Söndagstur 20/3,(Gruppkörning)

Snön kommer in i eftermiddag och är tung blötsnö, med plusgraderna som är utlovade på lördag borde det bli körbart på söndag... Men med snö så kan det kylt på extra så blixthalka är nog bra att räkna med.

Snön kommer in i eftermiddag och är tung blötsnö, med plusgraderna som är utlovade på lördag borde det bli körbart på söndag... Men med snö så kan det kylt på extra så blixthalka är nog bra att räkna med.

Vi hade ett likanden snöfall kvällen innan vår förra tur på lördagen, dagen efter hade vi endå torra vägbanor. Jag har kört sedan 2:a februari och har inte haft några som helst problem med halka..:va På de stora vägarna åker så mycket bilar så det hinner inte frysa på.

allt som behövs är rätt inställning :banana

summa sumarum vilka är de som på? hur många blir vi skulle va grymt att va ett gäng !

1.ltr
2.tig3r
3.beachmulle
4.
5.
6.

allt som behövs är rätt inställning :banana

summa sumarum vilka är de som på? hur många blir vi skulle va grymt att va ett gäng !

1.ltr
2.tig3r
3.beachmulle
4.
5.
6.

Helt rätt :tummenupp

"Benii" skrev att han kommer och tar med sig några vänner, så förhoppningsvis blir vi 5-6 st :banana

sen är det ju några som verkar osäkra beroende på vädret, men de kommer ju få ångra sig om de inte följer med:D

1.ltr
2.tig3r
3.beachmulle
4.Fighter(eventuellt)
5.Benii(med vänner)
6

ja de lär dem få ångra :hihi
grymt om de blir ett gäng

Ta det piano bara, surt om någon av forumets "I-told-you-so-personligheter" skulle få rätt.
Jag väntar till onsdag/torsdag som ser ut att bli bra, kudos till er dock som har gett sig fan på att kriga på söndag :)

Ta det piano bara, surt om någon av forumets "I-told-you-so-personligheter" skulle få rätt.
Jag väntar till onsdag/torsdag som ser ut att bli bra, kudos till er dock som har gett sig fan på att kriga på söndag :)

ja vi kör med förstånd och en speciell vaksamhet då många bilister är ovana att se mc åkare efter 6 månaders vila... Men både jag och Tig3r har kört sedan början av februari utan problem.
:tummenupp
Älskar man sin livsstil så finns inga hinder

Dåligt vald tidpunkt:huvet av mig att boka in grabbens 2årskalas kl13.

Som Mullen säger så hade vi rätt grovt snöfall på kvällen/natten precis innan vi skulle ut och åka men vi hade till 99% torra vägbanor när vi körde ;)

Dåligt vald tidpunkt:huvet av mig att boka in grabbens 2årskalas kl13.

Suuuurt! Men vettuvad.. En bra present skulle ju kunna vara att ta med sonen som passagerare :P fast han kanske är lite väl för liten:gnissla

riktigt härligt, är så sjukt sugen. får kolla vädret bara , nu började det tok snöa, men vi är tre st som är på så snart man kan köra, niclas , röd daytona. ps, bokat gelleråsen den 14 maj, är det någon som vet hur folk gör, stannar dom där en natt till och tar en öl eller åker dom flesta hem, känns lite jobbigt efter en hel dag på banan och sen köra hem till syhlm, ? tips,,

Som Mullen säger så hade vi rätt grovt snöfall på kvällen/natten precis innan vi skulle ut och åka men vi hade till 99% torra vägbanor när vi körde ;)

Suuuurt! Men vettuvad.. En bra present skulle ju kunna vara att ta med sonen som passagerare :P fast han kanske är lite väl för liten:gnissla

som jag kör(eller iaf vad min sambo tror) lär jag inte få ta med han alls på sadeln för hans mor förräns han blivit myndig :D

riktigt härligt, är så sjukt sugen. får kolla vädret bara , nu började det tok snöa, men vi är tre st som är på så snart man kan köra, niclas , röd daytona. ps, bokat gelleråsen den 14 maj, är det någon som vet hur folk gör, stannar dom där en natt till och tar en öl eller åker dom flesta hem, känns lite jobbigt efter en hel dag på banan och sen köra hem till syhlm, ? tips,,

Det ser värre ut än vad det är.. snön hinner inte lägga sig och i morgon och på söndag är det sol så det KOMMER vara torra vägbanor på söndag:yoparty

så dyk upp med dina vänner och häng på oss till rosenhill!!

Dagen innan vi spelade in denna film (5 MARS) snöade det från kl 22- 03 och kolla hur torra vägbanorna var dagen efter :banana

http://www.youtube.com/watch?v=tmBnqa7ZSZ4

så det är klart ni ska hänga på oss m.fl. på söndag:tummenupp

som jag kör(eller iaf vad min sambo tror) lär jag inte få ta med han alls på sadeln för hans mor förräns han blivit myndig :D

Damerna är alltid så kinkiga:tuttar min är likadan:rolleyes: så fort jag drar ut med polarna säger hon alltid "Ni tävlar inte va??"

dock har jag inga barn än..

Last edited:
Jag måste nog göra en pudel och säga att jag kanske kommer trots allt. :huvet
Vädret ändras fortare än mina mökar vartefter jag byter chips smak, så det är inte alls uteslutet.
Kanske till och med sticker ut en sväng imorrn med Cosmoz08 som ville dregla på hojar hos DinMC.

Jag måste nog göra en pudel och säga att jag kanske kommer trots allt. :huvet
Vädret ändras fortare än mina mökar vartefter jag byter chips smak, så det är inte alls uteslutet.
Kanske till och med sticker ut en sväng imorrn med Cosmoz08 som ville dregla på hojar hos DinMC.

Haha :fart

Jag lovar att du kommer FET ångra dig på söndagen när du inser att "fan vad solen skiner och vägbanorna är torra, jag skulle följt med endå...:huvet"

Så det är klart du ska med:tummenupp!! Det är som sagt ingen bombrepa utan en mjukstart på säsongen!

Men ta en funderare i helgen och så är det ju bara dyka upp på söndag kl 12-12.20 på donken sveavägen om du känner dig manad!

:krama

Haha :fart

Jag lovar att du kommer FET ångra dig på söndagen när du inser att "fan vad solen skiner och vägbanorna är torra, jag skulle följt med endå...:huvet"

Så det är klart du ska med:tummenupp!! Det är som sagt ingen bombrepa utan en mjukstart på säsongen!

Men ta en funderare i helgen och så är det ju bara dyka upp på söndag kl 12-12.20 på donken sveavägen om du känner dig manad!

:krama

Hoppar nog på vid Hallunda/Alby avfarten i så fall :tungan

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back