Sölle Racing i Ystad - Erfarenheter?

repan

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 May 2004
Ort
Kristianstad
Hoj
Kawasaki
Jag undrar om någon har erfarenhet av Sölle Racing? Då tänker jag på bemötande, teknisk kunnande, hur snabbt de jobbar ... ja allmänt intryck från dem.

Jag har blivit besviken av 2 auktoriserade Kawasaki verkstäder i Skåne så jag letar efter hoppat att efter nuvarande hoj skall kunna fortsätta köpa Kawasaki. Finns ingen bra verkstad i närheten så blir det ett byte.
 

Serbius

CЛABИША/Serbius
Gick med
13 Mar 2004
Ort
Nära Havet i ett hus på 157m2
Hoj
Yamaha Fz6s 2004:a
min förra hoj va servad hos Sölle,men har ingen egen erfarenhet av dem,kolla istället med Johan i Påarp,ha e grym på att mecka,även billig
 

Geten

"JesperN"
Gick med
8 Feb 2004
Ort
Tomelilla
Hoj
Triumph
Har endast lämnat in framgaffel för byte av packbox och handlat reservdelar av dem, men av det lilla har jag fått ett väldigt bra intryck av dem. :tummenupp
När jag köpte en ny koppling hos dem fick jag utförligt beskrivet hur jag skulle göra för att byta den själv. Sånt uppskattar jag, istället för att verkstan säger "nä det är inget man själv kan fixa, du måste lämna in den".
Har visserligen inte varit där på 2-3år men det är väl samma kille som driver det ännu.

edit; såg nu att de även är auktoriserade till suzuki så då får man kanske ta sig dit nu när man skaffat en sån och se om de fortfarande är lika bra.
 
Last edited:

1100f

Ny medlem
Gick med
3 Jan 2006
Ort
österlen
Hoj
honda 1100 xx
Ingen annan som har någon erfarenhet av Sölle i Ystad?

Har lämnat en kawasaki vn 900 där på garanti den rostade han gorde ett bra jobb sen kom där papper på att hojens bränsle system kunde paja så sölle fick även detta jobbet och det blev bra så än så länge är jag nöjd.
 

Monica

Ny medlem
Gick med
11 Aug 2006
Ort
Sjöbo
Hoj
Kawa Z750s, MT-01 och Suzuki GSX1400
Har bara gott att säga om Sölle. Snabba, noggranna och mycket trevliga är min erfarenhet. Haft bl a MT 01:an där för byte av packboxar på framgafflarna och det blev betydligt billigare än jag trodde. Så de är inte dyra heller.
 

hååkan1

#99# south coast racing
Gick med
8 Jun 2005
Ort
sjöbo
Hoj
2 Gammel Gixxer
Kan bara säga bra om sölle och jakob(han med skägg i verkstan)! Fixar det mesta.
 

#kgc-folke#

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2005
Ort
ystad
Hoj
z750 08
ha både bra och dåliga erfarenheter av han, säger ett pris på sätta dit strypning och får betala ett dyrare när jobber är gjort
 

spider69

Radical Riders
Gick med
14 Jul 2008
Ort
Brandstad
Hoj
WR450F 2004
Jag hade min gamla R1á för bänkning med tillbehör samt 4000 mila cervisen 6000kr och 141 på slangen. Dessutom ett otroligt bemötande.
Jag kan bara ge dom låvord
 

Rogge

C4-RACING
Gick med
21 Mar 2004
Ort
Åhus
Hoj
ZX10R 08
Har ju berättat för dig hur bra de är.:tummenupp
Det är ingen slump att jag åker ett antal mil extra för att handla och få hojen fixad hos Sölle i stället för hos någon i närheten.
 

repan

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 May 2004
Ort
Kristianstad
Hoj
Kawasaki
Har ju berättat för dig hur bra de är.:tummenupp
Det är ingen slump att jag åker ett antal mil extra för att handla och få hojen fixad hos Sölle i stället för hos någon i närheten.

Jo jag vet att du sagt det. Det blir att serva hojen hos dem hädanefter.
 

Badman

Snigelspår och vita knogar...
Gick med
24 Sep 2007
Ort
Ystad
Hoj
XJ 900 F -92
Jag har aldrig anlitat dem för några större saker, men väl en del smått och gott. Det har aldrig varit något trassel och jag har alltid blivit väl servad och bemött.
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top