Träffar aldrig någon som säger sig rösta på S så jag undrar vilka grupper det kan vara? Sannolikt arbetslösa och invandrare.
![nitter.net](https://nitter.net/pic/media%2FFaigkzcXkAE0Nyb.png)
MEMIS (@MemIngenjoeren)
"FATTAR INTE HUR RÖDGRÖNA KAN LIGGA SÅ BRA TILL NÄR LANDET ÄR KAOS" *host* demografi *host*
![nitter.net](https://nitter.net/favicon-32x32.png)
Träffar aldrig någon som säger sig rösta på S så jag undrar vilka grupper det kan vara? Sannolikt arbetslösa och invandrare.
Tja, jag kan ju bara spekulera men hade M+SD+vadsomkrävsförmajoritet styrt så tror jag faktiskt att det hade kunnat bli skillnad förutsatt att de för den politik de säger sig förespråka. Men ja, jag håller med. Mitt politikerförakt är fullständigt och de visar sig vara fullkomliga grisar gång på gång, oavsett partitillhörighet (även om tillvägagångssättet kan skilja, Centern har sina pedofiler, Sossarna har sina hycklare, SD har sina nazister och MP består av rena dumhuvuden).Håller med men tror du det är någon skillnad om det hade handlat om något annat riksdsgsparti? Jag tror nog inte riktigt det, de är lika goda kålsupare hela högen och hade agerat likadant.
Retoriken funkar ju valår efter valår, samma sak.
Sen så finns det inga direkta incitament för en politiker att lösa problem, då blir de ju överflödiga. De vill hitta på och kanske tom skapa nya problem som de kan presentera för folket. Och naturlugtvis är det just "dom" som kommer att lösa problemen bara du läggger din röst på dem.
Den bilden åldrades inte så bra...Vi är precis i slutet av Socialdemokraternas fyra år vid makten med "Det största trygghetsprogrammet i modern tid"
Försök förstå hur grisigt och hemskt Sverige hade varit om någon annan suttit vid makten, utan ett så magnifikt valmanifest att agera utefter...
View attachment 475592
Prat, det har aldrig varit tryggare att begå brott än nu, (åtminstone för de utvalda grupper som står för en oproportionerligt stor andel av kriminaliteten).Vi är precis i slutet av Socialdemokraternas fyra år vid makten med "Det största trygghetsprogrammet i modern tid"
Försök förstå hur grisigt och hemskt Sverige hade varit om någon annan suttit vid makten, utan ett så magnifikt valmanifest att agera utefter...
View attachment 475592
"vårt Sverige kan bättre". Kom vi på just precis nu.Jag har så svårt att förstå varför?
Vad är det man tror ska bli bättre, efter dessa 8 år, om man röstar S?
Eller vad tror man ska bli ännu sämre om man röstar borgerligt?
SD kan ju rimligtvis inte vara det spöke det har varit?
Och nä, jag ser inte dom som röstar S som landsförädare.
Men jag skulle vilja veta varför.
Jag tror ínte de som generellt röstar på S, gråsossar, invandrare och socialt missanpassade, ställer sig de kloka frågorna som du ställer dig.Jag har så svårt att förstå varför?
Gustav Kasselstrand och hans sidekick kanske satte fingret på det, jag vet inte.Jag har så svårt att förstå varför?
En del av dem tror jag är "man har alltid gjort så"-röstare. Det går i släkten. Föräldrarna var sossar, deras föräldrar far sossar, såklart att det rödindoktrinerade lilla barnet följer i dessa anrika fotspår. De röstar med hjärtat istället för huvudet, för de är stolta över att vara sossar...Jag har så svårt att förstå varför?
Man skall heller inte glömma bort hur många som är, eller varit, engagerade i facket eller andra socialdemokratiska folkrörelser. Gått i förstamajtåg, byggt en stor del av sitt sociala umgänge med likasinnade m.m. Människor som byggt en så stark identitet kring att vara socialdemokrater, haft känslan av att ha byggt en framgångsrik folkrörelse tillsammans med andra under tiden Sveriges utveckling var betydligt mer positiv än idag osv. Sånt ändrar man inte så lätt, om det ens är möjligt.En del av dem tror jag är "man har alltid gjort så"-röstare. Det går i släkten. Föräldrarna var sossar, deras föräldrar far sossar, såklart att det rödindoktrinerade lilla barnet följer i dessa anrika fotspår. De röstar med hjärtat istället för huvudet, för de är stolta över att vara sossar...
En annan förklaring tror jag är tämligen enkel: Definitionen av dårskap är att upprepade gånger göra samma sak och förvänta sig ett annorlunda resultat. De åtta senaste åren av S blev inte så bra, men de röstar S igen. Det kanske blir bra denna gången...Så ja, den enklaste förklaringen är väl helt enkelt att de är dårar.
Det kanske inte rör sig om förräderi från vissa, en del förstår bara inte bättre. De kanske inte menar något ont eller förråder sitt land med flit, men skit blir det av det oavsett.
