S1000rr

Marvin

Newbie
Gick med
14 Sep 2007
Hoj
Monster 696
Såg för jäkla fet ut! Najs med 193 hästar också. uiiila direCt! :kär

Kantian

Trefaldig världsmästare
Gick med
23 Sep 2008
Hoj
fyfan
Jag blir tokig på tjommen med kameran. Hur svårt skall det vara att ta fyra steg bakåt och få med HELA hojen?

Ingen tvekan om att bumsen är fin. Men köper man verkligen den istället för en 1198 eller RSV4? Tveksamt..

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Den är iaf inte Italiensk...då är halva slaget vunnet i mina ögon.

Nä, den där är bara groteskt skitful, sorry.

Ställ en 1198 bredvid den. ;)

Det må vara nedlusat med lull-lull, men det börjar det vara på betydligt stiligare hojar med...att medvetet rita en sporthoj så grotesk, lär vara en redig tavla, det är ju bara grundlurade bmw-åkare som kan gå igång på det där (vad var det Hegerfors sade om någon rysk hockeyspelare..."med ett ansikte bara hans mamma kan älska"?).

:hihi

/J

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
:rofl - klart lättretliga di där grundlurade bmw-åkarna. :rofl

Men vad är egentligen syftet med att rita den klart mest groteska litersportisen, är det att försöka skilja sig från mängden och göra vad man kan, mallen är ju ändå rätt begränsad för vad man kan göra?

På deras offroadhinkar så fungerar deras ibland knepiga design, men på gathojarna blir det bara fel...

Ducce vet hur man vränger ihop en båge, konstigare än så är det inte, frågor på det? :fakta :FU

/J

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Hoj
Klotad 09, förhoppningsvis åter 2012..
martyfeldman.jpg

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6
Killarna med kameran skulle behöva lära sig lite kritiskt tänkande!

193hp(på veven m.a.o)...det vill jag se oberoende tester på!

Tror den är riktigt ball då funktion alltid går före form och marchesini, brembo är ju inte kattskit!

Jag stör mig inte på fronten utan det är bakljuset som ser att höra hemma på en epa på OK-plattan i Rättvik...

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Ingen tvekan om att bumsen är fin. Men köper man verkligen den istället för en 1198 eller RSV4? Tveksamt..

Yup.

Har aldrig haft någon lust att äga en Ducati, och även om RSV4:an är jeeeffligt fin är den i klart minsta laget för mig (186 cm). Får köpa en till tjejen ist. :D

Kantian

Trefaldig världsmästare
Gick med
23 Sep 2008
Hoj
fyfan
Killarna med kameran skulle behöva lära sig lite kritiskt tänkande!

193hp(på veven m.a.o)...det vill jag se oberoende tester på!

Tror den är riktigt ball då funktion alltid går före form och marchesini, brembo är ju inte kattskit!

Jag stör mig inte på fronten utan det är bakljuset som ser att höra hemma på en epa på OK-plattan i Rättvik...
Lite sotis för att din plastraket bara har 160+ hästar i hermetiska labb och med användandet av nanoteknologi? :banana

Om det är något de europeiska tillverkarna inte är intresserade av så är det väl att frisera siffror. Till skillnad från jappsen då.

Yup.

Har aldrig haft någon lust att äga en Ducati, och även om RSV4:an är jeeeffligt fin är den i klart minsta laget för mig (186 cm). Får köpa en till tjejen ist. :D
Schitsamma! Jag skulle pressa ned mina 183cm och liiiiida. :Bugar

Last edited:

Benny C

Stadig men lite på sladd
Gick med
9 May 2008
Hoj
2 st Kawasaki ZX-10R. 1 -08 och en -04 Racer limegrön och svart (blivit stulen). OBS hittelön, PM'a tips!
193hp(på veven m.a.o)...det vill jag se oberoende tester på!...

Trycksatt så går det säkert =)

Gillar hojen och hade jag köpt en hade racekåpor kommit på omgående så lampor är inget bekymmer. Tycker nog dom har lyckats helt ok frågan är bara om den kommer med barnsjukdommar. Jag hade nog inte köpt första årsmodellen men nästa år...eller nästa generation ja då kan jag definitivt tänka mig att byta min Kawa mot en BMW.

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6
Lite sotis för att din plastraket bara har 160+ hästar i hermetiska labb och med användandet av nanoteknologi? :banana

Om det är något de europeiska tillverkarna inte är intresserade av så är det väl att frisera siffror. Till skillnad från jappsen då.

