat i arbetet och hur man kommit fram till den färdiga produkten. Men kan man dessutom sälja den färdiga produkten "på riktigt" tas detta med i betyget på ett bra och rättvist sätt. Redan från början har alla projektgrupper och dess handledare tillsett att produkten som tillverkas eller som ska utformas kommer att generera i något "riktigt" i slutändan.
Linusp3 skrev:Kan inte hålla mig... jag bara måååste... aaghhh... nu kommer det;
( <--notera ironin)
Nu vet jag inte exakt hur ni jobbar på U, men antar att ni har något företag i bakgrunden. Skolans normer på hur man ska jobba med dessa saker är ganska hårda då det inte ligger i skolans natur att utveckla produkter eller utföra tjänster åt företag. Det som är det viktiga ur skolans synvinkel är att se hur mycket en student lärt sig. Sen varför företag vill att man ska hitta på nya roliga lösningar eller projekt är för att det är billig arbetskraft.hållundan skrev:Det håller jag inte med om. Självklart utgår vi ifrån i största möjliga mån att förverkliga produkten på marknaden. Självfallet betygsätts mycket av vilka metoder man nyttjat i arbetet och hur man kommit fram till den färdiga produkten. Men kan man dessutom sälja den färdiga produkten "på riktigt" tas detta med i betyget på ett bra och rättvist sätt. Redan från början har alla projektgrupper och dess handledare tillsett att produkten som tillverkas eller som ska utformas kommer att generera i något "riktigt" i slutändan..
Letar för fullt Inte så lätt att veta vad man ska söka efter, tips?hållundan skrev:2160703UPP!
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|