Det är ju bara deprimerande att se sådana klipp. Kvinnan på klippet fattar inte hur gott hon har det egentligen, blir upprörd och gråter ut för att hon inte lyckades tjuvåka och därefter fick vänta på polis. Om man jämför det maktutövandet (en makt som kontrollanterna egentligen inte har, därom tvista sporthojs ot-personer) med t ex polis/militärmakt från en fd sovjetstat är detta rena teletubbies
För att inte tala om hemskheter som alla diktaturstater gör mot sitt folk, se t ex på det nuvarande läget i Centralafrika.
Edit: Måste tillägga att att nästan alla tjuvåker i Göteborg, jag tycker det är synd. Färre betalande resenärer = mindre ekonomi för Västtrafik = sämre vagnar och underhåll -> färre som betalar, eftersom "vagnarna ändå aldrig är i tid". Jag känner mig dessutom som en turist när jag plockar fram mitt fritidskort och håller upp det för kortläsaren.
Kanske skulle man kunna ha en gemensam skatt för kommunaltrafik + trängselskatt (vet inte om de har en sådan, men antar att de kommer att ha en). Då täcks alla resenärer in: de som åker bil och de som tar vagnen. De som endast promenerar blir väll inte nöjda, men det får politikerna fila på
Jag tror att det hade blivit mycket billigare för alla - utom för tjuvåkarna - som åker i göteborg.