Nej inte avis alls faktiskt då 160 eller 190hp inte spelar roll så länge det är skit bakom styret! Jag köper den hoj jag vill ha och som ger mig mkt "pang för pengarna"!

Exakt vad vet du om att dom inte friserar siffror?
Detta vill jag ha bevis på!

Vet att honda tidigare har bytt ut en hoj som visade sig ha mkt mindre hästar än vad de sagt så hur stämmer det med friserade siffror?

Edit:
Bempas: Finns det bänkar som kan "blåsa" tillräckligt för att mäta med trycksatt burk eller är det bara teoretiskt beräknat(gäller självfallet alla tillverkare)?

Last edited:

Kantian

Trefaldig världsmästare
Gick med
23 Sep 2008
Hoj
fyfan
Nej inte avis alls faktiskt då 160 eller 190hp inte spelar roll så länge det är skit bakom styret! Jag köper den hoj jag vill ha och som ger mig mkt "pang för pengarna"!

Exakt vad vet du om att dom inte friserar siffror?
Detta vill jag ha bevis på!

Vet att honda tidigare har bytt ut en hoj som visade sig ha mkt mindre hästar än vad de sagt så hur stämmer det med friserade siffror?

Edit:
Bempas: Finns det bänkar som kan "blåsa" tillräckligt för att mäta med trycksatt burk eller är det bara teoretiskt beräknat(gäller självfallet alla tillverkare)?
Jag tycker att det visar sig i tester efter tester att jappsen uppvisar mycket större variationer/avvikelser i bänkarna gentemot mot vad som står i faktabladen än sina europeiska konkurrenter.

Got Torque?

Demonteringsgeni
Gick med
30 Sep 2007
Hoj
CBR954RR
Nä, den där är bara groteskt skitful, sorry.

Ställ en 1198 bredvid den. ;)

Det må vara nedlusat med lull-lull, men det börjar det vara på betydligt stiligare hojar med...att medvetet rita en sporthoj så grotesk, lär vara en redig tavla, det är ju bara grundlurade bmw-åkare som kan gå igång på det där (vad var det Hegerfors sade om någon rysk hockeyspelare..."med ett ansikte bara hans mamma kan älska"?).

:hihi

/J

Det första du kommer märka när du jämfö dem att du inte drar knogarna i kåpan på BMW'n vid styrutslag:tungan

Skämt åsido så tycker jag 1198 är en helt sagolikt snygg hoj. Personligen gillar jag BMW's design också, till skillnad från deras bilar, och tror stenhårt på att den kommer växa fram med tiden.
Hur många nya bilar/hojar har det inte kommit ut på marknaden som gemene man tyckt var asfula som sedan har blivit milstolpar/kultförklarade eller visat sig vara helt i rätt tid för en ny epok.
-Hayabusan måste ju vara ett solklart exempel.

Jag köper mig gärna en S1000RR om ekonomin tillåter:yoparty
Extra intressant skall bli att läsa om bänkningarna senare då jag hittills inte sett en enda test av en Beemer där dem inte lyckats överträffa deras effekt på pappret med god marginal. Även om det inte har så stor betydelse för en annan som inte kan utnyttja den så är det ändå en potentiell milstolpe att plantera i backen där med.

Den assymetriska formen som hojen har är ju framtagen för att fylla funktion, bara en sådan sak får den att gå hem hos mig. Att den har något bisasrrt asrått över sig spär bara på känslan av att vilja ha en.

Jahapp....hur skall man kunna knåpa ihop 200papp på ett halvår då tro?
För det är väl gissningsvid det den kommer kosta med alla gizmos ombord?
Konkurrensen är hård om köparna nu, och Europeiska märken ligger i startgroparna för att ta över nu när Japsarna har det extra tufft pga valutan.
Japaner i all ära, men det är inte helt fel om hojfloran börjar berikas med fler Ducati, Moto Morini, BMW, Bimota, Aprilia, Triumph, Moto Guzzi med flera.
KTM har vi redan så det svämmar över....

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Ja, jag räknar iaf med 200 bananer om man vill ha ABS och Akrasystemet som, vad jag förstått, kan fås direkt från fabrik.

Ytterligare en video med lite info.

[YOUTUBE-ID]oj2wPomF7X8[/YOUTUBE-ID]

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag