Saker som är onödiga att komma ihåg

_teSSan_

Guest
slippy skrev:
2406633 Helt sjukt,
jag har inte ens lärt mig min hojs regnr (haft den ett år).

Dock kan jag koden till ett slanglås jag hade till en cykel för ca 15år sedan, 2317.
Jag hade gärna bytt ut mitt "Regnummer-minne" mot ett lika bra "komma-ihåg-att-ta-med-alla-saker-jag-ska-ha-med-mig-minne"... :tomten

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Regnr och telefonnummer jag inte sett eller använt på 10-15 år, jag tror det är autism.

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
För ca 5 år sedan blav jag sjukt hårt dumpad, ändå kan jag fortf. hennes mobilnummer.

Önskar ofta att jag inte kom ihåg det :gnissla

_teSSan_

Guest
Mark skrev:
2406705 För ca 5 år sedan blav jag sjukt hårt dumpad, ändå kan jag fortf. hennes mobilnummer.

Önskar ofta att jag inte kom ihåg det :gnissla
Kommer ihåg min gamla pojkväns mobilnummer och hemnummer.. det var 10 år sen vi var tillsammans... :dummer

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Jag är helt värdelös på att komma ihåg namn, men däremot en fena på att komma ihåg nummer såsom tex telefonnnummer etc.
Så jag har en jävla massa nummer i huvudet men vet inte vilka de går till :(
Kan halva min telefonbok i huvudet, kompisarnas nummer kan jag dessutom koppla ihop med namnen. Men det har hänt att jag har fått blackout när personer har bett om mitt nummer, och en gång har jag uppgett min kompis nummer istället vilket resulterade i en del frågetecken :D

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Vad var det man skulle komma ihåg nu igen? Vart är jag? Varför skriver jag här? Hm.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Dee_cati skrev:
2406951 Men det har hänt att jag har fått blackout när personer har bett om mitt nummer, och en gång har jag uppgett min kompis nummer istället vilket resulterade i en del frågetecken :D

Min polare satte (av misstag) in mitt nummer i en blocket annons när han skulle sälja en Suzuki Intruder, snubben som ringde mig köpte dessutom hojen, och min polare köpte en GSX-R istället.

Duells artikenummer på moppedelar har en förmåga att sitta kvar i skallen på mig, medans telefonnummer minns jag max tre sekunder...

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
stoooffe skrev:
2406738 AOE koderna kmr man fortfarande ihåg. :D

rock on, lumberjack, robin hood, cheese steak jimmy's, how do you turn this on.

Kmr inte på mer för tillfället...
quarry, marco, polo, aegis, big daddy, photonman, gaia.

det är väl de som sitter utöver de som du har nämt ;)

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Siffror fastnar hela tiden. Fastän jag försöker att inte lära mig så fastnar de ändå...
Pi: 3,141592653589793238462
Kubiktum i kubikcm: 16,387064
Kvadratfot i kvadratdm: 9,290304
Kubikfot i kubikdm: 28,316846592
Mile: 1,609344 km
Sjömil: 1,851852 km
Kvadrattum i kvadratcm: 6,4516
Bokningsnumret till besiktning på hojen för två år sedan: 0638026594
Telefonnummer till nästan alla jag känner och möter, men de sistnämnda numrena är ganska onödiga att veta eftersom jag aldrig kommer ihåg vem som hade vilket nummer och vad de heter...
Osv. osv. osv. Kan många fler omvandligsgrejor, men det blir mycket att skriva.

eppe

51 veckor kvar
Gick med
4 Jun 2005
Hoj
Husabusaberg
Namnet på polisen som knackade på ang ett par pajade glasrutor.... ja va väl 8-9 år typ.
farsan va rätt le

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
slasktratt, surmule, filmjolk - fuskkoder till det sanslöst roliga gamla PC-spelet Ignition.
ABBA - Knappkombination för att få mer liv eller nåt sånt i Ikari Wariors på NES.
:)

apbot

ECC Crü
Gick med
13 Aug 2004
Hoj
säxsäxsti
uppåt uppåt nedåt nedåt vänster höger vänster höger B A START.

ja du. typ unversalkoden till många NES spel.

PacMan skrev:
2407382 slasktratt, surmule, filmjolk - fuskkoder till det sanslöst roliga gamla PC-spelet Ignition.
ABBA - Knappkombination för att få mer liv eller nåt sånt i Ikari Wariors på NES.
:)

Ahhhhh Ikari Warriors.
Vilket kungligt spel.
Har du klarat det ?

jag lyckas alltid fastna bakom en kant eller dylikt efter 6 timmars spelande,
då e det bara boota om NES:en....
har du klarat det ?
I sådana fall är du min idol

Last edited:

Fakkverk

Nu med mustasch!
Gick med
3 Nov 2003
Hoj
Cagiva Freccia c12R -90
Om någon är sugen på att ringa direkt till "Gomorron Sverige" så är numret 031-170920.

Edit: Testade att ringa. Fredrik Belfrage svarade inte.

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
apbot skrev:
2407465
jag lyckas alltid fastna bakom en kant eller dylikt efter 6 timmars spelande,
då e det bara boota om NES:en....
har du klarat det ?
I sådana fall är du min idol

Jag har faktiskt för mig att jag klarade hela spelet ja, men det tog mycket riktigt löjligt lång tid. Att man orkade. :dummer

Kia

Guest
Koder på varor man slog in manuellt i datorn när man jobbade som säljare...

Regnr på bilar man lappat... Givetvis såna med lite hmmm hur ska jag säga orginella ägare....
Servicekoder till p-automaterna....
Parkeringarnas koder....

Jaaa allt nyttigt verkar fastna....
Att jag sen inte hittar min egen bil på stormarknadens parkering när jag varit och handlat är märkligt.... :tummenupp

ghandi

Beaten like a redheaded stepchild
Gick med
21 Aug 2005
Hoj
Kawasaki z1000 -03, H-D Sportster Sport -98, Suzuki gp 125 x2
apbot skrev:
2407465 uppåt uppåt nedåt nedåt vänster höger vänster höger B A START.

Funkar i Gradius till 8bits nintendo, ger dig allt utom laser pga att den tar bort "3skotts" funktionen :)

Bakom boden brukade baskerbosse bruka begagnade bideer braket blev bedövande bänd bort bentlyn bänd bort bentlyn brölade baskerbosse besatt.

Galenskaparnas B-ramsa... dunno why men den fastnade och jag kan dessutom säga den mkt mkt mkt mkt snabbt :D

Samma sak med reklamer etc efter 1 biobesök kunde jag namnet på killen i fanta reklamen fast man knappt hör vad han säger. Jimmyhomohomolocoloco aboa

Sången vi sjöng på avslutningen i femteklass och inte precis en "vanlig" låt som alla barn sjunger utan Dona Nobis Paacem eller vade den heter, kan dock hela texten.

Kan texter etc i dem flesta gamla reklamer som varit populära, sångerna verkar fastna bäst men även dom som är tragikomiska som tex att ALLA 3 i kinderäggs reklamen har olika dialekt fast det ska vara mamma och hennes två barn.

-Mamma kan du köpa ngt åt oss? (dottern rikssvenska)
-Det ska va nåt spännande och nåt man kan leka med (sonen skånska)
-Och choklad (dottern rikssvenska)
-Men det är ju 3 önskningar på 1 gång, det går ju bara inte, det går ju bara inte. (mamman stockholmska)

u get my drift :)

Last edited:

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Hoj
Numera endast ett minne
syltburk skrev:
2406543 Alltför mycket onödigt kommer jag ihåg. Men det är ju lite tufft att kunna rabbla en massa decimaler ur Pi.
3,141592653589793238462643383279502884197...
Det var vad jag kunde i huvet nu, för ett tag sen kunde jag 100 decimaler. :)

Hehe, jag är inte ensam. Kommer i nuläget ihåg dom 60 första som en ramsa i huvet typ. När det var som värst för 6 år sen så kunde jag 180 :tungan.

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pinky skrev:
2407731 Hehe, jag är inte ensam. Kommer i nuläget ihåg dom 60 första som en ramsa i huvet typ. När det var som värst för 6 år sen så kunde jag 180 :tungan.

Har du lixom suttit och pluggat in dom, eller har det bara fastnat av misstag? Själv kan jag 3.1415, sen är det stopp. :)

Zandrah

Guest
FeeBee skrev:
2406672 Jag hade gärna bytt ut mitt "Regnummer-minne" mot ett lika bra "komma-ihåg-att-ta-med-alla-saker-jag-ska-ha-med-mig-minne"... :tomten

Haha, jag har samma problem :D Är überduktig på att lägga en massa regnummer på hjärnan, men komma ihåg tandläkar- och frisörtider, vad jag ska handla i affären och liknande är jag tvärkass på!
Telefonnummer fastnar väldigt bra också, kan t.ex min fars första mobilnummer, en gammal taxibils-nmt-"mobil" som vi byggde om och hade i en stor plåtlåda i vår egna bil: 010-2300046 :näsblod
Över lag så har jag lätt för att lägga siffer- och bokstavskombinationer på hjärnan.. VARFÖR ska man komma ihåg sådana oväsentliga saker? :va

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln