Saab 9-3 Sport Sedan..bara skräp eller?

jocke.w

full gas spar tid
Gick med
20 Oct 2005
Hoj
Nån blå sak....
Kör 9-3 som c-bil o e helnöjd. Men som en del säger kan man inte jämföra den med 9-5:an.
Hämtar btw vår nya 9-3:a på måndag :)

Kuritas

Mansplaining MC
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
Kawasaki VN1600 2003
OJ!! någon säger ngt positivt..haha!
Stod & blängde länge på karossen idag & jag måste säga att det är nog den snyggaste sedanen jag sett....speciellt med spoilerpaketet & 17" fälgarna, slår både 3 serien & A4:an på fingarna....:yoparty
Tyvärr verkar som att en del exemplar har många problem...så det är väl lite lotteri.

Det är inte så tufft att tycka att SAAB är bra. Men bryr du dig inte om vad de tuffa killarna tycker tror jag säkert att du blir jättenöjd. Vill man i möjligaste mån ha en hållbar bil är det japanskt som gäller ändå, inte tyskt.

MD

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
blandat
Det är inte så tufft att tycka att SAAB är bra. Men bryr du dig inte om vad de tuffa killarna tycker tror jag säkert att du blir jättenöjd. Vill man i möjligaste mån ha en hållbar bil är det japanskt som gäller ändå, inte tyskt.

Jag tycker saab är en bra bil, tycker inte den strular mer än andra bilmärken..
Men frågar man om nackdelarna så får man oftast bara höra dom..

Håller med dig, vill man ha nåt som håller så är det japanskt som verkar klara sig bäst..

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
jag har en sådan där 2004 2,0t som jag kört i fyra år. Hade rätt mycket strul i början som gick på garantin. I övrigt är jag varken nöjd eller missnöjd, den fyller sin funktion. Typiskt "svensk" bil som är lagom på allt. Det som är störande är vägljudet vid motorvägskörning, kolla det noggrant så du är medveten om vad du får.

SportGuzzi

livsnjutare
Gick med
5 Apr 2006
Hoj
Moto Guzzi V11 Sport
Jag hade min 1,8 t -05 i 10000 mil och utöver service så var det bara byte av vindrutetorkare som gjordes.

Helt felfri bil som var hyfsat körglad, bekväm och snygg......jag rekommenderar den gärna.

BTW har nu en 9-5 -07 som har gått 9000 och det enda jag gjort här är byte av ett hjullager.

mao 19000 mil med enbart byte av en vindrutetorkare och ett hjullager.....tror inte att varken tyskar eller japaner slår det?:tummenupp

mr_rockster

www.jsfoto.com
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke och Nikon
Jag har kört alldeles för många mil i Saab för att rekommendera dig att köpa en...

Det är ju inte för inte som de är snorbilliga att köpa på blocket, ingen vill ha de...

Mindtwist

Inte så ny...
Gick med
10 Dec 2007
Hoj
Buell XB9R Firebolt -03
Jag valde cadillac BLS framför saab 9-3 för att den kändes skönare och tystare när jag provkörde dom... Det är samma motorer och bottenplatta och flera detaljer är lika... Byggda på samma fabrik i trollhättan.

Gjorde samma sak, det skiljer ca: 30 kg isolering mot 93 om jag inte kommer ihåg fel. Jag är nöjd med min iaf.
Till TS:
Jag TROR det finns fabriksnya osålda BLS -07 för 159.900 hos Svenska bil i Akalla kvar än. Åtminstone såg jag affischen kvar där för 3 veckor sen, det är mycket bil för dom pengarna tycker jag.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024