S Momika, ett nytt Palme-mord?

asfalt svarvare

pain in the ass
Gick med
2 Mar 2012
Hoj
push montana 3c
Bara en lös fundering kring det tragiska i att en kritisk röst tystats. Tror vi att Momikas mördare kommer att gripas?
Har själv en tanke om att det nog kommer dröja innan det finns någon dömd.
Att vara "obekväm" har ju visat sej tidigare vara förknippat med stora problem att komma vidare i utredningar🙄.
Och Momika var obekväm- väldigt obekväm! Ffa för en viss grupp människor och även för en stor del politiker...
Så, kommer vi få hans mördare eller det blir ett nytt Palme mord?

//

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Att de släppte de misstänkta tyder väl på att det kommer bli svårt. Den här typen av mord brukar vara knepigt.
Jag har inte satt mig in i något mer än media skrivit ännu, vad säger flashback, tex om de fd gripna?

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Jag minns inte vem, kanske det var Iran.
Hans gamla hemstad al-Kufa i Irak. Någon borgmästare som ville signalera något?

Ja, hittar bara några källor så det får väl tas med den vanliga nypan salt.

asfalt svarvare

pain in the ass
Gick med
2 Mar 2012
Hoj
push montana 3c
Var väl snack om en drös med pengar och även vad som sagts var en "helig bok" i guld, finns säkert fler som skulle stötta med pluring för att få han ur vägen.
Sen, den som gjort det kanske inte samlat på sej minnessaker.....de som vet sanningen de vet....🙄

Last edited:

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Var väl snack om en drös med pengar och även vad som sagts var en "helig bok" i guld, finns säkert fler som skulle stötta med pluring för att få han ur vägen.
Sen, den som gjort det kanske inte samlat på sej minnessaker.....de som vet sanningen de vet....🙄

Ja, de 2 kilona guld skulle ju vara i form av koranen.

Nej, men mördaren ska väl vara utomordentligt dum ifall han inte ser till att ha bevis för att inkassera pengarna?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Vore kul höra vad landsförrädarna tycker i frågan men det kanske är sovmorgon i kränkt-träsk.

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Hoj
... vilken av dom?
Ska inte en man i Monicas läge ha skyddad identitet? Hemlig bostad? Hålla låg profil? .. sände han inte live på internet? Hur trodde han att det skulle sluta egentligen?

Så många frågor, universum är SÅ stort!

Rasmus verkar ha fattat galoppen. Han står väl som nästa 'projekt'?

gundj

Gubbe
Gick med
3 Sep 2019
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84, Honda 900F -81
Bara skönt att bli av med en idiot. Jag skulle kunna skjuta till en femma eller så till belöningen.
Inte för att jag gillar islam eller någon annan religion heller men det var ju uppenbart avsett att störa NATO-förhandlingen.

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Bara skönt att bli av med en idiot. Jag skulle kunna skjuta till en femma eller så till belöningen.
Inte för att jag gillar islam eller någon annan religion heller men det var ju uppenbart avsett att störa NATO-förhandlingen.

Javisst, vilka kan ha haft intresse av det tro?

Mvh

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen

Det blev billigt jämfört med om vi skulle ha tvingats ge honom personskydd resten av livet. Dessutom har mussarna förhoppningsvis 3.5 miljoner mindre att handla vapen för.

Och som grädde på moset har dom gett västvärlden en martyr och visat sina rätta färger.

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...