hållundan
Emozione!
Har lagt en tråd på STCS, men eftersom SH är något snabbare och besitter en mångsidig kompetens tänkte jag även fråga här. Ovidkommande information/gliringar och skräp som "Saab är röfv, vad tror du?", "Du har Saab, skyll dig själv", etc. etc. undanbedes vänligen.
Fickparkerade i uppförsbacke igår och fick ett "kärringstopp". Efter detta går bilen ej att starta. Efter lite efterforskning verkar det onekligen vara vevaxelgivaren som gett upp. Har beställt en ny sådan, vilken kommer att bytas inom kort.
När jag dock söker lite mer får jag upp troliga felorsaker och folk pratar om VSS, samt återställning av detta? Vad menas? Läste något om "5 tryck på larmdosan med tändningen påslagen..."?
Såg som hastigast, "Service Stöldlarm" eller något liknande i SID vid några av försöken att återuppliva det gamla skrotet. Således, finns det något sätt man kan kontrollera huruvida VSS har lagt ner, eller låst sig?
Vid startförsök går startmotor dock utan några som helst tendenser på att bilen ska tända - troligen ingen soppa till spridarna.
Som nämnts i topic, Saab 9-3 2,0t 185hp 1998.
Fickparkerade i uppförsbacke igår och fick ett "kärringstopp". Efter detta går bilen ej att starta. Efter lite efterforskning verkar det onekligen vara vevaxelgivaren som gett upp. Har beställt en ny sådan, vilken kommer att bytas inom kort.
När jag dock söker lite mer får jag upp troliga felorsaker och folk pratar om VSS, samt återställning av detta? Vad menas? Läste något om "5 tryck på larmdosan med tändningen påslagen..."?
Såg som hastigast, "Service Stöldlarm" eller något liknande i SID vid några av försöken att återuppliva det gamla skrotet. Således, finns det något sätt man kan kontrollera huruvida VSS har lagt ner, eller låst sig?
Vid startförsök går startmotor dock utan några som helst tendenser på att bilen ska tända - troligen ingen soppa till spridarna.
Som nämnts i topic, Saab 9-3 2,0t 185hp 1998.