Sökte tillstånd för att skjuta kontrollanter

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Haha, försöka duger :rofl

Sökte tillstånd för att skjuta kontrollanter

Inrikes - Göteborg. En man boende på Gibraltargatan i Göteborg har i en ansökan till Länsstyrelsen sökt tillstånd för att skjuta biljettkontrollanter.

- Det verkar fruktansvärt sjukt, men samtidigt kan man inte ta en sådan här sak med en klackspark, säger Kjell-Åke Rönnberg som är huvudskyddsombud för biljettkontrollanterna till Kommunal Väst.

I ansökan om skyddsjakt på biljettkontrollanterna benämner mannen dessa som "skadedjur". Han skriver vidare att "För ett hållbart samhälle måste skyddsjakt och skottpeng införas omedelbart".

Enligt Kommunal Väst ertappades mannen utan giltigt färdbevis i oktober.

Länk: http://www.nyhetsverket.se/readNews.html?id=3680

LÄS ÄVEN:
SÄPO vet om dödshot mot kontrollanter
http://www.nyhetsverket.se/readNews.html?id=3689

Badger

Nemo saltat sobrius
Gick med
24 Jan 2005
Hoj
Black editions
Varför polisanmält.

Faller detta under olaga hot. :va

Blev ju bara nekad ett tillstånd....:gnissla

HannesH

Ja fiiiifan!
Gick med
11 Sep 2005
Hoj
KTM 625 SMC ¤ KTM 250 SX-F ¤ KTM 125 SX ¤ Ch-Racing WSM & en liten söt Ten7
...
Fastighet: Större delen av centrum
Antal som bör fällas: ALLA
...
Ge mig tillstånd så löser jag problemet!

:rofl

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
Räka
Subban åker gratis och försöker få det till dråpförsök , sicken rättshaverist som tror att jag vill via skattesedeln betala hennes jävla resor

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Hoj
GSX1400+Kawasakiz750ssssss
Finns så många kontollanter som fått stryk på sitt jobb så klart de har rätt att få ge igen o sparka ner lite ungdomar då och då

2mhk

Vågar välja växel!
Gick med
11 May 2008
Hoj
CBR 929rr Fireblade, GSX-R 1000 k6 banhoj
Hade hon giltig biljett eller inte? Om inte var det väl inget konstigt med att hon åkte dit..

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
Räka
Tydligen kan det vara så att hon gjort en fuling - o stämplat när hon såg dom......hehe - fuskåkning
Bara o suga - inte pipa som en idiot

http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.921532-vasttrafik-hon-hade-inte-betalat-

Samtidigt tjuter vänstern om slapptask systemet igen http://www.expressen.se/gt/vansterpartiet-kraver-uppforandekod/

Jaja snart får vi pynta även för kollektivtrafiken fast vi inte använder den.....nu pyntar vi en del via skattesedeln vilket är ok - men inte hela skiten

BostonGurka

Bannad
Gick med
27 Mar 2006
Hoj
Anonym
Hade hon giltig biljett eller inte? Om inte var det väl inget konstigt med att hon åkte dit..

Om jag förstod rätt löste hon biljett ungefär när kontrollanterna klev på.
Hur hon hade gjort om det inte hade kommit några kontrollanter vet hon väl bara själv.

Om det ska vara så himla viktigt med biljett kan dom väl skaffa en konduktör.
rolf.jpg

Last edited:

renkött

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Apr 2011
Hoj
Honda VFR800
Misshandel? Nu läste jag nyheterna och resten av inläggen samtidigt som så klippen men jag såg aldrig någon misshandel. De ställde sig i vägen och när hon försökte passera tog de tag i henne. Jag tycker kontrollanterna är lugn och sansade. Alla människor runt omkring retar dock bara upp stämningen.

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Hoj
Retta
Vad jag förstått har dem "rätt" att hålla kvar en, men med vilket våld egentligen? Får man samtidigt använda våld när man inte är säker på om dom betalt eller inte? Vad säger lagen?

Vad händer om det är någon som faktiskt har gjort rätt och kan försvara sig själv? Blir inte det nödvärn eller vad det heter om 3 pers tränger in en och anklagar en? Får man inte använda nödvärn för att ta sig loss?

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
Räka
Vad jag förstått har dem "rätt" att hålla kvar en, men med vilket våld egentligen? Får man samtidigt använda våld när man inte är säker på om dom betalt eller inte? Vad säger lagen?

Vad händer om det är någon som faktiskt har gjort rätt och kan försvara sig själv? Blir inte det nödvärn eller vad det heter om 3 pers tränger in en och anklagar en? Får man inte använda nödvärn för att ta sig loss?

Men lilla gumman :såjaponken

Dom har bara ställt sig i vägen för henne när hon ville sticka - polisen kommer ju sen och hon får ge sina personuppgifter

renkött

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Apr 2011
Hoj
Honda VFR800

Oavsett om jag ansåg mig ha rätt eller fel så hade jag inte gett mig in i slagsmål med nåt som ser ut som ordningsvakter. Envisas de med att jag ska stanna kvar så får jag väll göra det så situationen kan lösas på smidigast sätt. Då slipper man förhoppningsvis också bli uthängd i diverse sammanhang.

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Så fruktansvärt löjligt. Vadå misshandel? De håller kvar henne på platsen och är hur lugna som helst. Ok, det finns en mikroskopisk chans att hon faktiskt missat stämpla men mer troligt är att hon tjuvåkte och stämplade när hon såg dem. Det är ju inte direkt ovanligt.

Sen måste man ju förstå om kontrollanterna misstog henne för missbrukare faktiskt. Hon ger inget solitt intryck direkt.

Nåt för Ekdahl att bita i?

Goxx

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2008
Hoj
MT-09 2020
Vilka idioter dom är, klart att dom inte får lägga sig på henne för att hålla henne kvar, vad jag vet så har kontrollanter inte rätt att handgripligen hålla kvar en person. Iaf inte i Sverige, i Norge får dom bunta ihop folk lite som dom vill.
Jag skulle se det som frihetsberövande.

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...