Sen är det ju givetvis så att de som faktiskt vinner på S politik, dvs gängmedlemmar, bidragsparasiter, pensionsfifflare, mördare och våldtäktsmän som slipper straff och som istället får saftiga skadestånd när de begår hemska brott och så vidare, röstar på S. Varför skulle de inte? Om S hade fört någon slags intelligent politik som hade gynnat mig hade jag kanske också kunnat tänka mig att rösta på S. Men nu är det ju tyvärr så att den politik S för snarare får mig att kunna tänka mig att rösta på vad som helst, precis vad fan som helst, förutom S, för det kan inte gärna bli värre. Om så djävulen själv kom och erbjöd sig att städa upp i det här satans landet i utbyte mot min odödliga själ så skulle jag acceptera, för jag tvivlar på att den tillvaron skulle bli sämre än den som en framtid med S vid makten har att erbjuda.
Du har såklart rätt i det, fast jag räknar per automatik in dessa i kategori ett då det är i princip samma grej. Även om man kanske inte fått socialdemokratin med modersmjölken så har man fått den inpräntad i sig under sin uppväxt, av vänner, kollegor och bekanta etc. Det blir, som du säger, en stor del av deras identitet, för dem är det något heligt och närmast religiöst att vara sosse. Och då röstar de på S alldeles oavsett politiken, för de kan inte tänka sig att rösta på något annat.Man skall heller inte glömma bort hur många som är, eller varit, engagerade i facket eller andra socialdemokratiska folkrörelser. Gått i förstamajtåg, byggt en stor del av sitt sociala umgänge med likasinnade m.m. Människor som byggt en så stark identitet kring att vara socialdemokrater, haft känslan av att ha byggt en framgångsrik folkrörelse tillsammans med andra under tiden Sveriges utveckling var betydligt mer positiv än idag osv. Sånt ändrar man inte så lätt, om det ens är möjligt.
Människor som blivit sossar på senare år, förutom de som är beroende av S-styre för sin försörjning, har jag dock betydligt svårare att förstå.
Jag har med åren kommit att uppskatta mina föräldrars sätt att hantera röstande. De sa aldrig vad de röstade på till mig och mina syskon förrän vi alla hade röstat vår första gång. Vi förväntades helt enkelt fatta vårt eget beslut på den punkten.Du har såklart rätt i det, fast jag räknar per automatik in dessa i kategori ett då det är i princip samma grej. Även om man kanske inte fått socialdemokratin med modersmjölken så har man fått den inpräntad i sig under sin uppväxt, av vänner, kollegor och bekanta etc. Det blir, som du säger, en stor del av deras identitet, för dem är det något heligt och närmast religiöst att vara sosse. Och då röstar de på S alldeles oavsett politiken, för de kan inte tänka sig att rösta på något annat.
Jag har med åren kommit att uppskatta mina föräldrars sätt att hantera röstande. De sa aldrig vad de röstade på till mig och mina syskon förrän vi alla hade röstat vår första gång. Vi förväntades helt enkelt fatta vårt eget beslut på den punkten.
Men de blev lättade när vi inte röstade på S.
Det är som tur är inte bara indoktrinerande att utsättas för en överdriven mängd sosserier. Mina föräldrar är gråsossar av den gamla skolan, de var båda gamla SSUare och merparten av deras umgängeskrest kom ifrån den tiden. När jag var yngre så brukade det "gamla gänget" träffas ett antal gånger om året, och då jag och mina syskon var små så var vi såklart ofta med. Det var midsommarfirande, julpysslade, födelsedagskalas och så vidare, med mycket politiska diskussioner (ryggdunkande i klubben för inbördes beundran) och internationalen på karaokemaskin (obs, inte ett skämt)... Men mina föräldrar skötte det ändå bra på så sätt att de aldrig försökte tvinga på oss sin livsstil med mer än att vi då och då utsattes för den, det var aldrig så att de krävde att vi skulle engagera oss i något speciellt eller rösta på något speciellt även om det var extremt uppenbart vad de själva röstade på. Och i mitt fall så har det nog snarare haft avskräckande effekt att växa upp ibland sossar. Jag har sett alltför mycket av deras hyckleri, lyssnat på alldeles för många av deras lögner och upplevt deras självgodhet på nära håll. Inte en chans att jag blir röd när jag sett vad det faktiskt innebär.Jag har med åren kommit att uppskatta mina föräldrars sätt att hantera röstande. De sa aldrig vad de röstade på till mig och mina syskon förrän vi alla hade röstat vår första gång. Vi förväntades helt enkelt fatta vårt eget beslut på den punkten.
Men de blev lättade när vi inte röstade på S.
Påverka eller påverkas. Har funderat mycket på den frågan gällande min son. Jag har landat i att om inte jag uppfostrar honom enligt mina värdering och normer så kommer han ta intrycken från någon/några andra endast. Jag tror mixen mellan föräldrarnas värderingar och utomstående influenser är bättre än bara de utomstående. Det finns eventuellt en inbillad frihets-/godhetstanke bakom att låta barnen ”bestämma själva” men i praktiken har man lämnat över värderingsansvaret till första bästa kommunistlärare/något annat i grundskolan. Eller till kompisarna som är skinheads eller någon annan.Nu skäms jag lite för hur jag åt min dotter förklarar skillnaden mellan de olika partierna.
Delvis tar jag väl i lite extra hårt just för att jag vet vilken indoktrinering dom små liven får från skolan och public service.
Som här om dagen när hon frågade varför jag inte gillade socialdemokraterna så förklarade jag att dom ville ge pengar till folk som inte arbetar. Hon förstod först inte problemet förrän vi kom in på vart pengarna kommer ifrån.
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
![]() |
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
![]() |
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
![]() |
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
![]() |
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
![]() |
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |