SADDAM GRIPEN!!

Espen

Medlem
Gick med
26 Oct 2003
Ort
Stavanger, Norge
Hoj
Speed Triple R -15
berggren_martin skrev:
Jaså? Nej, vi får bara hoppas att han blir utbytt innan han hinner ställa till med lika mycket mänskligt lidande som Saddam har gjort. Det är redan på god väg i mina ögon.

Om det nu är Saddam dom har tagit så är jag mycket glad å folkets vägnar. Det skulle vara en stor seger att bli kvitt honom en gång för alla. Man måste dock inse att han bara en person, det är systemfelet som måste rättas till i slutändan..

Det är redan för sent! Jag menar vad ger honom, eller hans pappa rätten att bestämma om vad som skall hända i andra länder? Men det gör han redan, han är diktaktor i världen... simple as that

Mvh
 

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Lund
Hoj
Gixxer 1117 -94
Espen skrev:
Det är redan för sent! Jag menar vad ger honom, eller hans pappa rätten att bestämma om vad som skall hända i andra länder? Men det gör han redan, han är diktaktor i världen... simple as that

Mvh
Japp, diktator är faktiskt rätta ordet. Flera episoder under irakkriget är tydliga exempel på hur han som representant för någon enstaka procent av jordens befolkning gick rakt emot världsmajoriteten. Nu är jag absolut inte ledsen för att Saddam störtats, men frågan är om det skedde på rätt sätt.

Bush's lilla oljesafari kostade astronomiska pengasummor. Hade motsvarande resurser som satsades på krig i år istället används som bistånd så hade vi varit på god väg att lösa globala problem såsom malaria, rent vatten åt alla, bromsmediciner åt 3:e världen osv.
 

Espen

Medlem
Gick med
26 Oct 2003
Ort
Stavanger, Norge
Hoj
Speed Triple R -15
berggren_martin skrev:
Japp, diktator är faktiskt rätta ordet. Flera episoder under irakkriget är tydliga exempel på hur han som representant för någon enstaka procent av jordens befolkning gick rakt emot världsmajoriteten. Nu är jag absolut inte ledsen för att Saddam störtats, men frågan är om det skedde på rätt sätt.

Bush's lilla oljesafari kostade astronomiska pengasummor. Hade motsvarande resurser som satsades på krig i år istället används som bistånd så hade vi varit på god väg att lösa globala problem såsom malaria, rent vatten åt alla, bromsmediciner åt 3:e världen osv.

Jo det kostade massor, som han dessutom vill att vi (?!?!) ska betala... nä störta bush också! Sätt honom på tjockholmen eller nått...
 

Ninja Racer

Medlem
Gick med
19 May 2003
Ort
Tranås
Hoj
Ducati 999S Husaberg 650 -02
Roligt att se vilken skillnad det är i resurser, när Anna Lindh blev mördad var vi tvungna att skicka iväg kniven till england och vänta i 3 veckor innan vi visste om det var samma dna som 24 åringens, när usa är igång går det på mindre än 12 h, konstigt......
 

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC-R
Lek med tanken att han faktiskt skulle få en opartisk rättegång i Irak. Bäva månda Rumsfeld och de andra hökarna! Satan vad roligt det hade varit!
 

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Ort
Växjö
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Jo det e väl bra att de har fångat honom, men ett liv i en jordkällare är nog värre straff än döden för Sadam... Och den enda som egentligen tjänar på hans gripande är ju Bush som har större chans att bli omvald, det är ju inte som om Saddam skulle få tillbaks makten igen bara för att han är "fri".
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Jag hoppas att de behandlar honom milt och utan blodsutgjutelse.
 

Sadam

Kan du svänga kör du för sakta.
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Skutskär
Hoj
4hjulig brio är de enda som är kvar =(
kaZmur skrev:
Jo det e väl bra att de har fångat honom, men ett liv i en jordkällare är nog värre straff än döden för Sadam... Och den enda som egentligen tjänar på hans gripande är ju Bush som har större chans att bli omvald, det är ju inte som om Saddam skulle få tillbaks makten igen bara för att han är "fri".

Ha jag har inte levt i nå jord källare :fatta!

Ja ja här sitter ni å säger att jag ska dö, banna dom swedie.........
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
t-rex skrev:
Hehe, jadu, det vettefan. Dock, vem är "de" i sammanhanget?
"Milt och utan blodsutgjutelse" är en standarddforumlering från Inkvisitionens tid. Den betydde att personen ifråga skulle brännas levande på bål. Vem som gör det i Saddams fall är skit samma :D
 

Ugluk

Spritmoralens okrönte Pochahontas
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vimmerby
Hoj
Kawa GPZ900T
Bingo skrev:
"Milt och utan blodsutgjutelse" är en standarddforumlering från Inkvisitionens tid. Den betydde att personen ifråga skulle brännas levande på bål. Vem som gör det i Saddams fall är skit samma :D
Nej. Det är just VEM som gör det som är det viktiga.
 

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC-R
Bingo skrev:
"Milt och utan blodsutgjutelse" är en standarddforumlering från Inkvisitionens tid. Den betydde att personen ifråga skulle brännas levande på bål. Vem som gör det i Saddams fall är skit samma :D


Ajdå, total historielöshet från min sida. Väntar dock med spänning på en rättegång med brotten mot mänskligheten under Iran/Irak-kriget.

Efteråt tycker jag iofs att bålbränning låter passande. Annars hade talibanerna ett rätt festligt sätt, "vältning av mur", på den stackars dödsdömde.
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Ugluk skrev:
Nej. Det är just VEM som gör det som är det viktiga.
Nej. Det är ATT de gör det som är det viktiga.
 

Ugluk

Spritmoralens okrönte Pochahontas
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vimmerby
Hoj
Kawa GPZ900T
Bingo skrev:
Nej. Det är ATT de gör det som är det viktiga.
Vad som görs och av vem kan nog ha stor betydelse för fortsatta oroligheter. Kan nog bli jobbigt om jänkarna gör honom till martyr.
Om han däremot blir dömd till att ruttna bort i en håla av sitt eget folk och några år senare dör av någon analinfektion blir han nog ett dåligt propagandaredskap.
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Ugluk skrev:
Vad som görs och av vem kan nog ha stor betydelse för fortsatta oroligheter. Kan nog bli jobbigt om jänkarna gör honom till martyr.
Om han däremot blir dömd till att ruttna bort i en håla av sitt eget folk och några år senare dör av någon analinfektion blir han nog ett dåligt propagandaredskap.
Man ska inte blanda samman politik med rättvisa. Han skall bara dö.
 

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC-R
Bingo skrev:
Man ska inte blanda samman politik med rättvisa. Han skall bara dö.

Hmmm, till och med Bush (yeah, right......) borde väl iofs ha tillräcklig tankeverksamhet för att inse att ett martyravslut på sagan Saddam inte direkt gagnar någon.


Härligt konspiratorisk som jag är blir jag dock inte förvånad om Saddam stryker med innan han hinner berätta för mycket om sina gamla bundsförvanter.
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
t-rex skrev:
Hmmm, till och med Bush (yeah, right......) borde väl iofs ha tillräcklig tankeverksamhet för att inse att ett martyravslut på sagan Saddam inte direkt gagnar någon.


Härligt konspiratorisk som jag är blir jag dock inte förvånad om Saddam stryker med innan han hinner berätta för mycket om sina gamla bundsförvanter.
Andras inblandning i något huvud- eller sidonummer är inte en förmildrande omständighet. "Det är inte bara jag som kör för fort" är ett klent argument, när man försöker rädda körkortet.
 

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC-R
Bingo skrev:
Andras inblandning i något huvud- eller sidonummer är inte en förmildrande omständighet. "Det är inte bara jag som kör för fort" är ett klent argument, när man försöker rädda körkortet.

Sant. Dock, att statuera ett exempel med Saddam och därigenom köpa på sig onödig problem för en överskådlig framtid i regionen verkar vara en dålig lösning.

Bränn honom gärna, men överlämna det till Irakierna.


Och att börja hävda Juridik från Bush sida nu hade onekligen varit rätt kul. Han har ju inte direkt lusläst internationell rätt förut, lixom. Nä, har de börjat pragmatiskt får de fan avsluta det pragmatiskt också.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top