Margot Wallström...
Hon är inte välkommen till Israel, vilket inte är helt förvånande då (S)(V)a(MP)-regeringen bestämde sig för att Svenska regeringen skulle göra en 180-graders vändning i frågan om Palestina på en snabb kafferast i höstas, typ.
Låt gå, jag personligen har inte så mycket varken för eller emot det hela, men vad som gjorde mig förbannad idag var att få läsa och höra om Wallström's/Svenska UD's riktigt mesiga förklaringen och uppenbara LÖGN till svenska folket om att hennes resa till Israel blir inställt p.g.a. kalenderskäl - när det är uppenbart att hon inte är välkommen dit p.g.a. ovanstående skäl.
Och vad fan menas med kalenderskäl?
Hon kunde lika väl sagt "Min resa blir inställd på grund av anledningar" och sedan snabbt försöka byta ämne...
Kalenderskäl utan att förklara det vidare förklarar ju inte ett piss.
Så jäkla trött och irriterad på alla politiker som tror hela svenska folket är idioter och ständigt myglar, ljuger och spelar fulspel, och det värsta är väl att dom nästan har rätt (gällande det vanliga folket) och att ingen vanlig svensson har tid, energi eller råd att orka bry sig, så politikernas fulspel kan fortsätta utan några negativa konsekvenser. I värsta fall får man sparken med bibehållen lön i 100.000 kronors-klassen i ett år, troligen en "liten" fallskärm också...