Sadelväskor till Street Triple 2013

Lazze-J

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
13, Triumph STR
Tjena

Ska köra en längre tur i europa i sommar och behöver lite mer packmöjligheter än vad min ryggsäck jag brukar använda erbjuder. Så nu är jag på jakt efter ett par sadelväskor till min Street Triple 2013 men det verkar inte vara överflödigt med information på internet om vilka som passar bra.

Skulle vilja veta om någon har ett par som de rekommenderar, de behöver inte vara modellspecika sålänge de bara sitter och fungerar bra så är jag nöjd.

Några idéer?

// Lasse

Andreas

Medlem
Gick med
12 Jan 2014
Hoj
Honda VFR1200F
Jag kikade på Bags Connection sidoväskor (panniers om du ska googla) till min Street Triple -13 inför sommarens långtur men så bytte jag hoj istället. Jag har inte sett dem monterade på just en Triumph men de fanns Yamahabrandade på en MT-09 eller nåt på mässan i Göteborg och såg bra ut. En fördel är att man kan plocka bort fästet som sitter på passagerarfotpinnarna när man inte använder väskan.

Andreas

Medlem
Gick med
12 Jan 2014
Hoj
Honda VFR1200F
Ja. Jag testade ju att plocka av och på dem på mässan och det var väldigt enkelt. Två snäpplås och sedan bara lyfta av bakåt och uppåt. Det blir förstås svårare när de är fulla med prylar, men konstruktionen verkar genomtänkt. Dessutom borde de funka med passagerare.

Jag har förresten en Bags Connection City tankväska som jag rekommenderar. Den passar lika bra på min VFR1200F som den gjorde på min gamla Street Triple R.

Lazze-J

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
13, Triumph STR
Är inte intresserad av tankväska, tycker de är lite ivägen och ger inte så mycket packmöjlighet men tack ändå.

Har tittat lite på oxford-väskorna men just nu lutar det åt bags connection blaze, ser ut att vara en smidig och ganska robust konstruktion. 2700kr totalt om man hämtar dem i butik var inte allt för blodigt iheller.

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Hoj
600+650+800+1000x2
Jag kör med Jofamas sadelväska. Den funkar klockrent och är lätt att spänna fast och ta av.

Jag har den lilla (42 liter), den räcker gott och väl till mig, eventuellt kompletterat med en mindre ryggsäck:
http://www.jofama.se/mcsm/product_details.php?id=307&s=MC

Det finns en större också (52 liter), men den upplevde jag blev lite väl stor när jag lade den på hojen:
http://www.jofama.se/mcsm/product_details.php?id=130&s=MC

Prismässigt ligger de helt rätt också. :tummenupp

(Tillägg: Jag har i och för sig ingen Street Triple, men kolla Jofamas väskor i alla fall.)

Last edited:

irish

Full gas spar tid
Gick med
21 Jul 2008
Hoj
Husqvarna FE501, Skramlaha R1
Har kört med Biltemas sadelväskor ett par år. Funkar bra sålänge du inte ska öppna sadeln med fullpackade väskor. Monterar tillbaka fotpinnarna när jag ska på tur, så vilar väskorna mot dem.
Då blir det en lagom platå att lägga tält/liggunderlag/campingstol och Biltemas vattentäta packrulle. Lite bökigt att komma åt allt men är man snål så..

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
tankväska är bra att förvara lite mer värdefulla saker i. Smidigt att ta med den om man lämnar hojen en stund för att käka eller liknande. Då slipper man vara orolig för att någon knycker allt man äger och har. Även smidigt att ha exempelvis kameran i så man snabbt kommer åt den om man hamnar på något schysst ställe man vill fota men inte vill hoppa av hojen och rota i väskorna där bak.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati