Saker det räcker att göra 1 gång

Jonathan

Guest
Väle ett slåp över fars pickup.

Hade precis klippt klart gräsmattan med våran übercoola åkgräsklippare :hihi

Skulle parkera den i garaget bredvid fars cheva 454SS. Men nu ville det sig inte bättre att jag fick i en växel på gräsklipparhelvetet och tjoff så välte jag ett 2m högt träskåp över chevan :3freak

Detta hände när jag var i tolvårsåldern. Kan säga att far inte var speciellt glad på mig då :näsblod
 

putteb

Live hard, die young.
Gick med
25 Mar 2004
Ort
Östersund
Hoj
Ingen just nu.
lånar farsans skoter knappt 2 dagar gammal, får klara direktiv att ta det lugnt. eftersom jag fördet mästa förstör allt jag lånar av han, så förstår jag att han är lite orolig. kommer till en mindre bäck som jag ska korsa, tänker det är nog inga problem. fasnar med ena skidan och givetvis blir den sne och krokig. kommer hem och berättar som det är. han blir givet vis lite små sur och grinig. men har förståelse för det hela. helgen efter frågar jag lite försiktigt om det är okej om jag lånar skotern en sväng efter middagen. efter mycket om och men går det för sig.
kör runt lite på lederna, kommer till en äng och ser ett grymt skönt hopp. :tummenupp kan givetvis inte hålla mig så jag kör lite lungt över hoppet ett par ggr, ock känner att det är dags att testa dämparna i skotern :fatta! gasar givetvis lite för hårt och när jag landar slår dämparna igenom och jag flyger av samtidigt som jag ser skotern fara iväg mot skogs. kilar fast mellan ett par träd och spräcker huven :Bugar och tackar gud för den...
 
Last edited:

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Africa Twin
Mech skrev:
En dag på fjället.
Min väns faster, konstigt nog, blev bajsnödig.
Bara att bajsa.
Hon sätter sig ner och allt är frid och fröjd.
Torkar sig och drar på sig skoteroverallen.





Sedan luvan.




Det skulle hon inte gjort.


Muahahaaa!!! Sikken höjdare!!! Det var bland det roligaste jag läst! :rofl
 

Robban W

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
cbr600, gsx750r, xrv750
När jag var 7 år och bara drömde om moppar o crossar tänkte jag: ett cyklop är nästan som ett visir och det skulle vara coolt att cykla runt med ett sånt.
Efter 100 m blir det så imigt att jag inte kan se o cyklar rakt ner för en slänt o sen in en garagevägg.

Några år senare tolkar jag med min cykel efter en polares moppe. Känner att jag håller på att tappa kepsen och försöker fånga den med den enda handen som jag håller på styret, vurpar naturligtvis och slår mig igen.

I vintras skulle jag parkera hojen vid en buske på en parkering. Problem var bara det att det var jättelångt ner till marken där busken var planterade så jag och hojen ramlar rakt in i buskaget.
När jag ska lyfta upp hojen får jag ta om tag säkert 3 ggr eftersom busken har trasslat in sig i både mig och hojen. Självklart var det fullt av människor där så man fick skämmas ordentligt också.
 

stordrulen

Inte feg,aldrig klotat = Duktig ?
Gick med
2 Aug 2004
Ort
Hemma
Hoj
En svart och rytande Honda!
Robban W skrev:
När jag var 7 år och bara drömde om moppar o crossar tänkte jag: ett cyklop är nästan som ett visir och det skulle vara coolt att cykla runt med ett sånt.
Efter 100 m blir det så imigt att jag inte kan se o cyklar rakt ner för en slänt o sen in en garagevägg.

Några år senare tolkar jag med min cykel efter en polares moppe. Känner att jag håller på att tappa kepsen och försöker fånga den med den enda handen som jag håller på styret, vurpar naturligtvis och slår mig igen.

I vintras skulle jag parkera hojen vid en buske på en parkering. Problem var bara det att det var jättelångt ner till marken där busken var planterade så jag och hojen ramlar rakt in i buskaget.
När jag ska lyfta upp hojen får jag ta om tag säkert 3 ggr eftersom busken har trasslat in sig i både mig och hojen. Självklart var det fullt av människor där så man fick skämmas ordentligt också.

Skitbra kämpat,mästarklass på alla 3 :banana
 

spectre

BRASSA å dra i helvet
Gick med
27 Jan 2004
Ort
Lite åt vänster sen åt helvete
Hoj
50x12
En sak jag aldrig kommer göra om är nog att klämma på min flickväns bästa kompis bröst när min flickvän var i samma rum = :kryckor


även om jag var skapligt runt om fötterna så fick jag väldigt ont :hihi
 

OLDEN

Galt
Gick med
20 Aug 2003
Ort
Jkpg
Hoj
Cbr900 RR -93, TL1000S -98
När jag var i 6-års åldern hade vi tävlingar på cykel i kvarteret. En vinter cyklade jag i full karriär längs vägen, och samtidigt som jag cyklade för kung och fosterland så blundade jag. Det var ju dömt att sluta på bara ett sätt. For in i en snödriva, slog en volt över styret medan jag fortfarande höll i det.
Inte mycket till trestegstänkande där inte.
 

Bruno

Badmanners.org
Gick med
28 May 2003
Ort
Skåne
Hoj
2002 Yamaha R1
Min kusin kom med sin moppe till mig och genast måsta jag påpeka att framskärmen inte gick i led med framhjulet. Inget som lite sparkar kunde fixa, såg sedan att hjulaxeln hade lossnat nere vid gaffeln (fan, ett under att inget mer hade hänt). Nåja, skruvade tillbaka skiten och fick nöjet att sparka skärmen rätt ytterligare en gång. :tummenupp

samma kusin, samma moppe. skulle borra upp insuget på fanskapet och bad honnom hålla fast cylindern mellan benen. slutade med att borren slant och jag borrade honom i benet :D

samma kusin, skulle dra ned äpplen med en tung järnkratta. slant givetvis och krattan föll åt sidan. vem fan stod inte där om inte min kusin igen. satte krattan rakt igenom läppen på han :yoparty
 

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Africa Twin
spectre skrev:
En sak jag aldrig kommer göra om är nog att klämma på min flickväns bästa kompis bröst när min flickvän var i samma rum = :kryckor


även om jag var skapligt runt om fötterna så fick jag väldigt ont :hihi


Den gamla klassikern! Om det är värt det, ja då måste man väga in kompisens tillgångar jämfört med tjejens....
Kan vara bra, kan vara helt förkastat.
 

oskjan

Stronger than ever!
Gick med
26 Dec 2003
Ort
Skogarna...
Hoj
Såld...
GIXxXER skrev:
Min kusin kom med sin moppe till mig och genast måsta jag påpeka att framskärmen inte gick i led med framhjulet. Inget som lite sparkar kunde fixa, såg sedan att hjulaxeln hade lossnat nere vid gaffeln (fan, ett under att inget mer hade hänt). Nåja, skruvade tillbaka skiten och fick nöjet att sparka skärmen rätt ytterligare en gång. :tummenupp

samma kusin, samma moppe. skulle borra upp insuget på fanskapet och bad honnom hålla fast cylindern mellan benen. slutade med att borren slant och jag borrade honom i benet :D

samma kusin, skulle dra ned äpplen med en tung järnkratta. slant givetvis och krattan föll åt sidan. vem fan stod inte där om inte min kusin igen. satte krattan rakt igenom läppen på han :yoparty

HAHAHAHAHA! Asroligt! Garvar sönder :rofl
 

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Ort
Nkpg
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
Man skall inte låta mattknivar ligga framme på fyllefester. Folk kan leka med dem.

Leker folk med mattknivar på fyllefester skall man lämna utrymme.

Om man inte lämnat utrymme när folk leker med mattknivar på fyllefester skall man inte missförstå när de räcker över kniven till någon som sitter bakom en. Man skall till exempel inte tro att de skojmuckar och skall dunka till en på axeln.

Och tror man ändå att någon skojmuckar när de i själva verket räcker över en mattkniv skall man framförallt inte dra upp armen för att blocka...

(Leukoplast är f ö ganska usel suturtejp, om någon undrar. Skiten släpper och det läker inte snyggt alls. Och efter att jag erkänt detta inhopp inom medicinen så lär ju diverse sjuksyrrestudenter här skälla ut mig efter noter... )



Vinterdag i min ungdom. Efter en lååång och brant backe kommer jag i god fart nerför ytterligare en backe på MTB. Givetvis har de plogat upp en plogvall där, någon halvmeter hög. Plogvallar är en gång för alla synonyma med hopp. Lite dumt till, hårdplogad parkering efteråt så ont om man vurpar men vafan...

Såklart var vallhelvetet nyupplogad och bestod av sån där lösare snö som är precis för mjuk för att bära men ändå hård nog för att fånga framhjulet som i ett skruvstäd.

Samma cykel nerför kraftledningsgatan. Det finns ibland djupa hål i skogen. Samma framhjul ner i det hålet. Jag kunde se växelhandtagen på framsidan av mitt lår i en vecka, ramen svängde fram i vurpan.

