Sörmlandssväng från Rosenhill 10:00, Söndag 22/8

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Hoj
Yamaha NMAX 125...vilket j-la drag!! :)
Vädret på söndag verkar lovande. Jag tänkte köra en av mina favoritrundor ner till Oskarshäll vid Kolmården.

Samling vid Rosenhill 10:00 för den som är intresserad av att hänga på.

Sanna

Vild och galen
Gick med
8 Jun 2009
Hoj
CBR 1000 -10
Trist att man jobbar, hade varit kul att hänga med.. Hoppas ni får en härlig tur utan avåkningar!

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Vafan, inte ens en blänkare på vårt egna forum... svikare! ;)

Skall fundera på det, men det kan bli tight... har redan ordnat med hojtid halva lördag så hela söndag kan nog bli lite tufft rent förhandlingsmässigt.

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Hoj
Vafan, inte ens en blänkare på vårt egna forum... svikare! ;)

Skall fundera på det, men det kan bli tight... har redan ordnat med hojtid halva lördag så hela söndag kan nog bli lite tufft rent förhandlingsmässigt.

De är väl på Gälleråsen och nöter däck hela bunten?? Ja ja, det får väl bli en tråd där också då. :)

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Nja snarare vila så långt, ska se hur jag klarar av Mälaren runttempo med frugor på bönpallen och förmodade fikastopp därefter :tummenupp Men men sällskapet är trevligt och storknar jag finns det genvägar hem.

Vore dock kul med något lite mer gasglatt på söndagen... kanske bada t.o.m. kanske?? :D

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Hoj
Nja snarare vila så långt, ska se hur jag klarar av Mälaren runttempo med frugor på bönpallen och förmodade fikastopp därefter :tummenupp Men men sällskapet är trevligt och storknar jag finns det genvägar hem.

Vore dock kul med något lite mer gasglatt på söndagen... kanske bada t.o.m. kanske?? :D

Fan vet om det finns genvägar hem. Mälaren runt är väl typ rakaste väg du kan hitta runt mälaren, bortsett från motorvägen då förstås. Gillar tanten att du drar hem på motorvägen med full mutter och hakan i styrkronan?

Bada är det inte riktigt läge för. Turen kommer att att ha fokus på att köra och 'nödvändiga' fikastopp för att säkra skitsnacket.:)

Last edited:

Biifer

gemigettvettigtjobb.nu
Gick med
14 Jun 2003
Hoj
Suzuki TL1000R
Fan vet om det finns genvägar hem. Mälaren runt är väl typ rakaste väg du kan hitta runt mälaren, bortsett från motorvägen då förstås. Gillar tanten att du drar hem på motorvägen med full mutter och hakan i styrkronan?

Bada är det inte riktigt läge för. Turen kommer att att ha fokus på att köra och 'nödvändiga' fikastopp för att säkra skitsnacket.:)

Min TLR blir lite grinig om den inte får stanna vid en mack och skitsnacka lite med ungefär 19 mils mellanrum. :gnissla

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
BMW R 1200R
Ragge, ditt jeffla ålarens!....Vad har jag sagt om framförhållning? Det här får du ställa in, jag ska på dop....:huvet:huvet:huvet

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Hoj
Ragge, ditt jeffla ålarens!....Vad har jag sagt om framförhållning? Det här får du ställa in, jag ska på dop....:huvet:huvet:huvet

Du har ju alltid en "mata katten" ursäkt till hands för att för att inte hänga med på dessa turer. När du väl gränslar tysken så orkar du ju i alla fall inte över Skansundet:tungan

Min TLR blir lite grinig om den inte får stanna vid en mack och skitsnacka lite med ungefär 19 mils mellanrum. :gnissla

No problemo! Vi behöver snacka skit(räta ut våra stela ryggar) oftare än så.:tummenupp

Last edited:
Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A

Jo men man kan ju fuska och ta 55´an från Strängnäs över till Enköping, jag har inget bihang det är det andra som står för... viktigt att tillägga :tummenupp

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
BMW R 1200R
Du har ju alltid en "mata katten" ursäkt till hands för att för att inte hänga med på dessa turer. När du väl gränslar tysken så orkar du ju i alla fall inte över Skansundet:tungan

Det är väl för fan inte MITT fel att du har framförhållning värdigt som en ADHD-patient på kokain????:arsele:arsele

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Hoj
Det är väl för fan inte MITT fel att du har framförhållning värdigt som en ADHD-patient på kokain????:arsele:arsele

Ska vi boka något i Augusti nästa år. Hur ser din späckade VIP-agenda ut? :)

På sådana här turer vill man ha bra väder. Sånt vet man inte förrän max två dagar innan.

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
BMW R 1200R
Ska vi boka något i Augusti nästa år. Hur ser din späckade VIP-agenda ut? :)

På sådana här turer vill man ha bra väder. Sånt vet man inte förrän max två dagar innan.

Du får väl för fan kolla adelskalendern så inte elitsläktet har krystat ur sig ännu en välsignelse för världen.

Amatör! Feh! ;):arsele

tedman

Ny medlem
Gick med
17 Jan 2007
Hoj
Fireblade -07
Ser lovande ut Ragge! Har lite grejer att fixa imorgon men ska nog bli färdig så jag kan hänga på. Du får definitivt besked imorgon eftermiddag/kväll!

Behöver åtminstone 1 fika på Oskarshäll i år!:tummenupp

R1 wannabe

RR Hangaround
Gick med
15 Dec 2003
Hoj
Cb 125 -70, RG 500-86, Z1000, R1-00, GSXR 1000 -03, S1000RR
Jag ska också ner mot Rosenhill imorgon.
Blir jag ensam hakar jag gärna på.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...