Sömn jävla problem

Maverick

VR -09;12.55 -10;10.16 -11;8.47
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SH300 -13
NoicE skrev:
Nope, var och röntgade igår!
Allt ser ut att läka bra, så nu får jag göra allt jag orkar med :)
Ingen risk att något går sönder ivf!

Jag ska dit i maj igen, och då kan dom fastställa när det är dags att ta ut spiken.
Men om allt går som det ska så kommer den ryka nästa höst :)
Då ska jag bygga ett bromsstag eller sidåstöd av den :rock

Vet inte hur de e me din spik.. men kan du ligga på sida utan att få ont av den?? jag få tokont av min iaf..

Fan.. ska den sitta i så länge??

NoicE

.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hornet
Maverick skrev:
Vet inte hur de e me din spik.. men kan du ligga på sida utan att få ont av den?? jag få tokont av min iaf..

Fan.. ska den sitta i så länge??

Nej jag har ju fortfarande en FET lårkaka, den gör ont...
Skruvarna känns när jag går fort eller gör något mer ansträngande

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen
Jag har ju haft EXAKT samma problem. Överkänslighet i foten är ju bara förnamnet. En bra dag är det som om någon "bara" gör tusen nålar på foten. Prövade Tryptizol men blev så zonkad av det. Käkar nu Neurotin och det funkar finfint. Sov förut 3-4 timmar per natt men nu är det inga problem. Tre tips:
1: Byt till Neurotin. Inte nog med att det fungerar bra, du får inga temporära problem med potensen som du får av Tryptizol (inga skämt här nu tack).
2: Kontakta en smärtklinik (om du inte redan är inskriven). Be att de kör lite akupunktur. Jag har trappat ner min dos från 2700mg / dag till 1800. Alltid något.
3: Be dem mäta nerverna för att få reda på hur illa det är ställt. En ElektroNeurografi där man undersöker funktionen i nerverna samt en Elektromyografi som är ett komplement. Då mäter de längden på nerven. Kan ju vara kul att veta hur illa det är ställt och hur lång tid det tar innan de växt igen (nerver växer med 1mm/vecka). Jag skall göra en sådan i December för att få reda på hur illa det är ställt med mig.

/Freppa

Ps. Ett problem jag hade var att jag stressade upp mig över att jag inte kunde sova. Låna en X-box eller nåt annat och sov när kroppen vill sova, inte när du säger åt den att sova. Skit i insomningstabletten - droger är bara vanebildande.

NoicE

.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hornet
Ps. Ett problem jag hade var att jag stressade upp mig över att jag inte kunde sova. Låna en X-box eller nåt annat och sov när kroppen vill sova, inte när du säger åt den att sova. Skit i insomningstabletten - droger är bara vanebildande.

Jag rev upp mitt gamla Nintendo64, lirade när jag var/hade för pigg/ont för att sova...
Funkade ganska bra :)

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Freppa skrev:
Jag har ju haft EXAKT samma problem. Överkänslighet i foten är ju bara förnamnet. En bra dag är det som om någon "bara" gör tusen nålar på foten. Prövade Tryptizol men blev så zonkad av det. Käkar nu Neurotin och det funkar finfint. Sov förut 3-4 timmar per natt men nu är det inga problem. Tre tips:
1: Byt till Neurotin. Inte nog med att det fungerar bra, du får inga temporära problem med potensen som du får av Tryptizol (inga skämt här nu tack).
2: Kontakta en smärtklinik (om du inte redan är inskriven). Be att de kör lite akupunktur. Jag har trappat ner min dos från 2700mg / dag till 1800. Alltid något.
3: Be dem mäta nerverna för att få reda på hur illa det är ställt. En ElektroNeurografi där man undersöker funktionen i nerverna samt en Elektromyografi som är ett komplement. Då mäter de längden på nerven. Kan ju vara kul att veta hur illa det är ställt och hur lång tid det tar innan de växt igen (nerver växer med 1mm/vecka). Jag skall göra en sådan i December för att få reda på hur illa det är ställt med mig.

/Freppa

Sju månader efter min krasch sover jag fortfarande urkass; Zopiklon hjälper ibland, men inte alltid. Man måste ge det tid, helt enkelt, även om det är jävligt jobbigt och frustrerande att vara trött jämt och ständigt.

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
valmers skrev:
Sju månader efter min krasch sover jag fortfarande urkass; Zopiklon hjälper ibland, men inte alltid. Man måste ge det tid, helt enkelt, även om det är jävligt jobbigt och frustrerande att vara trött jämt och ständigt.

... då förstår jag :rolleyes:

Maverick

VR -09;12.55 -10;10.16 -11;8.47
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SH300 -13
Freppa skrev:

/Freppa

1. Käkar redan Neurontin.. men håller på o trappa ner.. så igår var första dagen som jag bara tog en kappsel á 300 mg.. på imorrn så ska jag sluta helt me den.. (den har funkat kanonbra).
2. Har pratat om akupunktur med distrikt.. men dom kunde tyvärr inget göra.. så jag ska ta de me läkaren nästa onsdag.. iofs ska smärtenheten ringa imorrn o kolla hur nertrappningen gått.. då skulle man kunna ta direkt me dom..
3. Det verkar som att min fot blivit bättre.. så vi få se hur de blir när tryptizolet oxå försvinner..

Har ett ps2.. har även ett gäng spel i datorn.. men inte fan blir jag trött av de.. satt o spelade slut på Halo över en natt..

Edit: somnade ca kl 08.00 i morse.. sen sova ca 4 timmar o vakna varje timme.. :död

Last edited:
Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...