Man skall inte droppa smält lödtenn på sina fingrar. Framförallt inte stora droppar. Det blir fula hål med lustigt färgade kanter.
 

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Mech skrev:
En dag på fjället.
Min väns faster, konstigt nog, blev bajsnödig.
Bara att bajsa.
Hon sätter sig ner och allt är frid och fröjd.
Torkar sig och drar på sig skoteroverallen.



Sedan luvan.

Det skulle hon inte gjort.

:rofl Det här är humor!
 

Bruno

Badmanners.org
Gick med
28 May 2003
Ort
Skåne
Hoj
2002 Yamaha R1
lite mer nutida grejor.

du är mycket dum om du tror att man kan rikta en bakram genom att hoppa på den :tummenupp

du är ännu dummare om man glömmer spänna skruvarna till bakramen och sedan 12ar hojen :3freak

ännu mer korkat är det att glömma spänna styret och göra en highchair :va , undrar fortfarande vart styret tog vägen??

eller att du plockar bort vajern till låset på bakkutsen och monterar sadeln därefter :rolleyes:

blir förbannad över att man inte kan få på däckhelvetet på fälgen och tar i så att vajern i yttarkanten går av. kommer sedan på att det hade nog gått lättare med lite fett runt kanten :tomten

lånar ut hojen till en polare som lovar att ta det lungt, på vägen till sjukhuset berättar han att en 12a båge är till för att användas. Var utan hoj en månad :död .

Vurpar med polares hoj :7peta

ska highchairburna och fastnar med röven i ena gaffeljusteringen :huvet och släpas en bit.

och så en gammal

skulle klättra mellan 2 mopeder och ramlar givetvis i mellan dessa "SMÄRTA"
 

AddE <TM>

Ny medlem
Gick med
1 Nov 2003
Ort
Stocktown
Hoj
f.d. apriliaägare, Bytte den mot ett mellankort
hade bytt ett drev i motorn på 125'an...
skruvar dit oljepluggen med handkraft "sålänge"... dock glömmer jag att skruva dit den med verktyg innan jag åker på provturen....
resultatet blev ett FETT ställ i runt 70-80 i en högerkurva. Det är något jag gärna inte gör om. Som tur var gick allt bra... fick leda hojen en bra bit.... genomvått skinnställ (svett) och helt slut i kroppen kommer man fram till macken... fyller på olja, åker vidare...
efter ett par minuter hör jag en konstigt klingande ljud =/ låsringen till bakdrevet hade lossnat och skruvarna som håller fast bakdrevet hade då fräst upp ett 1 cm djupt hål genom svingen =/
:3freak
En annan gång svänger jag av en motorvägsavfart och kommer fram till en större T-korsning direkt efter... håller rätt hög hastighet och ska bromsa ! handtaget e slappt å dunkar rakt in i styret.. INGEN FRAMBROMS! jordens panikbakbromsning med puls så hög att d känns som att hjärtat ska sprängas+ ett långt svart sträck bakom en'

INGET jag vill göra om igen!
 
Last edited:

Jocke W

www.weideniusmotorsport.s e
Gick med
19 Oct 2003
Ort
Sthlm-Sollentuna
Hoj
Yamaha 426F MX ,01*Såld* KTM 525 SMR, 05*Såld*. KTM 450 SXS, KTM 560 SMR-07
När jag var 13-14 nånting cyklade jag och några polare runt i kvarteret, Samtidigt som jag svängde runt ett hörn tittade jag bakåt för att se vart polarna va,

Problemet va bara att en ny bil stog där flög upp på huven och blir liggande där ett tag självklart kommer gubben ner precis när jag lättar från cykeln och kommer fram vrålandes -Neej! Hur är det med min bil
medans jag ligger där och har ont!
 

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Småland
Hoj
Tillfälligt utan!
Mech skrev:
En dag på fjället.
Min väns faster, konstigt nog, blev bajsnödig.
Bara att bajsa.
Hon sätter sig ner och allt är frid och fröjd.
Torkar sig och drar på sig skoteroverallen.





Sedan luvan.




Det skulle hon inte gjort.

Hahaahhaaa!... Aj min mage!...hihihi! :hihi :lol Fick en bild i huvudet...o nu vill den inte försvinna...åhnej! :gnissla

/KaliZ
 

Mech

www.apan.se
Gick med
24 May 2004
Ort
Umeå
Hoj
R
Trevligt med upskattning. Om någon vil veta så blev hon jättearg och hade ingen som helst distans till det hela.
Alla skrattade, som i sin tur inte var uppskattat.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top