S-Motard drevning XR650R ??

XR650R

Ny medlem
Gick med
23 May 2003
Ort
Mölndal
Hoj
Honda XR650R 2001
Hej,

Undrar vad Ni andra XR650R åkare kör med för drevning tillsammans med motardhjulen, själv så tycker jag att min kombination (14/42) ger ett ganska dåligt acc, vill inte upp på bakhjulet med 3ans växel. för övrigt kör jag med Mikuni TM40-6, L-fart 30, H-fart 145 och nålen i mitten.
Kör mest på gatan och leker, skulle nöja mig med 140 Km/h. Förslag på passande drevning samt även bestyckningsidee'r

Mvh Patrick L
 

devetdu

- Förnekar allt...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
sthlm
Hoj
saknas och saknad
körde 15/40 förr!
det är bra om det är rakt...

vill man busa å åka bana så kör jag 15/46!

då får man upp den på 3an med ett ryck å på 4an med koppling. men jag har lite mer väss. men tror inte att det ska vara några problem för dig!

lycka till!
 

Eric

Ny medlem
Gick med
8 May 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen Just nu
hmm L-fart 30, H-fart 145 låter lite, när du har en 40TM mikuni så vet jag inte säkert men för org fuggen så brukar det rekomenderas att man har 68s och 175 /Eric
 

WaZZe

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
KTM 525exc-06 mutard och en URretta samt R1 kråssplejn
kör med 15-41.. inga probs o koppla upp den på 3:an
4:an går med ett knä på sadeln, eller om man står.
 

Monobike

Huliganus Slangus
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Aprilia RSV1000R Tuono,KTM 525EXC -04 Supermoto Urban Terror Edition (Såld), Honda XR650R SM -02 Big-gun helsystem (Såld), Honda VTR1000 Firestorm med F1 Slipons (Såld)
XR650R skrev:
Hej,

Undrar vad Ni andra XR650R åkare kör med för drevning tillsammans med motardhjulen, själv så tycker jag att min kombination (14/42) ger ett ganska dåligt acc, vill inte upp på bakhjulet med 3ans växel. för övrigt kör jag med Mikuni TM40-6, L-fart 30, H-fart 145 och nålen i mitten.
Kör mest på gatan och leker, skulle nöja mig med 140 Km/h. Förslag på passande drevning samt även bestyckningsidee'r

Mvh Patrick L


Min hoj gick ganska snålt med L-fart 32.5 samt H-fart 145.

Kör 15/41 och 3:an är inga problem. Har du 14 fram ska det nästan gå på ren gas juh..
 

TLS

Nabbedäck
Gick med
19 Mar 2003
Ort
Röfors
Hoj
390, 570, 660, 1300
Använder olika utväxlingar, ska det bara gå gata så funkar 15/40 aldeles utmärkt. Bakhjulsåka går att lösa, får upp den på 4:an med lite trix. Enda modden är Mikuni TM-40.

Körde med 14/41 förut, varvade för mycket tycker jag.
 

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Ort
Stockholm(Nacka)
Hoj
KTM 990 SMR 2010,XR400R-2004
satte på 15/45 nu när jag fick motardkittet, skit kul på småvägarna och i stan :crash , men på motorvägen så är typ 120 march hastighet, det går väl att köra 140-150. men är nog inget jag rekomenderar =),
 
Last edited:

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
DwD skrev:
satte på 15/45 nu när jag fick motardkittet, skit kul på småvägarna och i stan :crash , men på motorvägen så är typ 120 march hastighet, det går väl att köra 140-150. men är nog inget jag rekomenderar =),


Hur är den att få upp på bakslangen i 3an med 15/45??

Jag hade tänkt ha samma, men funderar lite på om jag skulle köra 14/45 i stället?? :va

Jag ahr 14/48 nu och det är kul, men suger fett om man vill åka lite fortare. Som man kanske måste om man vill hänga på sporthojarna till sommaren?

