fetsladd
Ny medlem
Tjena !
Vill bara klargöra varför jag inte tycker S1 ska köra mot S2 !
På stora banor som LMS & Knutstorp är effektskillnaden mellan S1 & S2 helt avgörande och inte på något sätt rättvist och jämna race som några vill vidhålla.
Jag har själv kört S2 -06 med en motorsvag hoj, och kan säga att jag var snabbast på dom krokiga partierna och kunde köra om kanske 1 per varv där,
men så fort det gick över 100blås, så blev jag omåkt av 2 som i ett möte på rakorna.
Det jag vill säga är att "Fart-rytmen" i klasserna är så olika och inte alls jämn och bra för att köra tillsammans.
Ta Eifre´m som exempel på knutstorp,
Hur kan man ha snabbast varvtid i båda finalerna men bara komma 4a & 5a? orsaken va att han blev tvungen att köra med helt standardmotor med ca:10hk mindre än dom 3,4a framför, och blev efter 10-15m i slutet på långrakorna, körde ikapp i kurvorna och när han var ikapp för omkörning så var det dax för fullgasrakor.
Det är ingen bortförklaring, men en förklaring om vad effekten betyder på snabba banor.
Alltså ett moment 22 som inte är bra att blanda ihop.
Nu bjöd alla förare på förstklassig Racing och det var minst 5 olika hårda fajter i varje heat, det var som om dom slogs om 1a platsen på 5 olika platser i varje heat.
8500pers. i publiken jublade och STCC+Knutstorps arrangörerna var mycket positiva och nöjda med oss.
Vi jobbar nu vidare för fler STCC-Race.
Stort tack till alla förare för RÄTT inställning och proffsigt aggerande.
Crille
Vill bara klargöra varför jag inte tycker S1 ska köra mot S2 !
På stora banor som LMS & Knutstorp är effektskillnaden mellan S1 & S2 helt avgörande och inte på något sätt rättvist och jämna race som några vill vidhålla.
Jag har själv kört S2 -06 med en motorsvag hoj, och kan säga att jag var snabbast på dom krokiga partierna och kunde köra om kanske 1 per varv där,
men så fort det gick över 100blås, så blev jag omåkt av 2 som i ett möte på rakorna.
Det jag vill säga är att "Fart-rytmen" i klasserna är så olika och inte alls jämn och bra för att köra tillsammans.
Ta Eifre´m som exempel på knutstorp,
Hur kan man ha snabbast varvtid i båda finalerna men bara komma 4a & 5a? orsaken va att han blev tvungen att köra med helt standardmotor med ca:10hk mindre än dom 3,4a framför, och blev efter 10-15m i slutet på långrakorna, körde ikapp i kurvorna och när han var ikapp för omkörning så var det dax för fullgasrakor.
Det är ingen bortförklaring, men en förklaring om vad effekten betyder på snabba banor.
Alltså ett moment 22 som inte är bra att blanda ihop.
Nu bjöd alla förare på förstklassig Racing och det var minst 5 olika hårda fajter i varje heat, det var som om dom slogs om 1a platsen på 5 olika platser i varje heat.
8500pers. i publiken jublade och STCC+Knutstorps arrangörerna var mycket positiva och nöjda med oss.
Vi jobbar nu vidare för fler STCC-Race.
Stort tack till alla förare för RÄTT inställning och proffsigt aggerande.
Crille
Last edited: