En del av dem tror jag är "man har alltid gjort så"-röstare. Det går i släkten. Föräldrarna var sossar, deras föräldrar far sossar, såklart att det rödindoktrinerade lilla barnet följer i dessa anrika fotspår. De röstar med hjärtat istället för huvudet, för de är stolta över att vara sossar...
En annan förklaring tror jag är tämligen enkel: Definitionen av dårskap är att upprepade gånger göra samma sak och förvänta sig ett annorlunda resultat. De åtta senaste åren av S blev inte så bra, men de röstar S igen. Det kanske blir bra denna gången...
Så ja, den enklaste förklaringen är väl helt enkelt att de är dårar.
Det kanske inte rör sig om förräderi från vissa, en del förstår bara inte bättre. De kanske inte menar något ont eller förråder sitt land med flit, men skit blir det av det oavsett.
Sen är det ju givetvis så att de som faktiskt vinner på S politik, dvs gängmedlemmar, bidragsparasiter, pensionsfifflare, mördare och våldtäktsmän som slipper straff och som istället får saftiga skadestånd när de begår hemska brott och så vidare, röstar på S. Varför skulle de inte? Om S hade fört någon slags intelligent politik som hade gynnat mig hade jag kanske också kunnat tänka mig att rösta på S. Men nu är det ju tyvärr så att den politik S för snarare får mig att kunna tänka mig att rösta på vad som helst, precis vad fan som helst, förutom S, för det kan inte gärna bli värre. Om så djävulen själv kom och erbjöd sig att städa upp i det här satans landet i utbyte mot min odödliga själ så skulle jag acceptera, för jag tvivlar på att den tillvaron skulle bli sämre än den som en framtid med S vid makten har att erbjuda.