sabotage av gatunätet

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Har Gatukontoret fått riksfetsläpp i skallen ? Jag körde in via Svartbäcksgatan i morse, för första gången på väldigt länge och höll på att få spader över vad jag såg. Den fina tvåfiliga gatan är totalförstörd med sick-sackande filer i olika bredd och med höga kantstenar! Kul med motard kanske att brassa förbi bilarna, men all annan trafik halveras ju vad gäller genomfartshastighet och flöde. :kocko Närapå omöjligt att genomföra omkörning och hur det har planerat snöröjning i vinter, kan man undra över. Hur fan har de tänkt ?

Norbyvägen ser också ut att vara utsatt för liknande ingrepp... Där var det avspärrat och de grävde upp trottoarer och en bit ut i gatan. :mad:

Hasse L

Hasse L
Gick med
4 Aug 2003
Hoj
Honda CBR 900rr -97 & Snöskoter Arctic cat EL Tigre & Skidoo Mach 1, Peugot EU moppe
TomK skrev:
Har Gatukontoret fått riksfetsläpp i skallen ? Jag körde in via Svartbäcksgatan i morse, för första gången på väldigt länge och höll på att få spader över vad jag såg. Den fina tvåfiliga gatan är totalförstörd med sick-sackande filer i olika bredd och med höga kantstenar! Kul med motard kanske att brassa förbi bilarna, men all annan trafik halveras ju vad gäller genomfartshastighet och flöde. :kocko Närapå omöjligt att genomföra omkörning och hur det har planerat snöröjning i vinter, kan man undra över. Hur fan har de tänkt ?

Norbyvägen ser också ut att vara utsatt för liknande ingrepp... Där var det avspärrat och de grävde upp trottoarer och en bit ut i gatan. :mad:
Luthagsleden är likadan med trottoarer som går ut i körbanan rätt vad det är
det är nog många som kör sönder däck och framvagnar på bilarna.

Gabor

Guest
Gissa vilka som sitter..

och bestämmer om alla dessa sjuka varianter på trafikplanering.???

Kolla bara hur kungsgatan blev, nu luthagens esplanad, svartbäcksgatan, norbyvägen, kungsängsleden vidare mot gottsunda.

Försöker numera att INTE ta mig genom uppsala, möjligen runt. Det mesta man behöver finns utanför centrum, å det är ju det som våra folkvalda vill att vi ska göra. INTE vistas I stan med fordon.

Ni ska se, snart kommer någon med förslaget att införa FORDONS tull, inte bara biltull. Det vore väl bra för alla cyklister. Å ligister.....

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Kungsgatan blev ju bra! Det har väl aldrig gått så fort att att ta sig genom stan på dagen som nu. Medtrafikanterna fattar ju inte att man får använda bussfilerna mellan 09.00 och 15.00.
En fil helt för sig själv är aldrig fel. :tummenupp

Gabor

Guest
JoS skrev:
Kungsgatan blev ju bra! Det har väl aldrig gått så fort att att ta sig genom stan på dagen som nu. Medtrafikanterna fattar ju inte att man får använda bussfilerna mellan 09.00 och 15.00.
En fil helt för sig själv är aldrig fel. :tummenupp

Det är sant, folk kan inte läsa och förstå skyltar. :lol :tummenupp
Men de övriga tiderna... :gnissla jösses...

Smokey__88

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2005
Hoj
Honda NS125F -88, Monkeybike -05, Minimoto 14E
en bil som pajade hjulet/framvagnen i morse på luthagsesplanaden och fick en bil i röven. de va lite dimma då

Hasse L

Hasse L
Gick med
4 Aug 2003
Hoj
Honda CBR 900rr -97 & Snöskoter Arctic cat EL Tigre & Skidoo Mach 1, Peugot EU moppe
Smokey__88 skrev:
en bil som pajade hjulet/framvagnen i morse på luthagsesplanaden och fick en bil i röven. de va lite dimma då
Det blir fint när det kommer lite snö och man inte ser kanterna.

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...