j_miller
Sporthojsnörd
Haha start kablar ?10-15min , du måste ju ha ett bra jävla batteri åndå ?
Haha start kablar ?10-15min , du måste ju ha ett bra jävla batteri åndå ?
Njae, de har en mapp som används när värdena blir extrema - min Daytona 675 hade ingen direkt ”limp mode” men en väldigt konservativ mapp som användes i de lägena - felkod eller ej.Jag trodde limp mode bara gick in i samband med en felkod?
Jag skulle testa att kolla gnistan när hojen är kall.
Njae, de har en mapp som används när värdena blir extrema - min Daytona 675 hade ingen direkt ”limp mode” men en väldigt konservativ mapp som användes i de lägena - felkod eller ej.
Ja all hjälp man kan få är välkommet för jag är helt lost ?Jag bor också i Edet och vill vara med att meka ?
@4Life Om du kan komma förbi samtidigt som mig kanske vi kan försöka lösa felsökningen ihop. Jag har en del utrustning för felsökning, verkstadsmanual och nästan samma hoj, men är ingen motorexpert.Ja all hjälp man kan få är välkommet för jag är helt lost ?
Eller hur, jag är grymt tacksam för all denna hjälp, för i nöd kan man minst sagt säga att jag är ?Vilken mysig tråd att läsa på morgonkvisten. j_millerber om hjälp och CFr samt 4Life sluter upp för att hjälpa j_miller i nöd! Det gjorde mig glad
Jag är ingen expert tyvärr, jag var vara sällskapssjuk ? Dock fick jag mina egna problem, sprillans ny Volvo och dragkroken lägger av... Tack Bilia som kan hjälpa mig om 3 veckor ? Jagar vidare... Någon som vet vem som kan ladda om mjukvaran idag?@4Life Om du kan komma förbi samtidigt som mig kanske vi kan försöka lösa felsökningen ihop. Jag har en del utrustning för felsökning, verkstadsmanual och nästan samma hoj, men är ingen motorexpert.
Aj då har du kollat med stendhals om dom kan hjälpa dig ?Jag är ingen expert tyvärr, jag var vara sällskapssjuk ? Dock fick jag mina egna problem, sprillans ny Volvo och dragkroken lägger av... Tack Bilia som kan hjälpa mig om 3 veckor ? Jagar vidare... Någon som vet vem som kan ladda om mjukvaran idag?
De är min nästa to go. Ska koppla tillbaka batteriet om 10 minuter och se om det hjälper först, sen rullar jag dit.Aj då har du kollat med stendhals om dom kan hjälpa dig ?
Precis, 49 grader efter några startförsök och trots att motorn kändes sval på utsidan, sedan när vi väl fick igång hojen steg tempen.Öppnar för fler förslag, fick hjälp av CFr att felsöka i flera timmar så gott vi kunde och hann, bytte även kammaxelgivare och luftburksgivare utan resultat.
@CFr Om jag inte minns fel så stod olje tempen i 49c efter att ha provat starta nån gång bara dock så verka sensorn funka när den va igång så är nog inte den.
Stod även camshaft emergency mode men förstod inte om den va i det eller om de va något som fanns i appen bara. Bomba med tips och trix pls
The problem you're experiencing with your BMW S1000RR can be attributed to various potential causes. It's beneficial that you've started troubleshooting by checking the sensors since these provide crucial data to the ECU for optimum engine performance. Now let's consider other potential causes:
Since your bike runs fine when it's warm, this hints at a potential issue with a sensor (even if no fault codes are being produced) or the fuel system. You may want to have a professional mechanic inspect these systems thoroughly, especially if you've tried the above steps without any success.
- Battery: Check the condition of the battery, as a weak battery might not provide enough power to turn the starter motor and run the ignition system at the same time, especially when the engine is cold.
- Spark Plugs: This can be a common cause of cold-starting problems. If the spark plugs are old or fouled, they may struggle to create a spark when the engine is cold. A gap that is out of specification, or buildup on the plugs can also affect performance.
- Fuel System: If the fuel pump, fuel filter, fuel injectors, or pressure regulator are not functioning properly, it could also cause problems with cold starts. Also, the condition of the fuel in your bike is essential. If the fuel is old or contaminated, it may cause starting problems.
- Engine Coolant Temperature Sensor (ECT): This sensor helps the ECU determine the fuel mixture needed based on the engine's temperature. If the ECT is malfunctioning, the ECU might provide a lean mixture that could cause hard starts when the engine is cold.
- Compression: If there are compression issues, such as with the piston rings, valves, or cylinder head, then the engine may struggle to start when cold. You may need a compression test to diagnose this.
- Idle Air Control System: If the idle air control system is not functioning properly, it could cause hard starting. This system allows the engine to idle smoothly by controlling the amount of air that gets into the engine.
Mitt första batteri vek ner sig en dag i januari. Då hade det funkat klockrent i flera år oavsett utetemperatur. Startmotorn snurrade på precis som vanligt.Haha start kablar ?
Batteriet ska va nytt, *enligt förra ägaren* plus noll ställer sig aldrig eller något sånt.Mitt första batteri vek ner sig en dag i januari. Då hade det funkat klockrent i flera år oavsett utetemperatur. Startmotorn snurrade på precis som vanligt.
Laddade batteriet, samma igen. Full sprutt på startmotorn men den tände bara till någon enstaka gång. Laddade batteriet igen och rullade ner hojen i tvätthallen. Efter tvätt och rumstemperatur startade den motvilligt efter några försök.
Ett tecken på att batteriet inte räcker till var, trots avstängt lyse, att klockan nollställs till 01:00 och att trippmätarna nollställs.
Nytt batteri med rätt mått men färre cca och den startade direkt varje gång efter det. Lyset alltid på, ingen nollställning av klocka eller tripp.
TDM med insprutning. Krämen räcker till startmotor och soppa men inte till tändning.
Ett nytt batteri kan kanske vara en bra idé. Iofs beroende på vad startkablarna var kopplade till.
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |