Sadelmakare i Stockholm?

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Hoj
Såld! :(
Jag behöver få en sadel gjord av någon som är duktig.
Rekommendationer av duktiga sadelmakare i Stockholmstrakten mottages tacksamt.

I Jörgens byggtråd finns nån rekommendation, inte allt för långt tillbaka i tråden.

L H Bil & Båtinredningar AB
Västbergav. 24, 126 30 HÄGERSTEN 08-18 51 52

Fast han tar emot sadelbottnar per post, ty dalarnas custom scen är väl liten för att leva av allena.

Ok, fast jag måste diskutera sånt där på plats, titta på referensobjekt, känna på olika material, bolla designförslag osv. Dessutom är det hela min lackade kuts plus dyna som ska åka med posten. Eftersom jag har ett löst överdrag som knäpps fast på kutsen.

Så ska jag till Sybo lär jag budgetera för minst en tor bilresa när jag jämför priser.

Last edited:
Han har tyvärr avvecklat i Nacka och flyttat verksamheten hem till Dalarna(?)

Ja, då går Sybo bort. Jag har inte ens en sadelbotten till min blivande plats för spättan.
Finns det inget material som man kan skära till och använda utan att klä det? Jag tänker då på något som skulle vara hårdare än en normal sadel, svart och som inte suger åt sig någon vätska.
Sadeln på min superduke R tror jag är av något sådant material. Jag tror i alla fall att det inte är klätt...är det inte så, Henke?

Haha! Det är tur att man kan särskriva någorlunda i alla fall. :tungan

Ja, då går Sybo bort. Jag har inte ens en sadelbotten till min blivande plats för spättan.
Finns det inget material som man kan skära till och använda utan att klä det? Jag tänker då på något som skulle vara hårdare än en normal sadel, svart och som inte suger åt sig någon vätska.
Sadeln på min superduke R tror jag är av något sådant material. Jag tror i alla fall att det inte är klätt...är det inte så, Henke?

Jag vet inte hur det ser ut på din hoj. Men i customvärlden finns det ngt som kallas för sockerbit-sadel. Det är en liten extrasadel som fästs på bakskärmen med tryckknappar eller sugkoppar när man ska skjutsa med en hoj som bara har solosadel.

RoffesMotor samt Bikeline.se har sådana.

Här är ett exempel
https://www.bikeline.se/butik/default1.html?https://www.bikeline.se/butik/show_one~ID~4171.htm

Kanske skulle kunna funka för dig/er?

Last edited:
Ja, en sockerbit kanske skulle funka. :va
I så fall så behöver jag ju inte köpa en helt ny bakdel inklusive baklyse för 3 loppor, som jag sedan skall sätta min nya skjutssadel på. Och sedan byta bakdel varje gång tjejen skall åka med.
En sockerbit med sugkoppar kan jag ju sätta på min befintliga bakdel. :)
Bra förslag där Jörgen! :tummenupp

I så fall så behöver jag ju inte köpa en helt ny bakdel inklusive baklyse för 3 loppor, som jag sedan skall sätta min nya skjutssadel på. Och sedan byta bakdel varje gång tjejen skall åka med.

...och sätter man två sockerbitar på sin bakdel så skulle det se ut som om man hade fyrkantiga jätteskinkor! :banana

...harkel...sorry, jag kunde inte låta bli. :gnissla

Hoppas det löser sig till det bästa!

/J

Last edited:

Håll utkik på eBay också. Det är "rätt" vanligt med modifierade GSX-R bakdelar till SD'n där. Tror många som tävlat i SD Battle kört med dessa under 05/06/07, något måste det vara. Gick en svart-vit (08 battle-grafik) för bara nån timme sen, £29 tror jag den sluta på. Sett flera stycken de senaste månaderna.

got torque in da house:
Vallentuna Sadelmakeri.

Dom heter Sadelmakarna som att dom är makar, gifta get it??? www.sadelmakarna.se Dom är grymt duktiga och har gjort ett par jobb åt mig, resultatet är absolut världklass men då kostar det också. Johan Ström (son till till Hot Rod sadelmakarn Tore Ström) har gjort ett par jobb åt mig, bra till vettiga pengar....

DP says: Svårt att få det som man vill om man inte kan visa "hands on"....

Ok, fast jag måste diskutera sånt där på plats, titta på referensobjekt, känna på olika material, bolla designförslag osv. Dessutom är det hela min lackade kuts plus dyna som ska åka med posten. Eftersom jag har ett löst överdrag som knäpps fast på kutsen.

Så ska jag till Sybo lär jag budgetera för minst en tor bilresa när jag jämför priser.

SOm jag har fattat det, så kör Sybo lite sitt eget race och verkar göra som han själv tycker är finast. Typ lite konstnärsstuk.

Så verkar det iaf i ett reportage om honom, tror det var i MCM.

På åttiotalet gjorde han båtdynor, bla till farsans båt men sen dess har jag inte haft med han att göra.

Men som sagt, i den artikeln läggs det upp som att han typ låter sina sinnen flöda ist för att diskutera med folk:va

Nyheter
Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back