Sökes! Hyra av en 125cc under uppkörning

Heinevik

Guest
Hej

Ska snart köra upp. Min mc strular som bara den + att det är en rsa, alltså då sportmod. Jag söker en typ supermotard eller liknande lätt mc. (alltså vad som helst utan sportmod. typen och scooter).

Har du en mc som du kan tänka dej hyra ut till mej under en dag. SKRIV! Jönköpingare / Boråsare / Göteborgare och omnejd.

BETALAS BRA! Vi kommer överrens om ett pris per telefon eller om vi träffas.

himmel

jäjäjä
Gick med
7 Oct 2006
Hoj
hornet 600
tråkigt... men har du frågat trafikskolor runtom fall du kan hyra deras?

lycka till

Heinevik

Guest

lycka till

Ohja, har ringt till varenda körskola i både jönköping, borås och göteborg. Men för att man ska få hyra där måste man gå lektioner så att de känner att man är säker på körning osv osv... Och i jönköping (där ja bor) finns inte lektioner förens augusti (huskvarna trafikskola) och på BA va de helt fullbokat så långt deras kalender räckte...:huvet

lycka till

du vill inte hyra ut? :)

Last edited:

Drysen

Sporthoj® Gold™ account holder
Gick med
4 Dec 2006
Hoj
FoxP2
Ohja, har ringt till varenda körskola i både jönköping, borås och göteborg. Men för att man ska få hyra där måste man gå lektioner så att de känner att man är säker på körning osv osv... Och i jönköping (där ja bor) finns inte lektioner förens augusti (huskvarna trafikskola) och på BA va de helt fullbokat så långt deras kalender räckte...:huvet

Finns det inte en enda ledig körlektion i hela Jönköping förens i Augusti?!?! :confused:

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Undrar om man skulle starta en uthyrning av 125cc. Har varit mycket nuförtiden.

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
Hej

Ska snart köra upp. Min mc strular som bara den + att det är en rsa, alltså då sportmod. Jag söker en typ supermotard eller liknande lätt mc. (alltså vad som helst utan sportmod. typen och scooter).

Har du en mc som du kan tänka dej hyra ut till mej under en dag. SKRIV! Jönköpingare / Boråsare / Göteborgare och omnejd.

BETALAS BRA! Vi kommer överrens om ett pris per telefon eller om vi träffas.

Hade du lånat ut din hoj?

Du kan ju iaf hoppas att det kommer en snäll kille men körde inte du din polares hoj förut? vad har hänt me den?
Förresten kuggade inte du för nån vecka sen? Hur fick du tid så snabbt

Heinevik

Guest
Hade du lånat ut din hoj?

Du kan ju iaf hoppas att det kommer en snäll kille men körde inte du din polares hoj förut? vad har hänt me den?
Förresten kuggade inte du för nån vecka sen? Hur fick du tid så snabbt

Ja, jag hade HYRT ut min. Mot ett skriftligt avtal och betalning direkt på plats såklart. Jag kuggade p.g.a att jag inte hade tillräckligt riskbedömmande... Jag körde på min kompis Aprilia Mx125. Jag skulle ha den nu med, men han sålde den (ska ha moppe igen :huvet) och så står jag här utan hoj nu.

zoltan

Motard pöjk
Gick med
17 Dec 2006
Hoj
TT600R,KX500 & FYM
Ja, jag hade HYRT ut min. Mot ett skriftligt avtal och betalning direkt på plats såklart. Jag kuggade p.g.a att jag inte hade tillräckligt riskbedömmande... Jag körde på min kompis Aprilia Mx125. Jag skulle ha den nu med, men han sålde den (ska ha moppe igen :huvet) och så står jag här utan hoj nu.

Fan va surt! Är din kompis lite dum?:tungan eller orkade han inte med ett teoriprov och en uppkörning eller?

Heinevik

Guest
Fan va surt! Är din kompis lite dum?:tungan eller orkade han inte med ett teoriprov och en uppkörning eller?

Ja vet inte riktigt, han byter mc eller moppe så fort han får den :confused: ... Men han gör ju som han vill, ja blev bara lite ställd. Vet inte hur ja ska göra med uppkörningen då...

Heinevik

Guest
Har ni inte fler trafikskolor i Jönköping?! :confused: Jönköping är väl rätt så stort så ni borde väl ha mer skolor? Eller dom andra kanske inte har 125:a hoj kom jag på nu iofs...

Jo, trafikskolor finns så de räcker och blir över. De finns körning på massa skolor med 125 oxå, men då måste man ha egen hoj. BA har tillochmed sålt sin (om jag inte minns fel?) och då kommer jag bara på huskvarna som har en 125...

Drysen

Sporthoj® Gold™ account holder
Gick med
4 Dec 2006
Hoj
FoxP2
Jo, trafikskolor finns så de räcker och blir över. De finns körning på massa skolor med 125 oxå, men då måste man ha egen hoj. BA har tillochmed sålt sin (om jag inte minns fel?) och då kommer jag bara på huskvarna som har en 125...

Kolla om det finns något företag som hyr ut, kan ju finnas, fast vet väl inte hur stor den chansen är men ändå.

Heinevik

Guest
Kolla om det finns något företag som hyr ut, kan ju finnas, fast vet väl inte hur stor den chansen är men ändå.

Finns inga längre. Eftersom inte försäkringsbolagen gillar det så mycket att företag hyr ut mc till privatpersoner ligger företagsuthyrningssjälvrisken (långt ord :) ) på jättemycket! Man har inte råd att ha en sådan försäkring som företag om manska ha på alla mc man har osv...

Stuvadbäver

Full gas spar tid!
Gick med
4 May 2007
Hoj
crm 125 och Suzuki ts125r extreme makeover
Tänkte låna tråden lite:)

Måste en 125a vara strypt när man ska köra upp med den?? och om den låter som en skållad moppe kan dem säga att jag inte får köra upp på den då?^^

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
Tänkte låna tråden lite:)

Måste en 125a vara strypt när man ska köra upp med den?? och om den låter som en skållad moppe kan dem säga att jag inte får köra upp på den då?^^

Ja den måste vara strpyt fast sen om dom inte märker är ju bra och ja den får inte låta för mycket står i reggpappren hur många db mx

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR
tja. mot ratt pris och ett gott forstroende skulle jag nog kunna hyra ut min hoj en dag. jag sitter i thiland nu men kommer hem pa sondag. kan horas av sa.

ha det.

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...