15/45 borde väll funka bra att slanga i 3an, för man byter ju "ner" sig från 18" till 17" och det borde hjälpa till ju. :)

Det är viktigt att man kan slanga i 3an... :mattias :D :hihi
 
Last edited:

Fixx

Hundförare
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Eslöv
Hoj
hoj?
jag plockade oftast upp min XR i 2:an och slänger i 3:an omgående.
 

TLS

Nabbedäck
Gick med
19 Mar 2003
Ort
Röfors
Hoj
390, 570, 660, 1300
PutteLiten skrev:
Det är viktigt att man kan slanga i 3an... :mattias :D :hihi


Som sagt, 15/40 inga problem att ta upp den på 4:an om man försöker lite. 15/45 låter som en motormördare om man åker med sporthojar tycker jag.
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Jag kan inte få upp den i 4an ens om jag jobbar hårt på det... :rolleyes:

Kopplar du upp den då eller?

Jag har även ett 41 drev liggande, men vill testa 45 drevet först.
Jag får väll helt enkelt ligga sist när vi bränner landsväg... :(
 

TLS

Nabbedäck
Gick med
19 Mar 2003
Ort
Röfors
Hoj
390, 570, 660, 1300
PutteLiten skrev:
Jag kan inte få upp den i 4an ens om jag jobbar hårt på det... :rolleyes:

Kopplar du upp den då eller?
Japp, koppling är alltid bäst, mest kontroll och snabbare upp på balanspunkten.

På fyran med 15/40 så brukade jag ställa mig med vänster knä långt bak på limpan, sen bara litet kopplingsjuck i kombination med ryck. Sen kan du välja att fortsätta åka så eller om du vill växla upp till 5:an så sätter du dig eller sätter ner vänsterfoten och fortsätter stå.
Med 14/41 funkade samma teknik även på 5:an

Prova så får du se. Det är skönt att kunna ta upp hojen i landsvägsfart.
 
Last edited:

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Jag får öva på det där med knät i tvåan/trean först... :)
Eller, kanske bara öva på att stå och wheela först...
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Blue skrev:
Det är bra! :tummenupp Då slipper jag ligga sist! :D


:whip

Du har 14/41 på din? Eller, jag kommer inte ihåg vad du sa. Det var ju förra året... :hihi


PS. börjar väll nästan bli dags att köra en liten runda där uppe snart igen.
wroom wroom... :D
 

Xo

Sitter fint
Gick med
8 Jul 2003
Ort
Norrköping
Hoj
XR650 Superjävelmotard
Putte, 32 på L-Fart är nog klent (jag köpte Monos). Inte alls samma bottendrag som på polarnas och det kan ju göra sitt till att du inte drar upp den enkelt.
 

drängen

CATCH ME IF YOU CAN
Gick med
15 Jul 2003
Ort
kristianstad
Hoj
954rr crf 450 HM
XR650R skrev:
Hej,

Undrar vad Ni andra XR650R åkare kör med för drevning tillsammans med motardhjulen, själv så tycker jag att min kombination (14/42) ger ett ganska dåligt acc, vill inte upp på bakhjulet med 3ans växel. för övrigt kör jag med Mikuni TM40-6, L-fart 30, H-fart 145 och nålen i mitten.
Kör mest på gatan och leker, skulle nöja mig med 140 Km/h. Förslag på passande drevning samt även bestyckningsidee'r

Mvh Patrick L
Gör som ja 14/53 men sen e ja ju en tokig dräng :huvet
 

Blue

Irriterande...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Båstad
Hoj
Syrrans 883 och en Nikon Deetree.
PutteLiten skrev:
:whip

Du har 14/41 på din? Eller, jag kommer inte ihåg vad du sa. Det var ju förra året... :hihi


PS. börjar väll nästan bli dags att köra en liten runda där uppe snart igen.
wroom wroom... :D

Ska man hålla reda på det?

Japp om det bara slutar snöa så är jag med på en sväng!
 
Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

Top