S M C

Sladjan R1

vevaxlar till salu!
Gick med
2 Apr 2008
Hoj
R1 07'
Skulle vilja veta lite mer om SMC från Er som har gått kurser hos dem. Är det något att ha? Är det värt pengarna? Lär man sig något? Hur många kurser eller vilka ska man ta? etc etc ...
:yoparty

peoni887

Ny medlem
Gick med
6 Jun 2005
Hoj
Ducati 1098
Kurser med SMC

Hej
jag har gått ett antal kurser med SMC, tror nog att det blev 12 dagar förra säsongen.

Hur nyttigt och kul som helst. Det är trevlig stämning, de har strukturerad hantering av deltagarna med klara steg man bör gå i rätt ordning. Hela syftet är att man ska lära sig hantera hojen bättre och säkrare och helt naturligt kommer det även att gå fortare.

Det sker på bana där säkerheten är helt annan än ute på gatan och de som jobbar som instruktörer är mycket kompetenta och ser även efter att deltagarna har kul.

Skulle det hända något så gäller (jag tror) alla försäkringar, MÅSTE dock kontrolleras med just ditt bolag. Det som är viktigt då är att du säger att det är en fortbildning med SMC, ingen tidtagning förekommer (vilket det inte heller gör).

Det är klart värt pengarna.

De har mer information på www.svmc.se.

Vi ses på banan.

/Peo

Mackant

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2007
Hoj
Gsxr750-96 gammal häck
Kan bara hålla med, både kul och lärorikt men framför allt mycket tid på banan. Och inte den banan man äter...;-)
M

Rymding

grön på mc.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2002 Kawasaki ZR-7S + 1991 Honda Dominator NX-250 + 2002 Kawasaki ZX-6R 636
Här där jag bor har de knappt några aktiviteter som jag hittat. Tittar man i deras forum på Dalarna är det typ 1 inlägg 2008 och tre 2007,,,,. Övervägde att gå med då det skulle ge 1000kr på försäkringen, men eftersom det inte var några aktiviteter så skippade jag det.

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
1000cc chokladbit från 2001